Napisano 10 Luty 201312 l Chodzi o to że skylight portal odbija mi się w szybie jako biały kwadrat. Jak to poprawić, tzn. żeby dalej oświetlał to co oświetla ale żeby nie było go widać w odbiciu w szybie ?
Napisano 11 Luty 201312 l Autor Znalazłem rozwiązanie (chyba), jednak nie potrafię zainstalować nowych shaderów do maxa. Link, jakby ktoś chciał skorzystać, paczka kilkunastu pomocnych shaderów http://www.binaryalchemy.de/index_dev.htm Mam 3ds max 2013 i prosiłbym, żeby ktoś napisał jak te shadery zainstalować, krok po kroku. Będe wdzięczny ;) Shader zainstalowany, jednak nie wiem jak go użyć... Edytowane 11 Luty 201312 l przez tetunio
Napisano 12 Luty 201312 l Autor Problem rozwiązałem w inny sposób, chodź do końca wszystkiego nie czaję.. Portal odbija mi się w szybie jako biały kwadrat. Kombinowałem z tym shaderem visbool. Z wykluczaniem materiałow jest ok. Nie wiedziałem jednak jak zastosować go do skylight portal. Ostatecznie w menu enviroment ustawiłem background na kolor czarny. Bo to co wpada przez skylight portal to właśnie global lighting (tzn nie kolor światła tylko to co widziałem w odbiciu w szybie). I z tego co widzę zmieniło się tylko tło, czyli to co jest za oknem. A tam i tak w postprodukcji daje tło. Czy taki tok postępowania jest ok ? update jednak się zmieniło.. help update ok. Ustawiłem w materiale solid geometry i backface culling. Działa Edytowane 12 Luty 201312 l przez tetunio
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto