Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej. Mam maly problemik... nie wiem czy ja robie cos zle czy po prostu nie da sie tego zrobic tak jak chce... mianowicie, mam boxy, ktore sluza mi za obroty, jednak chce jeszcze do nich dorobic jakies limity obrotu. w tym celu udaje sie do hierarchy->IK i tam kombinuje z rotational joints... niestety, nic mi to nie daje... boxy nadal poruszaja sie jak chca :P... za to sprawdzalem taka sama metode na kosciach i hula :/... tak myslalem, czy aby to nie dlatego, ze boxy nie sa wpisane w zaden lancuch IK?? ale w takim razie gdzie ustawic granice obrotu dla takich obiektow?

dzieki z gory za odp.

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Skoro na kościach sie da, to możesz przypiąć boxa do kości...

Jasne że limity dla IK są dla IK i skoro box nie jest wpisany w żaden łańcuch to nie da sie go w ten sposób ograniczyć...

Możesz spisać ekpresję, albo dodać suwaczek regulujący zakres obrotu... zależy co tam kombinujesz...

Napisano

Też mam podobny problem ale z bipedem. Nie wiem jak dodać IK do kości szkieletu. Przeglądałem helpa ale tam było to kiepsko opisane(kuleję z angielskim). Byłbym wdzięczny za dokładny opis krok po kroku.

Sorry że pakuje tutaj tego posta :-)

Napisano

a co nie można?

Podam przykład(wydaje mi się że chodzi w nim o IK)

Ktoś chwytał kość miedniczną postaci(to ta w "dupie") i poruszał nią a nogi się nie ruszały. Gdy ja tak robię na bipedzie to mi się cały biped porusza co strasznie utrudnia animację.

Napisano

LOL.

Wybacz.

 

Ehhh...

 

Biped jest kompletnym szkieletem, ma jedno z przyjemniejszych polaczen FK/IK, praktycznie 'seamless'. To nie jest tylko alternatywa dla Bones.

Poczytaj o nim w Helpie CSowym, przerob tutoriale, poznaj narzedzia.

Jak juz to zrobisz to sam bedziesz sie smial ze swojego pytania.

 

Powiem jeszcze jedynie, ze za 'przytrzymanie' nog odpowiada tzw. Planted Key (obok niego jest jeszcze Slide Key i Free Key... bodajze;) ).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności