Skocz do zawartości

Tutorial: Toon za pomocą shaderów..(falloff)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Kumpel spytał mnie ostatnio czy mozliwe jest by zrobic efekt materiału toon bez użycia maxowskiego toon'a (długi render) więc po skonczonej pracy postanowiłem podzielielic sie moimi spostrzeżeniami na ten temat :D (nawet niewiedziałem ze umiem takie zdaie zbudowac ;] ) Doszedłem do wniosku że najlepiej bedzie oprzeć całośc konstrukcji na fallofach

 

Najpierw uzywamy standardowego materiału:

Self-Illumination color na 100 dajemy WAZNE !!!!

Spectacular Level na 0

Glossiness na 0

Soften bez zmian czyli 0,1

 

I teraz z zakładki MAPS dla Diffuse Color wybieramy MIX. I tak w tym mixie dajemy

1. Dla Color1 - MIX

2. Color2 ustawiamy na 0,0,0 (RGB)

3. Dla MixAmount - Fallof

 

Przechodzmiy do MixAmmount-Falloff(3). Parametrów falloff'a nie

zmieniamy przechodzimy pod spód i w zakładce Mix Curve musimy

zrobic mniejsze przejscie pomiedzy czernią a bielą - dodajemy 2

punkty na krzywej i załamujemy cosik jak na obrazku(dzieki temu

dostajemy obramowanie)

mixcurve.jpg

 

Teraz klikamy na GoToParent (2 z prawej) by przejsc wstecz.

Jestesmy w Mixie dla Diffuse Color - zrobiłem screen'a zeby

początkujący zkumali o co biega. Bylismy w pkt A, a teraz

udajemy sie do B - klikamy na Color1 Mix(1).

 

ab.jpg

 

Teraz wszystko dotyczy tego mix'a

 

1a.Color1 wstawiamy FallOff

2b.Color2 255,255,255 (RGB)

3c.Mix Ammount - wstawiamy Falloff'a

 

Wchodzimy w ostatniego fallofa(3c) i robimy takie

cos ze zmieniamy FALLOFF TYPE na SHADOW/LIGHT i załamujemy

wykresik cos jak na obrazku zeby miec ostre przejscie koloru

co da nam efekt białego odbicia na materiale)

 

zal2.jpg

 

Dobra jak mamy juz ten element to przechodzimy raz w góre

by ustawic tego Falloff'a z "1a" czyli klikamy na button'a i

ładujemy sie do srodka:D a tu:

 

Zmieniamy Fallof type na SHADOW/LIGHT, potem robimy cosik

jak na screenie zeby miec dwa kolorki ostro załamane(słabe

przejscie pomiedzy nimi). I na koniec zabawa czyli dobranie

odpowiedniego kolorku z zakładki ShadedLight - ten pierwszy

kolorek z góry to ten co jest pod spodem, a drugi to ten

który jest blizej naszej bieli.Klikasz na Przycisk BACKGROUND

w prawym górnym rogu okna.

 

Na koniec rysunek dla

niewtajemniczonych (tak sie to pisze ? ;))

 

koniec.jpg

 

Na koniec enviroment na biały i jakies standardowe omni.

Dobra, dzieki za przeczytanie, powodzenia

przy toonie za pomocą shaderków i narka(trzymac sie ziomy).

ps. tutaj tj http://members.lycos.co.uk/hindusxxx/paint/shaderek.max macie gotowca ;)

  • Odpowiedzi 0
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności