tetunio Napisano 10 Luty 2013 Napisano 10 Luty 2013 Chodzi o to że skylight portal odbija mi się w szybie jako biały kwadrat. Jak to poprawić, tzn. żeby dalej oświetlał to co oświetla ale żeby nie było go widać w odbiciu w szybie ?
tetunio Napisano 11 Luty 2013 Autor Napisano 11 Luty 2013 (edytowane) Znalazłem rozwiązanie (chyba), jednak nie potrafię zainstalować nowych shaderów do maxa. Link, jakby ktoś chciał skorzystać, paczka kilkunastu pomocnych shaderów http://www.binaryalchemy.de/index_dev.htm Mam 3ds max 2013 i prosiłbym, żeby ktoś napisał jak te shadery zainstalować, krok po kroku. Będe wdzięczny ;) Shader zainstalowany, jednak nie wiem jak go użyć... Edytowane 11 Luty 2013 przez tetunio
tetunio Napisano 12 Luty 2013 Autor Napisano 12 Luty 2013 (edytowane) Problem rozwiązałem w inny sposób, chodź do końca wszystkiego nie czaję.. Portal odbija mi się w szybie jako biały kwadrat. Kombinowałem z tym shaderem visbool. Z wykluczaniem materiałow jest ok. Nie wiedziałem jednak jak zastosować go do skylight portal. Ostatecznie w menu enviroment ustawiłem background na kolor czarny. Bo to co wpada przez skylight portal to właśnie global lighting (tzn nie kolor światła tylko to co widziałem w odbiciu w szybie). I z tego co widzę zmieniło się tylko tło, czyli to co jest za oknem. A tam i tak w postprodukcji daje tło. Czy taki tok postępowania jest ok ? update jednak się zmieniło.. help update ok. Ustawiłem w materiale solid geometry i backface culling. Działa Edytowane 12 Luty 2013 przez tetunio
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się