Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

[Renderowanie]Mental Ray / FG "podział na części" MEL+Batch rendering "BETA" [maya]

Featured Replies

Napisano

Wprowadzenie

 

 

  1. W przypadku map o dużej gęstości "FG Point density" Maya ( nawet w trybie batch ) może odmówić pracy z powodu przepełnienia pamięci.. Jeśli zwyczajnie podzielimy rendering na części, to w efekcie końcowym spotkają nas nieprzystające do siebie pixele pojawiające się na brzegach każdego segmentu. Rozwiązaniem jest rendering w trybie "Final Gather only" oraz późniejsze łączenie kilku map za pomocą fg_copy Niestety podczas całego procesu mogą się pojawić pewne problemy. Na niewielkich odległościach pomiędzy mapami mogą się pojawić puste przestrzenie nie zawierające punktów FG. I w tym przypadku jest rozwiązanie. Wystarczy wygenerować naszą Final Gather "na zakładkę"... W ten sposób możemy wygenerować siatkę punktów o bardzo dużej gęstości nawet dla większych formatów. Ostatecznie nadmiar punktów zostanie wyrównany przez interpolacje.

Skrypt Mel

Aby całość mogła zadziałać konieczne będzie stworzenie dwóch / lub więcej
map
Do tego celu użyjemy MEL'a stosując polecenie przy zapisie FG do pliku

 

setAttr -type "string" miDefaultOptions.finalGatherFilename "FG1";
setAttr -type "string" miDefaultOptions.finalGatherFilename "FG2";

 

Dla pewności możemy oczywiście dla każdego fragmentu stworzyć osobną mapę na wypadek gdyby coś nam przerwało rendering, zawsze będziemy mieć w zapasie pozostałe części..

 

oczywiście zgodnie z zapisem poniżej oba polecenia rozdzielamy dla Fg_zapis_1.mel oraz Fg_zapis_2.mel.

 

Skrypt Bat

 

Pozbywamy się starej mapy fg jeśli jest na dysku

del S:\Projekt\renderData\mentalray\finalgMap\FG1  
del S:\Projekt\renderData\mentalray\finalgMap\FG2  
del S:\Projekt\renderData\mentalray\finalgMap\FGFinal

 

Tworzymy z przeplotem na zakładkę 20 px kolejne mapy

render -x 1280 -y 720 -mr:reg 0 120 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_1.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb  
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 100 220 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_2.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb 
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 200 320 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_1.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb 
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 300 420 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_2.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb 
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 400 520 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_1.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb  
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 500 620 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_2.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb 
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 600 720 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_1.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb  
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 700 820 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_2.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb  
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 800 920 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_1.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb  
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 900 1020 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_2.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb  
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 1000 1120 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_1.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb  
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 1100 1220 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_2.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb  
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 1200 1280 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_1.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb

 

Kopiujemy powstałe mapy FG1 oraz FG2 do mapy FGFinal

fg_copy.exe S:\Projekt\renderData\mentalray\finalgMap\FG1  S:\Projekt\renderData\mentalray\finalgMap\FG2  S:\Projekt\renderData\mentalray\finalgMap\FGFinal

Teraz wystarczy tylko podpiąć mape FGFinal w trybie Freeze i gotowe

 

miłej zabawy :)

 

Wszelkie komentarze sprostowania mile widziane :)

Aktualizacja z grafikami wkrótce...

  • Wyświetleń 2,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.