Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hej,

Mam taki obrazek. Problem polega na tym, że tło jest praktycznie w odcieniu koszulki kolesia i skóry. Klucz saturacji niestety nie pomaga, za duży noise. Jedyna opcja jaka mi przychodzi do głowy to kombinacja klucza z luminacji i roto.

Jednak cały footage trwa ponad 5 minut, więc może jest jakiś szybszy sposób o którym nie wiem. Jest to jedno, długie ujęcie. Postacie w zasadzie się nie ruszają.

Macie jakieś pomysły jak to ugryźć bez spędzęnia tygodnia na samym tle?

 

mvpic.jpg

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To oryginalny materiał z kamery? Wygląda jakby był po jakiejś CC.

Jeśli używasz Nuke'a pobaw się Difference Key i IBK, chociaż myślę, że bez roto się nie obędzie.

 

Jeśli pojedynczy klucz nie pomoże, workflow powinien wyglądać mniej więcej tak:

- łapiesz kluczem tło, tak, żeby je kompletnie usunąć (nawet, jeśli "wyżre" też elementy postaci)

- łapiesz kluczem elementy postaci tak, żeby nie wejść w obręb tła i nakładasz na siebie warstwa po warstwie - w ten sposob uzupelniasz alphe, ktora wczesniej wyciales kluczem tla

- kiedy dojdziesz już do takiego etapu, że nie da sie zrobic klucza na postaci, bez ingerencji w tło, uzupełniasz dziury ręcznie

 

Dziury dobrze uzupełnia się Afterkowym Roto Brushem.

Napisano
  • Autor

Dzięki M@ti. Właśnie w ten sposób robię na mniejszą skalę, tutaj to trochę taka rzeźba w goofnie :)

Materiał oryginalny dopiero do mnie idzie ale jest w zasadzie to samo, tyle że bardziej kontrastowy i jest w dng z black magic więc możliwość ingerecji będzie duża, może to też coś da ale coś czuję, że to będzie gra nie warta świeczki.

A używam Silhouette, keyer w zasadzie ten sam co IBK, chyba. Obadam, raz jeszcze dzięki.

Napisano

Jeśli ruch jest niewelki, możesz zrobić obrys kształtu i użyć planar tracka. Nie wiem jak Silhouette, ale Mocha rewelacyjnie się w tym sprawdzała. Btw. myślę, że oryginalny obrazek pomoże.

Napisano

Współczucia :) Ktoś tam chyba za bardzo sobie wziął do serca powiedzonko "Zrobi się w post pro" :P

 

Mi to wygląda jakby było kręcone na jakimś profilu "Super Flat Picture Style" ;) Jak już będziesz miał cały klip to warto zrobić jakieś szybkie color correction, poprawić kontrast... może ta koszulka nabierze trochę więcej wyrazu i będzie ją łatwiej chwycić jakimś kluczem.

Napisano
  • Autor
  michalz00 napisał:
Ktoś tam chyba za bardzo sobie wziął do serca powiedzonko "Zrobi się w post pro" :P

 

Dokładnie :D

A najlepszy kwas jest taki, że na pytanie: dlaczego nie użyliście GS'a albo chociaż białego tła dostałem odpowiedź: budżet, budżet, budżet. Dziwne, bo zawsze uważałem, że przy małym budżecie tym bardziej powinni się zaopatrzyć w coś bardziej kontrastowego. Taniej chyba zrobić klucz w kilkanaście minut czy nawet godzin przy słabym oświetleniu, gdzie potem i compo jest przyjemniejsze niżeli się zarzynać przy samym tle. Ech, ciężkie życie...

Jak tak patrzę na ten materiał to mi się słabo robi i chyba będzie trzeba zastosować plan B. Call, memory five do znajomego hindusa. Oni to lubią.

 

P.S. Tutaj nawet nie będę proponował bo za czy stówy to i ja bym patykiem tego nie ruszył:D

Napisano

Tło jak tło.. wystarczyło koszulkę ciut inną kolesiowi założyć, i później skręcić jej kolor w compo. Żal. Trzymam kciuki i dużo cierpliwości i wytrwałości życzę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności