Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Może to głupie pytanie ale czy final współpracuje z photometric lights. Robiłem dzisiaj scene i final niby liczy GI ale scenka wygląda conamniej badziewiasto i nie wiele się różni od tej z GI.

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Raczej NIE

Choc nie probowalem, ale final po prostu nie moze dobrze wspolpracowac z swiatlami fotometrycznymi, poniewaz sa one scisle powiazane z Radiosity i tylko tam moga zostac poprawnie wykozystane. Tego typu oswietlenie w maxie, teoretycznie powinno byc oparte o stecyfikacje IES - czyli standard definicji roznego typu oswietlenia w programach do symulacji oswietlenia, bazujacych wlasnie na radiosity. Nie wiem czy jest tak do konca, jednak idea swiatel fotometrycznych w maxie jest ta sama: wstawiasz lampe i ustalasz \"jasnosc\" swiecenia i dostajesz odpowiedni rezultat (to tak jak bys okreslil ile WATow ma miec zarowka, jednak waty nie sa jednostkami natezenia swiatla - dlatego mozesz okreslac je w lumenach, luxach czy kandelach - do wybory wg przyzwyczajen!

 

Ale powiem szczerze ze przez tyle lat pracy z tradycyjnym oswietleniem, na dobre sie przyzwyczailem do okreslania mocy swialta przez regulacje multipliera - to poprostu normalne i nie sprawia mi zadnego problemu. Maxowego radio nie uzywalem jeszcze do jakiegokolwiek projektu wiec nie zmieniam mijego toku postepowania w definiowaniu oswietlenia (standardowego).

 

Jesli nawet final render wyliczy scene z takim oswietleniem to pewnie dlatego ze \"jakos tam\" przeliczy sobie ilosc swiatla wg na standardowe wartosci mutlipliera i cos wyliczy - ale odradzam takie eksperymenty

pozdr

Marek

 

[Edited on 7-3-2003 by MareG]

Gość woldi@
Napisano

On zawsze tak odpowiada, jest the besciak.

Oby takich speców więcej było.

Gość Indorek
Napisano

Żeby na mojej Uczelni byli tacy prof. to bym może pojął tego FR he :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności