ApaczoS Napisano 24 Maj 2013 Napisano 24 Maj 2013 Hej, Mam taki obrazek. Problem polega na tym, że tło jest praktycznie w odcieniu koszulki kolesia i skóry. Klucz saturacji niestety nie pomaga, za duży noise. Jedyna opcja jaka mi przychodzi do głowy to kombinacja klucza z luminacji i roto. Jednak cały footage trwa ponad 5 minut, więc może jest jakiś szybszy sposób o którym nie wiem. Jest to jedno, długie ujęcie. Postacie w zasadzie się nie ruszają. Macie jakieś pomysły jak to ugryźć bez spędzęnia tygodnia na samym tle?
Gość User190 Napisano 24 Maj 2013 Napisano 24 Maj 2013 To oryginalny materiał z kamery? Wygląda jakby był po jakiejś CC. Jeśli używasz Nuke'a pobaw się Difference Key i IBK, chociaż myślę, że bez roto się nie obędzie. Jeśli pojedynczy klucz nie pomoże, workflow powinien wyglądać mniej więcej tak: - łapiesz kluczem tło, tak, żeby je kompletnie usunąć (nawet, jeśli "wyżre" też elementy postaci) - łapiesz kluczem elementy postaci tak, żeby nie wejść w obręb tła i nakładasz na siebie warstwa po warstwie - w ten sposob uzupelniasz alphe, ktora wczesniej wyciales kluczem tla - kiedy dojdziesz już do takiego etapu, że nie da sie zrobic klucza na postaci, bez ingerencji w tło, uzupełniasz dziury ręcznie Dziury dobrze uzupełnia się Afterkowym Roto Brushem.
ApaczoS Napisano 24 Maj 2013 Autor Napisano 24 Maj 2013 Dzięki M@ti. Właśnie w ten sposób robię na mniejszą skalę, tutaj to trochę taka rzeźba w goofnie :) Materiał oryginalny dopiero do mnie idzie ale jest w zasadzie to samo, tyle że bardziej kontrastowy i jest w dng z black magic więc możliwość ingerecji będzie duża, może to też coś da ale coś czuję, że to będzie gra nie warta świeczki. A używam Silhouette, keyer w zasadzie ten sam co IBK, chyba. Obadam, raz jeszcze dzięki.
Gość User190 Napisano 25 Maj 2013 Napisano 25 Maj 2013 Jeśli ruch jest niewelki, możesz zrobić obrys kształtu i użyć planar tracka. Nie wiem jak Silhouette, ale Mocha rewelacyjnie się w tym sprawdzała. Btw. myślę, że oryginalny obrazek pomoże.
michalz00 Napisano 25 Maj 2013 Napisano 25 Maj 2013 Współczucia :) Ktoś tam chyba za bardzo sobie wziął do serca powiedzonko "Zrobi się w post pro" :P Mi to wygląda jakby było kręcone na jakimś profilu "Super Flat Picture Style" ;) Jak już będziesz miał cały klip to warto zrobić jakieś szybkie color correction, poprawić kontrast... może ta koszulka nabierze trochę więcej wyrazu i będzie ją łatwiej chwycić jakimś kluczem.
ApaczoS Napisano 25 Maj 2013 Autor Napisano 25 Maj 2013 Ktoś tam chyba za bardzo sobie wziął do serca powiedzonko "Zrobi się w post pro" :P Dokładnie :D A najlepszy kwas jest taki, że na pytanie: dlaczego nie użyliście GS'a albo chociaż białego tła dostałem odpowiedź: budżet, budżet, budżet. Dziwne, bo zawsze uważałem, że przy małym budżecie tym bardziej powinni się zaopatrzyć w coś bardziej kontrastowego. Taniej chyba zrobić klucz w kilkanaście minut czy nawet godzin przy słabym oświetleniu, gdzie potem i compo jest przyjemniejsze niżeli się zarzynać przy samym tle. Ech, ciężkie życie... Jak tak patrzę na ten materiał to mi się słabo robi i chyba będzie trzeba zastosować plan B. Call, memory five do znajomego hindusa. Oni to lubią. P.S. Tutaj nawet nie będę proponował bo za czy stówy to i ja bym patykiem tego nie ruszył:D
Kris_R Napisano 25 Maj 2013 Napisano 25 Maj 2013 Tło jak tło.. wystarczyło koszulkę ciut inną kolesiowi założyć, i później skręcić jej kolor w compo. Żal. Trzymam kciuki i dużo cierpliwości i wytrwałości życzę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się