Napisano 31 Marzec 201312 l Wprowadzenie W przypadku map o dużej gęstości "FG Point density" Maya ( nawet w trybie batch ) może odmówić pracy z powodu przepełnienia pamięci.. Jeśli zwyczajnie podzielimy rendering na części, to w efekcie końcowym spotkają nas nieprzystające do siebie pixele pojawiające się na brzegach każdego segmentu. Rozwiązaniem jest rendering w trybie "Final Gather only" oraz późniejsze łączenie kilku map za pomocą fg_copy Niestety podczas całego procesu mogą się pojawić pewne problemy. Na niewielkich odległościach pomiędzy mapami mogą się pojawić puste przestrzenie nie zawierające punktów FG. I w tym przypadku jest rozwiązanie. Wystarczy wygenerować naszą Final Gather "na zakładkę"... W ten sposób możemy wygenerować siatkę punktów o bardzo dużej gęstości nawet dla większych formatów. Ostatecznie nadmiar punktów zostanie wyrównany przez interpolacje. Skrypt Mel Aby całość mogła zadziałać konieczne będzie stworzenie dwóch / lub więcej map Do tego celu użyjemy MEL'a stosując polecenie przy zapisie FG do pliku setAttr -type "string" miDefaultOptions.finalGatherFilename "FG1"; setAttr -type "string" miDefaultOptions.finalGatherFilename "FG2"; Dla pewności możemy oczywiście dla każdego fragmentu stworzyć osobną mapę na wypadek gdyby coś nam przerwało rendering, zawsze będziemy mieć w zapasie pozostałe części.. oczywiście zgodnie z zapisem poniżej oba polecenia rozdzielamy dla Fg_zapis_1.mel oraz Fg_zapis_2.mel. Skrypt Bat Pozbywamy się starej mapy fg jeśli jest na dysku del S:\Projekt\renderData\mentalray\finalgMap\FG1 del S:\Projekt\renderData\mentalray\finalgMap\FG2 del S:\Projekt\renderData\mentalray\finalgMap\FGFinal Tworzymy z przeplotem na zakładkę 20 px kolejne mapy render -x 1280 -y 720 -mr:reg 0 120 0 720 -preRender "source \"S:/Mel/Fg_zapis_1.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100 INT_001_Main_54.mb render -x 1280 -y 720 -mr:reg 100 220 0 720 -preRender "source \"S:/Mel/Fg_zapis_2.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100 INT_001_Main_54.mb render -x 1280 -y 720 -mr:reg 200 320 0 720 -preRender "source \"S:/Mel/Fg_zapis_1.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100 INT_001_Main_54.mb render -x 1280 -y 720 -mr:reg 300 420 0 720 -preRender "source \"S:/Mel/Fg_zapis_2.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100 INT_001_Main_54.mb render -x 1280 -y 720 -mr:reg 400 520 0 720 -preRender "source \"S:/Mel/Fg_zapis_1.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100 INT_001_Main_54.mb render -x 1280 -y 720 -mr:reg 500 620 0 720 -preRender "source \"S:/Mel/Fg_zapis_2.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100 INT_001_Main_54.mb render -x 1280 -y 720 -mr:reg 600 720 0 720 -preRender "source \"S:/Mel/Fg_zapis_1.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100 INT_001_Main_54.mb render -x 1280 -y 720 -mr:reg 700 820 0 720 -preRender "source \"S:/Mel/Fg_zapis_2.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100 INT_001_Main_54.mb render -x 1280 -y 720 -mr:reg 800 920 0 720 -preRender "source \"S:/Mel/Fg_zapis_1.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100 INT_001_Main_54.mb render -x 1280 -y 720 -mr:reg 900 1020 0 720 -preRender "source \"S:/Mel/Fg_zapis_2.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100 INT_001_Main_54.mb render -x 1280 -y 720 -mr:reg 1000 1120 0 720 -preRender "source \"S:/Mel/Fg_zapis_1.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100 INT_001_Main_54.mb render -x 1280 -y 720 -mr:reg 1100 1220 0 720 -preRender "source \"S:/Mel/Fg_zapis_2.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100 INT_001_Main_54.mb render -x 1280 -y 720 -mr:reg 1200 1280 0 720 -preRender "source \"S:/Mel/Fg_zapis_1.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100 INT_001_Main_54.mb Kopiujemy powstałe mapy FG1 oraz FG2 do mapy FGFinal fg_copy.exe S:\Projekt\renderData\mentalray\finalgMap\FG1 S:\Projekt\renderData\mentalray\finalgMap\FG2 S:\Projekt\renderData\mentalray\finalgMap\FGFinal Teraz wystarczy tylko podpiąć mape FGFinal w trybie Freeze i gotowe miłej zabawy :) Wszelkie komentarze sprostowania mile widziane :) Aktualizacja z grafikami wkrótce...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto