Skocz do zawartości

Animowanie postaci


LHT

Rekomendowane odpowiedzi

Od razu z góry przeprszam bo nie przyłożyłem się zbytnio do szukania tego tematu na forum ani wyszukiwarkach ale pewnie i tak bym nie znalazł dokładnie tego czego szukam. Otóż mam do Państwa pytanko "od czego zacząć". Nie mam zielonego pojęcia ani nawet bladego o co nawet dokładnie zapytać bo temat ten jest dla mnie obcy absolutnie, nie znam pojęć związanych z animowaniem (np.: Rigging -co to jest wogóle ;-) ). Byłbym wdzięczny za jakieś ciekawe linki wprowadzające w ten temat, tutoriale itp itd. wiem tylko tyle że modeluje się postać i tworzy układ kostny do którego przyłącza się ta postać ale jak, co z czym i gdzie to tajemnica dla mnie, którą muszę rozwikłać (obicuję, że sam też coś poszukam ;-) )

Dziękuję i pozdrwiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dziękuję osobom, które mi coś skrobneły na ten temat. F1 u mnie nie działa. Przerobiłem tutorial http://www.max3d.pl/tutoriale/kurs107/max4_kosci_reki_tutorial.html ale u mnie to coś inaczej wychodzi ;-) pomijakąc fakt, że kości poruszają się w jakimś szaleńczym tańcu jedna w lewo inna w prawo, nie mam nad nimi żadnej kontroli ("gdyby to był twój chłopak to dawno byś go rzuciła" ;-) )to ciągle nie dostałem odpowiedzi na podstawowe nurtujące mnie pytanie: jak połączyć kości w postacią? Ludzie piszcie coś na ten temat bo nawet w barze nie daje mi to spokoju, moja mama nawet zauważyła różnice, że chodze poddenerwowany, moje losy są niepewne bez animowania, jestem nieszczęśliwy, nie wiem co ze mną będzie, nawet sex stracił smak, zrozumcie i zlitujcie się, ja naprawdę chcę animować! ;-)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z calego szacunku współczuje ... ;)

 

kiedys byl na forum problem z braqjącym helpem ... poszukaj a znajdziesz wiem ze mozna bylo go sciagnąc z discreet.com ale tego tez chyba sobie sam poszukasz .... co do kosci w maxie to chyba bedzie ci niezbedny help ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe przerobiłem kilka tutów i oto moja pierwsza animacja testowa hihihihihi

 

może ktoś mi podpowie przy okazji jakie są sposoby kontroli przemieszczania kości

bo narazie wykożystałem Curve Editor

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek kilka wskazówek..

Jeśli masz kości i z nich kożystasz to bardzo dobrze...

Jak animować kości? Na samej górze masz w maksie zakładkę Animation a w niej Animation Controlers/Solvers... i tam najważniejsze dla Ciebie to HI Solver, Limb Solver...

procedura jest taka, że wybierasz przykładowo biodro postaci, klikasz na HI Solver, klikasz na kostkę postaci i tworzy się kontroler odwórconej kinematyki... pobaw się na razie tym trochę, aż wyczujesz i zrozumiesz o co w tym chodzi... potem pytaj dalej.

 

Co do kości i łączenia ich z modelem to musisz do siatki wrzucić modyfikator Skin i wskazać kości, które mają są siatkę deformować... a potem to już Envelopes i malowaie Wag...

 

powodzenia i nie łam się... początki zawsze są trudne.. jak sobie przypomnę moje pierwsze kroki to śmiać mi się chce :)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa prosta animka w załączniku i nowe pytanie: znam 3 sposoby przemieszczania IK Chain:

1. w Track View (curve editor)

2. bezpośrednio w odpowiedniej klatce zmieniam pozycję danego IK Chain'a

3. takie fajne czujniki nakładane na człowieka pzrenoszące ruch na model 3D (nie wiem jaka jest tego nazwa i cena ale napewno mnie nie stać, to by bylo zbyt piękne;-) )

 

w sumie na moje możliwości finansowe pozostają mi 2 pierwsze sposoby (o których istnieniu wiem), ktore można stosować jednocześnie (ale ile przy tym roboty, gdybym zechciał stworzyć wiele bardziej złożoną animację niż ludzik idzie albo noga kurczaka, która zajeła mi 5 min) i pytanie właściwe: jakie istnieją poza tymi, które wymieniłem, sposoby animowania postaci 3D?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najsjkuteczniejszym sposobem animacji postaci jest tak zwana animacja pose-to-pose... polega na animacji ręcznej przy użyciu IK oraz FK. No i jest to dość mozolna praca. Nikt nie mówił że będzie łatwo :)

A ta technika z czujnikami to Motion Capture... faktyczine droga sprawa.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam...

 

Przecierz tyle jest tu grafików którzy potrafią animować... fajnie by było jak ktoś by zrobił videotutka jak sie tworzy te animacje

 

Dla dobrego nic trudnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o videututki ... to ja czytałem posty dotyczące bitwy3D i tam w którymś temacie użytkownik Ka21k zapodał link do właśnie takich tutków, i to chyba we własnym temacie ... nie wiem nie przeglądałem tych tutków poza czytaniem tytułów ... nie chce się uczyć animacji, aż nie weymodeluje własnego człowieka ... :] ... polecam czytać zmagania bitewne :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności