darkelf Napisano 28 Sierpień 2004 Napisano 28 Sierpień 2004 Hej. Mam maly problemik... nie wiem czy ja robie cos zle czy po prostu nie da sie tego zrobic tak jak chce... mianowicie, mam boxy, ktore sluza mi za obroty, jednak chce jeszcze do nich dorobic jakies limity obrotu. w tym celu udaje sie do hierarchy->IK i tam kombinuje z rotational joints... niestety, nic mi to nie daje... boxy nadal poruszaja sie jak chca :P... za to sprawdzalem taka sama metode na kosciach i hula :/... tak myslalem, czy aby to nie dlatego, ze boxy nie sa wpisane w zaden lancuch IK?? ale w takim razie gdzie ustawic granice obrotu dla takich obiektow? dzieki z gory za odp.
Kris_R Napisano 28 Sierpień 2004 Napisano 28 Sierpień 2004 Skoro na kościach sie da, to możesz przypiąć boxa do kości... Jasne że limity dla IK są dla IK i skoro box nie jest wpisany w żaden łańcuch to nie da sie go w ten sposób ograniczyć... Możesz spisać ekpresję, albo dodać suwaczek regulujący zakres obrotu... zależy co tam kombinujesz...
darkelf Napisano 28 Sierpień 2004 Autor Napisano 28 Sierpień 2004 boxy sa przypiete do kosci. chyba jednak jest to problem IK :/... pobawie sie tymi suwakami :P. dzieki za odp.
big_white_ninja Napisano 28 Sierpień 2004 Napisano 28 Sierpień 2004 Też mam podobny problem ale z bipedem. Nie wiem jak dodać IK do kości szkieletu. Przeglądałem helpa ale tam było to kiepsko opisane(kuleję z angielskim). Byłbym wdzięczny za dokładny opis krok po kroku. Sorry że pakuje tutaj tego posta :-)
big_white_ninja Napisano 28 Sierpień 2004 Napisano 28 Sierpień 2004 a co nie można? Podam przykład(wydaje mi się że chodzi w nim o IK) Ktoś chwytał kość miedniczną postaci(to ta w "dupie") i poruszał nią a nogi się nie ruszały. Gdy ja tak robię na bipedzie to mi się cały biped porusza co strasznie utrudnia animację.
dr Ug Napisano 28 Sierpień 2004 Napisano 28 Sierpień 2004 LOL. Wybacz. Ehhh... Biped jest kompletnym szkieletem, ma jedno z przyjemniejszych polaczen FK/IK, praktycznie 'seamless'. To nie jest tylko alternatywa dla Bones. Poczytaj o nim w Helpie CSowym, przerob tutoriale, poznaj narzedzia. Jak juz to zrobisz to sam bedziesz sie smial ze swojego pytania. Powiem jeszcze jedynie, ze za 'przytrzymanie' nog odpowiada tzw. Planted Key (obok niego jest jeszcze Slide Key i Free Key... bodajze;) ).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się