Skocz do zawartości

Doladowywanie elementow z poziomu filmu glownego?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Musisz stworzyc integralnego swf'a z wlasnym preloaderem i uzyc akcji Loadmovie();

 

Sa dwie odmiany: "loadMovieNum()" ladujacy nowy film na okreslony level lub samo "loadMovie()" ladujace go do okreslonego movie clipa w naszym filmie glównym. Te dwa warianty roznia sie glownie pozniejszym odwolaniem do tych filmow.

 

W Twoim przypadku najlepiej uzyc loadMovie. W miejscu gdzie ma sie doladowac nowy element utworz movie clip np. "mc". To moze byc maly prostokat nawet. Wywolanie: loadMovie("dodatek.swf", "mc");

 

Wowczas zmieniajac apha czy tint "mc", caly nowy film reaguje razem z nim. To samo sie tyczy odwolania do zmiennych czy sciezki czasowej w zaladowanym filmie.

 

zmiana wartosci zmiennej w nowym filmie z pozycji glownego flasha:

_root.mc.zmienna="nowa wartosc";

 

ingerencja w animacje movie clipa "loop" w elemencie dodatkowym z pozycji glownego flasha:

_root.mc.loop.gotoAndStop(2);

 

itd.. czyli zaladowany filmik zachowuje sie jak zwykly symbol.

 

 

 

Tak samo (loadMovie) mozna ladowac .jpg czy .avi. Wowczas preloadery do nich trzeba pisac w filmie glownym.

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

"Tzn. chcialbym zeby w zaleznosci od wartosci jaka przyjmie wprowadzona przeze mnie zmienna (powiedzmy film_target), przyciski znajdujace sie w glownym menu stawaly sie aktywne badz nie aktywne."

 

Button.enabled = true/false

 

###

 

do while zabije Ci procek. Do sprawdzania stanu zaladowania uzyj onEnterFrame.

 

Kiedys napisalem cos takiego, powinienes zalapac idee:

function preloader (nazwa_mc)
{
this.onEnterFrame = function ()
{
	size.text = "rozmiar: " + nazwa_mc.getBytesTotal () + " kb";
	proc.text = Math.floor ((nazwa_mc.getBytesLoaded () / nazwa_mc.getBytesTotal ()) * 100) + " %";
	if (proc.text == "100 %")
	{
		this.onEnterFrame = null;
		proc.text = "";
	}
};
}

 

To fragment kodu OOP, wiec wyjety z kontekstu nie zadziala tak jakbys chcial.

Funkcja ta byla wywolywana tutaj:

 

function load_jpg (i, mc)
{
//wyswietla nr zdjecia
numerZdjecia = i + 1 + "/" + xmax;
name = pic_url[i];
loadMovie (name, mc);
this.onEnterFrame = function ()
{
	if (this[mc].getBytesTotal () > 0)
	{
		preloader (this[mc]);
	}
};
opis = pic_name[i];
}

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności