Napisano 27 Sierpień 200420 l Kumpel spytał mnie ostatnio czy mozliwe jest by zrobic efekt materiału toon bez użycia maxowskiego toon'a (długi render) więc po skonczonej pracy postanowiłem podzielielic sie moimi spostrzeżeniami na ten temat :D (nawet niewiedziałem ze umiem takie zdaie zbudowac ;] ) Doszedłem do wniosku że najlepiej bedzie oprzeć całośc konstrukcji na fallofach Najpierw uzywamy standardowego materiału: Self-Illumination color na 100 dajemy WAZNE !!!! Spectacular Level na 0 Glossiness na 0 Soften bez zmian czyli 0,1 I teraz z zakładki MAPS dla Diffuse Color wybieramy MIX. I tak w tym mixie dajemy 1. Dla Color1 - MIX 2. Color2 ustawiamy na 0,0,0 (RGB) 3. Dla MixAmount - Fallof Przechodzmiy do MixAmmount-Falloff(3). Parametrów falloff'a nie zmieniamy przechodzimy pod spód i w zakładce Mix Curve musimy zrobic mniejsze przejscie pomiedzy czernią a bielą - dodajemy 2 punkty na krzywej i załamujemy cosik jak na obrazku(dzieki temu dostajemy obramowanie) Teraz klikamy na GoToParent (2 z prawej) by przejsc wstecz. Jestesmy w Mixie dla Diffuse Color - zrobiłem screen'a zeby początkujący zkumali o co biega. Bylismy w pkt A, a teraz udajemy sie do B - klikamy na Color1 Mix(1). Teraz wszystko dotyczy tego mix'a 1a.Color1 wstawiamy FallOff 2b.Color2 255,255,255 (RGB) 3c.Mix Ammount - wstawiamy Falloff'a Wchodzimy w ostatniego fallofa(3c) i robimy takie cos ze zmieniamy FALLOFF TYPE na SHADOW/LIGHT i załamujemy wykresik cos jak na obrazku zeby miec ostre przejscie koloru co da nam efekt białego odbicia na materiale) Dobra jak mamy juz ten element to przechodzimy raz w góre by ustawic tego Falloff'a z "1a" czyli klikamy na button'a i ładujemy sie do srodka:D a tu: Zmieniamy Fallof type na SHADOW/LIGHT, potem robimy cosik jak na screenie zeby miec dwa kolorki ostro załamane(słabe przejscie pomiedzy nimi). I na koniec zabawa czyli dobranie odpowiedniego kolorku z zakładki ShadedLight - ten pierwszy kolorek z góry to ten co jest pod spodem, a drugi to ten który jest blizej naszej bieli.Klikasz na Przycisk BACKGROUND w prawym górnym rogu okna. Na koniec rysunek dla niewtajemniczonych (tak sie to pisze ? ;)) Na koniec enviroment na biały i jakies standardowe omni. Dobra, dzieki za przeczytanie, powodzenia przy toonie za pomocą shaderków i narka(trzymac sie ziomy). ps. tutaj tj http://members.lycos.co.uk/hindusxxx/paint/shaderek.max macie gotowca ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto