Napisano 6 Marzec 200322 l Może to głupie pytanie ale czy final współpracuje z photometric lights. Robiłem dzisiaj scene i final niby liczy GI ale scenka wygląda conamniej badziewiasto i nie wiele się różni od tej z GI.
Napisano 7 Marzec 200322 l Raczej NIE Choc nie probowalem, ale final po prostu nie moze dobrze wspolpracowac z swiatlami fotometrycznymi, poniewaz sa one scisle powiazane z Radiosity i tylko tam moga zostac poprawnie wykozystane. Tego typu oswietlenie w maxie, teoretycznie powinno byc oparte o stecyfikacje IES - czyli standard definicji roznego typu oswietlenia w programach do symulacji oswietlenia, bazujacych wlasnie na radiosity. Nie wiem czy jest tak do konca, jednak idea swiatel fotometrycznych w maxie jest ta sama: wstawiasz lampe i ustalasz \"jasnosc\" swiecenia i dostajesz odpowiedni rezultat (to tak jak bys okreslil ile WATow ma miec zarowka, jednak waty nie sa jednostkami natezenia swiatla - dlatego mozesz okreslac je w lumenach, luxach czy kandelach - do wybory wg przyzwyczajen! Ale powiem szczerze ze przez tyle lat pracy z tradycyjnym oswietleniem, na dobre sie przyzwyczailem do okreslania mocy swialta przez regulacje multipliera - to poprostu normalne i nie sprawia mi zadnego problemu. Maxowego radio nie uzywalem jeszcze do jakiegokolwiek projektu wiec nie zmieniam mijego toku postepowania w definiowaniu oswietlenia (standardowego). Jesli nawet final render wyliczy scene z takim oswietleniem to pewnie dlatego ze \"jakos tam\" przeliczy sobie ilosc swiatla wg na standardowe wartosci mutlipliera i cos wyliczy - ale odradzam takie eksperymenty pozdr Marek [Edited on 7-3-2003 by MareG]
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto