Napisano 24 Maj 201311 l Hej, Mam taki obrazek. Problem polega na tym, że tło jest praktycznie w odcieniu koszulki kolesia i skóry. Klucz saturacji niestety nie pomaga, za duży noise. Jedyna opcja jaka mi przychodzi do głowy to kombinacja klucza z luminacji i roto. Jednak cały footage trwa ponad 5 minut, więc może jest jakiś szybszy sposób o którym nie wiem. Jest to jedno, długie ujęcie. Postacie w zasadzie się nie ruszają. Macie jakieś pomysły jak to ugryźć bez spędzęnia tygodnia na samym tle?
Napisano 24 Maj 201311 l To oryginalny materiał z kamery? Wygląda jakby był po jakiejś CC. Jeśli używasz Nuke'a pobaw się Difference Key i IBK, chociaż myślę, że bez roto się nie obędzie. Jeśli pojedynczy klucz nie pomoże, workflow powinien wyglądać mniej więcej tak: - łapiesz kluczem tło, tak, żeby je kompletnie usunąć (nawet, jeśli "wyżre" też elementy postaci) - łapiesz kluczem elementy postaci tak, żeby nie wejść w obręb tła i nakładasz na siebie warstwa po warstwie - w ten sposob uzupelniasz alphe, ktora wczesniej wyciales kluczem tla - kiedy dojdziesz już do takiego etapu, że nie da sie zrobic klucza na postaci, bez ingerencji w tło, uzupełniasz dziury ręcznie Dziury dobrze uzupełnia się Afterkowym Roto Brushem.
Napisano 24 Maj 201311 l Autor Dzięki M@ti. Właśnie w ten sposób robię na mniejszą skalę, tutaj to trochę taka rzeźba w goofnie :) Materiał oryginalny dopiero do mnie idzie ale jest w zasadzie to samo, tyle że bardziej kontrastowy i jest w dng z black magic więc możliwość ingerecji będzie duża, może to też coś da ale coś czuję, że to będzie gra nie warta świeczki. A używam Silhouette, keyer w zasadzie ten sam co IBK, chyba. Obadam, raz jeszcze dzięki.
Napisano 25 Maj 201311 l Jeśli ruch jest niewelki, możesz zrobić obrys kształtu i użyć planar tracka. Nie wiem jak Silhouette, ale Mocha rewelacyjnie się w tym sprawdzała. Btw. myślę, że oryginalny obrazek pomoże.
Napisano 25 Maj 201311 l Współczucia :) Ktoś tam chyba za bardzo sobie wziął do serca powiedzonko "Zrobi się w post pro" :P Mi to wygląda jakby było kręcone na jakimś profilu "Super Flat Picture Style" ;) Jak już będziesz miał cały klip to warto zrobić jakieś szybkie color correction, poprawić kontrast... może ta koszulka nabierze trochę więcej wyrazu i będzie ją łatwiej chwycić jakimś kluczem.
Napisano 25 Maj 201311 l Autor michalz00 napisał: Ktoś tam chyba za bardzo sobie wziął do serca powiedzonko "Zrobi się w post pro" :P Dokładnie :D A najlepszy kwas jest taki, że na pytanie: dlaczego nie użyliście GS'a albo chociaż białego tła dostałem odpowiedź: budżet, budżet, budżet. Dziwne, bo zawsze uważałem, że przy małym budżecie tym bardziej powinni się zaopatrzyć w coś bardziej kontrastowego. Taniej chyba zrobić klucz w kilkanaście minut czy nawet godzin przy słabym oświetleniu, gdzie potem i compo jest przyjemniejsze niżeli się zarzynać przy samym tle. Ech, ciężkie życie... Jak tak patrzę na ten materiał to mi się słabo robi i chyba będzie trzeba zastosować plan B. Call, memory five do znajomego hindusa. Oni to lubią. P.S. Tutaj nawet nie będę proponował bo za czy stówy to i ja bym patykiem tego nie ruszył:D
Napisano 25 Maj 201311 l Tło jak tło.. wystarczyło koszulkę ciut inną kolesiowi założyć, i później skręcić jej kolor w compo. Żal. Trzymam kciuki i dużo cierpliwości i wytrwałości życzę.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto