Gość Shelton Napisano 25 Sierpień 2004 Napisano 25 Sierpień 2004 Czołem! Pozdrawiam wszystkich forumowiczów... W ostatnim czasie odkryłem 3d studio max i mozliwości programu oraz efekty, jakie można dzięki niemu uzyskać, wciągnęły mnie na całego. Ponieważ dopiero zaczynam przygodę z grafiką 3d (przy 2d pracuję już od paru lat), pozwolę sobie od czasu do czasu zwrócić się do Was o pomoc. Przepraszam, jeśli na początku pytania będą dotyczyły spraw dla Was banalnych, ale każdy kiedyś od czegoś musi zacząć :) Mam nadzieję, że w miarę upływu czasu moje pytania będą dotyczyły spraw coraz trudniejszych i zadawane przeze mnie pytania będą pomagały także innym forumowiczom w odkrywaniu tego fascynujacego świata trójwymiaru... ;) OK, na dobry początek... Z góry przewiduję, że odpowiedź na moje pytanie jest więcej, niż łatwa, ale tak to zwykle bywa, gdy się zna odpowiedź... :) Ja nie znam, więc... Rzecz dotyczy animacji. W przygotowanej przeze mnie scenie jest kilka obiektów - m.in młotek i dłuto... Posługując się wiedzą zdobytą w rozmaitych tutorialach, wymyśliłem sobie, iż zanimuję krótką scenkę, jak to młoteczek uderza w dłuto, a to wykuwa określony kształt w ścianie... Rzecz ma być prosta i nieskomplikowana, więc nie pomyślcie, że rzucam się z motyką na Księżyc (jako początkujący) - to zaledwie trzy uderzenia na krzyż, prosty kształt itd. W scenie korzystam na razie z darmowych modeli udostępnionych w internecie. Ale wracając do meritum. Tak sobie założyłem, że w polu widzenia pojawi się dłutko, a po chwili przerwy dopiero młoteczek, który zacznie uderzać. No i tu zaczynają się schody. Poniważ do tworzenia kluczy używam Auto Keya, po wprawieniu animacji w ruch, w swoją drogę wyruszają wszystkie animowane przedmioty jednocześnie. Co powoduje, iż w kadrze młotek pojawia się jednocześnie z dłutem. Próbowałem zrobić to w ten sposób, by nadać młotkowi "dłuższą trasę" do przebycia - i niby wygląda to lepiej, ale przecież nie o to chodzi... Co zrobić, by po starcie animacji dłutko się pojawiło, a młotek stał w miejscu i włączył się do akcji dopiero po kilku sekundach... Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi i przepraszam tych, którzy poczują się urażeni, że zawracam im głowę tak prostymi sprawami... Raz jeszcze pozdrawiam.
sanki Napisano 25 Sierpień 2004 Napisano 25 Sierpień 2004 zaznacz wszystkie klucze mlotka i przesun je na pasku na dole w prawo i po sprawie
Kris_R Napisano 28 Sierpień 2004 Napisano 28 Sierpień 2004 Jeśli chcesz by młotek stał w miejscu przez jakiś czas to stwórz na początku listwy czasowej klucz dla pozycji i obrotu, a następnie przeciągnij ten klucz z SHIFTEM na listwie czasowej... w ten sposób skopiujesz klucz startowy... możesz rówine bobrze go rzresunąć, bez kopiowania, ale to się sprawdzi tylko na początku listwy czasowej... pozdrawiam. P.s. pozwoliłem sobie zmienić temat...
Gość Shelton Napisano 30 Sierpień 2004 Napisano 30 Sierpień 2004 Dzięki wszystkim! Także moderatorom za uwagi, oczywiście będę sie stosował... ;) Pozdrawiam!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się