Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Upubliczniła się ostatnia wersja 3Delight for Softimage

W skrócie:

 

∙ New Path Tracing Technology * Alongside our production*proven REYES technology, we now

provide a new exceptionally fast path tracing rendering technology. The algorithm allows for

extremely fast multi*bounce global illumination as well much improved performance on

high*complexity scenes.

∙ Re*lighting * Modifications to lights, materials and cameras are immediately visible in the render

region. Progressive rendering allows for rapid iterations for lighting artists and for look development.

∙ Performance * This new version is at least ten times faster than previous releases. Memory

consumption has been greatly reduced and 3Delight for Softimage is much more responsive overall.

∙ Physically Plausible Materials * We include easy to use and physically plausible materials

along with this release. The materials can simulate a large variety of surfaces, including coated

surfaces, skin, glass and surfaces with subsurface scattering. A minimal set of parameters still

allow the modeling of a variety of different materials while staying very artist*friendly.

∙ High*end quality, speed and robustness * Built on top of a production proven and pioneering

render engine, 3Delight for Softimage will bring years of film rendering experience to VFX studios.

http://www.3delight.com/en/uploads/press-release/3dfs-4.0.pdf

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano
3delight w bezpośredniej rywalizacji z Vrayem i Arnoldem... ciekawe jak się przyjmie.

 

Wiadomo, kiedy 11 Studio Pro ma się ukazać?

 

Myślę, że 3delight zawsze będzie miał pod górkę w starciu z Arnoldem i vRayem. O ile "core" jest świetny, to strona użytkownika zawsze była mocno w tyle. Zaczyna się to zmieniać, powstały wreszcie jakieś sensowne szadery, był lift GUI, ale to może nie wystarczyć przeciętnemu userowi. A szkoda, bo nowy pathtracer jest naprawdę niezły.

 

Co do daty upublicznienia Studio Pro - nic nie wiem, byłem przekonany, że ukaże się razem z wersją dla XSI.

Teraz w beta-testach jest raytracowy SSS, może potem ...

Napisano (edytowane)

Dzięki.

 

Mi chodziło o starcie na polu dużych studiów, tam gdzie ta przyjazność nie ma wielkiego znaczenia. Zastanawiam się po prostu, czy hybrydowy renderer ze wsparciem dla wszystkich ważnych pakietów (unlike Mantra) nie jest lepszym rozwiązaniem od Arnolda, który jest jednak drogim kamikaze. Jak się czegoś nie da path-tracować to już amen w pacierzu (na przykład nie ma to czasu albo ramu).

 

Przyznam, że to jest rzecz, którą bardzo cenię w Mantrze. Jak jest czas, jedziemy na pełnym path tracie, a jak nie ma, przełykamy żabę i rzeźbimy w reyesie. Szczerze mówiąc trudno mi sobie wyobrazić życie bez takiej alternatywy.

 

Ach ta jakość 3delighta...

 

 

[edit]:

znalazłem odpowiedź na swoje pytanie na stronie z darmową wersją:

"IMPORTANT NOTE: The all new version 11.0 will be available for download before the end of November 2013"

Edytowane przez SYmek
Napisano
Dzięki.

 

Mi chodziło o starcie na polu dużych studiów, tam gdzie ta przyjazność nie ma wielkiego znaczenia. Zastanawiam się po prostu, czy hybrydowy renderer ze wsparciem dla wszystkich ważnych pakietów (unlike Mantra) nie jest lepszym rozwiązaniem od Arnolda, który jest jednak drogim kamikaze. Jak się czegoś nie da path-tracować to już amen w pacierzu (na przykład nie ma to czasu albo ramu).

 

W dużych studiach trynd jest chyba taki, żeby się nie wiązać z jednym rendererem (Katana, gaffer) :)

Napisano
W dużych studiach trynd jest chyba taki, żeby się nie wiązać z jednym rendererem (Katana, gaffer) :)

 

Takie można odnieść wrażenie, ale prawda jest taka, że w obrębie jednego filmu studio zawsze będzie dążyło do jednego renderera, żeby nie generować dodatkowej pracy i kłopotów z biblioteką materiałów, równaniem rozmycia ruchu etc. Rozdzielenie pipeline'u zawsze jest kompromisem i koniecznością, a nie wyrazem twórczej swobody :)

Napisano (edytowane)

Juz jest Studio Pro:

 

 

3Delight Studio Pro 11 is out. A free public version is available for download (go to the download section).

 

Note that the free version can now execute 4 threads (instead of 2 for the previous versions). Furthermore, starting from now, public versions will be uploaded at more frequent intervals. We are aiming for one public release per month.

 

The release notes can be found here:

 

https://3delight.atlassian.net/wiki/dis … ease+Notes

 

And the complete change log is available here:

 

https://3delight.atlassian.net/wiki/dis … /Changelog

 

 

 

W skrócie:

 

New Path-tracing Algorithm - 3Delight’s Path-tracing includes novel technology that

makes rendering of multi-bounce global illumination extremely affordable. This new

algorithm also allows for efficient rendering of subsurface scattering using ray-tracing.

Shaders can use new multiple importance sampling (MIS) techniques to provide very high

quality results when rendering global illumination effects.

● Scene Editing API - This new API can be used to create interactive re-lighting

applications. Both our Maya and Softimage plug-ins use this API to implement interactive

rendering.

● Multi-threading optimisations - The core rendering engine has been improved so that it

scales very well with an increased number of threads, especially when using large

amounts of resources such as textures.

● All around ray-tracing optimizations - All ray-tracing operations have been optimized.

A x5 acceleration can be expected on most renders. A x10 speed increase is expected

when rendering curves.

● Deep EXR - Deep image output is supported using the EXR 2.0 file format. Deep files can

be imported in Nuke for 3D compositing.

Edytowane przez praetorian
edit

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności