Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

yo!

Wymodelowałem sobie z box\'a twarz... i jest spoko, wszystko ładnie no ale teraz załużmy że chce mu zrobić dziure w głowie na wylot i jak mam rodzielić siatkę żeby powstała ładna dziura? Jak ja robię to mi sie przesuwają... a chcę zrobić szparę... :D

 

Dzięki za pomoc

Pozdroo

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

stwórz splina takiego jak chcesz aby była dziura w głowie

a potem go extrudem pociągnij

ustaw obiekt w stosunku do głowy w taki sposób jak ma przechodzić

i daj mu boolean i w opcjach

substraction b-a

pick operand klikasz i wskazujesz głowę

zrozumiałeś jak nie to pisz na gg lub mail

Napisano

panowie nie biega mi o booleana... tylko np. jak ktoś robi model samochodu... niektórzy robią tak że całość modelują a szyby na samym końcu... to samo z drzwiami :D no ale te szyby trzeba jakoś wyciąć... no chyba nie jadą ich booleanem... tylko jakoś polygony czy vertexy usuwają, łaczą itd. Wsumei to nie wiem jaka jest technika może sie mylę.. może boolean jest potrzebny... ale czy jest taka możliwość zrobienia dziury przez przesuwanie, łączenie, usuwanie vertex\'ów czy czego tam?

pozdroo

Napisano

comix, technika jest prosta jak budowa cepa, ukladasz tak scianki co by po ich usunieciu powstala nalezyta dziura :-). Boolean jest raczej malo uzyteczny, edycja polygonow w maxie calkowicie zastepuje booleana.

Napisano

no i właśnie tu jest cały myk... usunąć ścianki... tylko jak to zrobić? jak usuwam... powstaje jakby dziura... szścian bez jednej ściany... gdzie jest ćma :D ciura jak jest to ma ścianki... a jak usunę plugona powstaja jakaś dziwna dziura... niby dziura... bo jest przelot ale bez ścianek... jak to teraz dobrze poustawiać żeby mi powstało tak jak ma być....

Napisano

Zrob tak:

> zaznacz z jednej strony glowy, poligon w ktorym ma byc dziura,

> extruduj go wglab glowy - tak, aby przeszedl na druga strone - ponad powierzchni czaszki.

> z jednej strony masz juz dziure, a teraz z drugiej:

> usun z wytloczonego poligona \"dno\"

> i dostosuj jego wertexy do tego poligona, w ktorym ma wychodzic otwor.

> nastepnie usun ten poligon

> przyczep wertexy (WELD) wytloczonego otworu (z usunietym dnem) do dziury po poligonie i juz masz - prawidlowo wykonany otwor.

Moze brzmi skomplikowanie, ale to bardzo proste - trzeba tylko zapanowac nad odpowiednim ustawieniem wiewportu - tak zebys widzial co do czego spawasz :)

pozdr

 

 

[Edited on 10-3-2003 by MareG]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności