Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Musisz stworzyc integralnego swf'a z wlasnym preloaderem i uzyc akcji Loadmovie();

 

Sa dwie odmiany: "loadMovieNum()" ladujacy nowy film na okreslony level lub samo "loadMovie()" ladujace go do okreslonego movie clipa w naszym filmie glównym. Te dwa warianty roznia sie glownie pozniejszym odwolaniem do tych filmow.

 

W Twoim przypadku najlepiej uzyc loadMovie. W miejscu gdzie ma sie doladowac nowy element utworz movie clip np. "mc". To moze byc maly prostokat nawet. Wywolanie: loadMovie("dodatek.swf", "mc");

 

Wowczas zmieniajac apha czy tint "mc", caly nowy film reaguje razem z nim. To samo sie tyczy odwolania do zmiennych czy sciezki czasowej w zaladowanym filmie.

 

zmiana wartosci zmiennej w nowym filmie z pozycji glownego flasha:

_root.mc.zmienna="nowa wartosc";

 

ingerencja w animacje movie clipa "loop" w elemencie dodatkowym z pozycji glownego flasha:

_root.mc.loop.gotoAndStop(2);

 

itd.. czyli zaladowany filmik zachowuje sie jak zwykly symbol.

 

 

 

Tak samo (loadMovie) mozna ladowac .jpg czy .avi. Wowczas preloadery do nich trzeba pisac w filmie glownym.

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

"Tzn. chcialbym zeby w zaleznosci od wartosci jaka przyjmie wprowadzona przeze mnie zmienna (powiedzmy film_target), przyciski znajdujace sie w glownym menu stawaly sie aktywne badz nie aktywne."

 

Button.enabled = true/false

 

###

 

do while zabije Ci procek. Do sprawdzania stanu zaladowania uzyj onEnterFrame.

 

Kiedys napisalem cos takiego, powinienes zalapac idee:

function preloader (nazwa_mc)
{
this.onEnterFrame = function ()
{
	size.text = "rozmiar: " + nazwa_mc.getBytesTotal () + " kb";
	proc.text = Math.floor ((nazwa_mc.getBytesLoaded () / nazwa_mc.getBytesTotal ()) * 100) + " %";
	if (proc.text == "100 %")
	{
		this.onEnterFrame = null;
		proc.text = "";
	}
};
}

 

To fragment kodu OOP, wiec wyjety z kontekstu nie zadziala tak jakbys chcial.

Funkcja ta byla wywolywana tutaj:

 

function load_jpg (i, mc)
{
//wyswietla nr zdjecia
numerZdjecia = i + 1 + "/" + xmax;
name = pic_url[i];
loadMovie (name, mc);
this.onEnterFrame = function ()
{
	if (this[mc].getBytesTotal () > 0)
	{
		preloader (this[mc]);
	}
};
opis = pic_name[i];
}

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności