Jump to content

System SplineIk Solver - brak dokładności 3D Max 2012


Guest miko121

Recommended Posts

Guest miko121

Witam

 

Dotyczy 3dsmax 2012.

 

Miałem do zrobienie pewną animację w której był ruch łańcucha po kołach zębatych. Docelowo zrobiłem ja wykorzystując mechanizmy „Path Constraint” i „LookAt Constraint”. (pełno jest na necie przykładów na youtube.)

 

Pierwotnie chciałem wykorzystać kontroler „SplineIk Solver”.

Co prawda animacje jak wspomniałem zrobiłem, ale nie daje mi to spokoju co jest nie tak z tym kontrolerem.

 

Sposób z tym kontrolerem jest dosyć szybki.

 

Tworzymy ciąg obiektów za pomocą funkcji „Array”, za pomocą zaznaczania „Paint Selection Region” ( to ten spray ) zaznaczamy ciąg (kierunek jest istotny ) i przy pomocy skryptu (F11) wklejamy :

 

for i=1 to $.count-1 do $[i+1].parent=$ - i enter

 

tworzy nam z linkowany ciąg obiektów (hierarchie). (są to pomysły podpatrzone z youtube)

 

Mam z linkowane obiekty (w hierarchii ), pivoty są prawidłowe.

Problem wystąpił gdy po „nałożeniu” kontrolera SplineIk Solver zauważyłem pewną niedokładność - patrz zdjęcie.

 

 

Część obiektów nie była dokładnie przyciągana( dociągana ) do ścieżki co w efekcie prowadziło do zauważalnego „drgania” w czasie trwania animacji. (bardzo zależało mi na dokładności).

 

Próbowałem wykorzystywać obiekty bones, zwiększać ilość verteksów – ale to samo.

 

Załączyłem plik w którym jest już gotowa animacja jak i obiekty wyjściowe.( obiekty są testowe).

 

Czy macie jakieś pomysły co jest nie tak z tym kontrolerem i co może robię nie tak ? (chyba, że tylko u mnie to występuje to też proszę dać znać).

 

M

test_2.zip

Edited by miko121
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 0
  • Created
  • Last Reply

Popular Days

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy