Skocz do zawartości

[Renderowanie]Mental Ray / FG "podział na części" MEL+Batch rendering "BETA" [maya]


BartoszPiasecki

Rekomendowane odpowiedzi

Wprowadzenie

 

 

  1. W przypadku map o dużej gęstości "FG Point density" Maya ( nawet w trybie batch ) może odmówić pracy z powodu przepełnienia pamięci.. Jeśli zwyczajnie podzielimy rendering na części, to w efekcie końcowym spotkają nas nieprzystające do siebie pixele pojawiające się na brzegach każdego segmentu. Rozwiązaniem jest rendering w trybie "Final Gather only" oraz późniejsze łączenie kilku map za pomocą fg_copy Niestety podczas całego procesu mogą się pojawić pewne problemy. Na niewielkich odległościach pomiędzy mapami mogą się pojawić puste przestrzenie nie zawierające punktów FG. I w tym przypadku jest rozwiązanie. Wystarczy wygenerować naszą Final Gather "na zakładkę"... W ten sposób możemy wygenerować siatkę punktów o bardzo dużej gęstości nawet dla większych formatów. Ostatecznie nadmiar punktów zostanie wyrównany przez interpolacje.

Skrypt Mel

Aby całość mogła zadziałać konieczne będzie stworzenie dwóch / lub więcej
map
Do tego celu użyjemy MEL'a stosując polecenie przy zapisie FG do pliku

 

setAttr -type "string" miDefaultOptions.finalGatherFilename "FG1";
setAttr -type "string" miDefaultOptions.finalGatherFilename "FG2";

 

Dla pewności możemy oczywiście dla każdego fragmentu stworzyć osobną mapę na wypadek gdyby coś nam przerwało rendering, zawsze będziemy mieć w zapasie pozostałe części..

 

oczywiście zgodnie z zapisem poniżej oba polecenia rozdzielamy dla Fg_zapis_1.mel oraz Fg_zapis_2.mel.

 

Skrypt Bat

 

Pozbywamy się starej mapy fg jeśli jest na dysku

del S:\Projekt\renderData\mentalray\finalgMap\FG1  
del S:\Projekt\renderData\mentalray\finalgMap\FG2  
del S:\Projekt\renderData\mentalray\finalgMap\FGFinal

 

Tworzymy z przeplotem na zakładkę 20 px kolejne mapy

render -x 1280 -y 720 -mr:reg 0 120 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_1.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb  
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 100 220 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_2.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb 
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 200 320 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_1.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb 
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 300 420 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_2.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb 
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 400 520 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_1.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb  
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 500 620 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_2.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb 
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 600 720 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_1.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb  
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 700 820 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_2.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb  
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 800 920 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_1.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb  
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 900 1020 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_2.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb  
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 1000 1120 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_1.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb  
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 1100 1220 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_2.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb  
render -x 1280 -y 720 -mr:reg 1200 1280 0 720 -preRender "source  \"S:/Mel/Fg_zapis_1.mel\"" -cam KAMERA1 -percentRes 100  INT_001_Main_54.mb

 

Kopiujemy powstałe mapy FG1 oraz FG2 do mapy FGFinal

fg_copy.exe S:\Projekt\renderData\mentalray\finalgMap\FG1  S:\Projekt\renderData\mentalray\finalgMap\FG2  S:\Projekt\renderData\mentalray\finalgMap\FGFinal

Teraz wystarczy tylko podpiąć mape FGFinal w trybie Freeze i gotowe

 

miłej zabawy :)

 

Wszelkie komentarze sprostowania mile widziane :)

Aktualizacja z grafikami wkrótce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 0
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności