Jump to content

Dziwny wygląd bitmapy w viewport (po nadaniu AO)


 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Od jakiegoś miesiąca uczę się 3ds Max'a, więc jestem dość zielony, ale mam zamiar spokojnie kontynuować naukę.

 

Gdy stworze nowy materiał z "Ambient/Reflective Occlusion" pod "Diffuse" oraz następnie w "Bright" channel dodam bitmapę w viewport pojawiają się dziwne anomalie. Na początku bitmapa jest dobrze widoczna (mogę się nią bawić, tj. UVM Mapping itp) ale gdy potem np. nacisnę "Show Standard Map In Viewport" w edytorze materiałów, poprawny wygląd tekstury zmienia się w dziwne, pikselowate koło. Utrudnia mi to dalszą manipulacje tekstury. Scena renderuje się poprawnie.

 

Ogólnie problem się pojawia po dodaniu AO do tekstury. W moim przypadku zrobiłem trochę na odwrót, tj. bitmapę dodałem pod AO... ale to chyba nie ma znaczenia.

 

Używam 3ds Max 2010 64 bit

 

Screen (otworzy się normalnie po kliknięciu):

 

http://www.mediafire.com/view/dez2uiavdtf1z/3ds_Max_Renders#916q0cjf057kj70

 

Dodatkowo widać, że w "Materiał/Map Browser" AO ma ikonę (?) takiego białego okręgu na czarnym polu. Dziękuje za pomoc, z tym problemem da się dalej pracować ale chce się go pozbyć.

Edited by Marcos
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy