Gość Shelton Napisano 25 Sierpień 2004 Napisano 25 Sierpień 2004 Czołem! Pozdrawiam wszystkich forumowiczów... W ostatnim czasie odkryłem 3d studio max i mozliwości programu oraz efekty, jakie można dzięki niemu uzyskać, wciągnęły mnie na całego. Ponieważ dopiero zaczynam przygodę z grafiką 3d (przy 2d pracuję już od paru lat), pozwolę sobie od czasu do czasu zwrócić się do Was o pomoc. Przepraszam, jeśli na początku pytania będą dotyczyły spraw dla Was banalnych, ale każdy kiedyś od czegoś musi zacząć :) Mam nadzieję, że w miarę upływu czasu moje pytania będą dotyczyły spraw coraz trudniejszych i zadawane przeze mnie pytania będą pomagały także innym forumowiczom w odkrywaniu tego fascynujacego świata trójwymiaru... ;) OK, na dobry początek... Z góry przewiduję, że odpowiedź na moje pytanie jest więcej, niż łatwa, ale tak to zwykle bywa, gdy się zna odpowiedź... :) Ja nie znam, więc... Rzecz dotyczy animacji. W przygotowanej przeze mnie scenie jest kilka obiektów - m.in młotek i dłuto... Posługując się wiedzą zdobytą w rozmaitych tutorialach, wymyśliłem sobie, iż zanimuję krótką scenkę, jak to młoteczek uderza w dłuto, a to wykuwa określony kształt w ścianie... Rzecz ma być prosta i nieskomplikowana, więc nie pomyślcie, że rzucam się z motyką na Księżyc (jako początkujący) - to zaledwie trzy uderzenia na krzyż, prosty kształt itd. W scenie korzystam na razie z darmowych modeli udostępnionych w internecie. Ale wracając do meritum. Tak sobie założyłem, że w polu widzenia pojawi się dłutko, a po chwili przerwy dopiero młoteczek, który zacznie uderzać. No i tu zaczynają się schody. Poniważ do tworzenia kluczy używam Auto Keya, po wprawieniu animacji w ruch, w swoją drogę wyruszają wszystkie animowane przedmioty jednocześnie. Co powoduje, iż w kadrze młotek pojawia się jednocześnie z dłutem. Próbowałem zrobić to w ten sposób, by nadać młotkowi "dłuższą trasę" do przebycia - i niby wygląda to lepiej, ale przecież nie o to chodzi... Co zrobić, by po starcie animacji dłutk