Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Chodzi o to że skylight portal odbija mi się w szybie jako biały kwadrat. Jak to poprawić, tzn. żeby dalej oświetlał to co oświetla ale żeby nie było go widać w odbiciu w szybie ?

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 696
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Znalazłem rozwiązanie (chyba), jednak nie potrafię zainstalować nowych shaderów do maxa. Link, jakby ktoś chciał skorzystać, paczka kilkunastu pomocnych shaderów http://www.binaryalchemy.de/index_dev.htm

Mam 3ds max 2013 i prosiłbym, żeby ktoś napisał jak te shadery zainstalować, krok po kroku. Będe wdzięczny ;)

 

Shader zainstalowany, jednak nie wiem jak go użyć...

Edytowane przez tetunio

Napisano
  • Autor

Problem rozwiązałem w inny sposób, chodź do końca wszystkiego nie czaję.. Portal odbija mi się w szybie jako biały kwadrat. Kombinowałem z tym shaderem visbool. Z wykluczaniem materiałow jest ok. Nie wiedziałem jednak jak zastosować go do skylight portal. Ostatecznie w menu enviroment ustawiłem background na kolor czarny. Bo to co wpada przez skylight portal to właśnie global lighting (tzn nie kolor światła tylko to co widziałem w odbiciu w szybie). I z tego co widzę zmieniło się tylko tło, czyli to co jest za oknem. A tam i tak w postprodukcji daje tło. Czy taki tok postępowania jest ok ?

update

jednak się zmieniło.. help

update

ok. Ustawiłem w materiale solid geometry i backface culling. Działa

Edytowane przez tetunio

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności