Jump to content

[Renderowanie]Mental Ray / FG "podział na części" MEL+Batch rendering "BETA" [maya]


BartoszPiasecki
 Share

Recommended Posts

Wprowadzenie

 

 

  1. W przypadku map o dużej gęstości "FG Point density" Maya ( nawet w trybie batch ) może odmówić pracy z powodu przepełnienia pamięci.. Jeśli zwyczajnie podzielimy rendering na części, to w efekcie końcowym spotkają nas nieprzystające do siebie pixele pojawiające się na brzegach każdego segmentu. Rozwiązaniem jest rendering w trybie "Final Gather only" oraz późniejsze łączenie kilku map za pomocą fg_copy Niestety podczas całego procesu mogą się pojawić pewne problemy. Na niewielkich odległościach pomiędzy mapami mogą się pojawić puste przestrzenie nie zawierające punktów FG. I w tym przypadku jest rozwiązanie. Wystarczy wygenerować naszą Final Gather "na zakładkę"... W ten sposób możemy wygenerować siatkę punktów o bardzo dużej gęstości nawet dla większych formatów. Ostatecznie nadmiar punktów zostanie wyrównany przez interpolacje.

Skrypt Mel

Aby całość mogła zadziałać konieczne będzie stworzenie dwóch / lub więcej
map
Do tego celu użyjemy MEL'a stosując polecenie przy zapisie FG do pliku

 

setAttr -type "string" miDefaultOptions.finalGatherFilename "FG1";
setAttr -type "string" miDefaultOptions.finalGatherFilename "FG2";

 

Dla pewności możemy oczywiście dla każdego fragmentu stworzyć osobną mapę na wypadek gdyby coś nam przerwało rendering, zawsze będziemy mieć w zapasie pozostałe części..

 

oczywiście zgodnie z zapisem poniżej oba polecenia rozdzielamy dla Fg_zapis_1.mel oraz Fg_zapis_2.mel.

 

Skrypt Bat

 

Pozbywamy się starej mapy fg jeśli jest na dysku

del S:\Projekt\renderData\mentalray\finalgMap\FG1  
del S:\Projekt\renderData\mentalray\finalgMap\FG2  
del S:\Projekt\renderData\mentalray\finalgMap\FGFinal

 

Tworzymy z przeplotem na zakładkę 20 px kolejne mapy

render -x 1280 -y 720 -mr:reg 0 120 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_1.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb  
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 100 220 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_2.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb 
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 200 320 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_1.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb 
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 300 420 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_2.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb 
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 400 520 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_1.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb  
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 500 620 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_2.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb 
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 600 720 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_1.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb  
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 700 820 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_2.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb  
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 800 920 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_1.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb  
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 900 1020 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_2.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb  
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 1000 1120 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_1.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb  
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 1100 1220 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_2.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb  
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 1200 1280 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_1.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb

 

Kopiujemy powstałe mapy FG1 oraz FG2 do mapy FGFinal

fg_copy.exe S:\Projekt\renderData\mentalray\finalgMap\FG1  S:\Projekt\renderData\mentalray\finalgMap\FG2  S:\Projekt\renderData\mentalray\finalgMap\FGFinal

Teraz wystarczy tylko podpiąć mape FGFinal w trybie Freeze i gotowe

 

miłej zabawy :)

 

Wszelkie komentarze sprostowania mile widziane :)

Aktualizacja z grafikami wkrótce...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy