praetorian Napisano 24 Wrzesień 2013 Napisano 24 Wrzesień 2013 Upubliczniła się ostatnia wersja 3Delight for Softimage W skrócie: ∙ New Path Tracing Technology * Alongside our production*proven REYES technology, we now provide a new exceptionally fast path tracing rendering technology. The algorithm allows for extremely fast multi*bounce global illumination as well much improved performance on high*complexity scenes. ∙ Re*lighting * Modifications to lights, materials and cameras are immediately visible in the render region. Progressive rendering allows for rapid iterations for lighting artists and for look development. ∙ Performance * This new version is at least ten times faster than previous releases. Memory consumption has been greatly reduced and 3Delight for Softimage is much more responsive overall. ∙ Physically Plausible Materials * We include easy to use and physically plausible materials along with this release. The materials can simulate a large variety of surfaces, including coated surfaces, skin, glass and surfaces with subsurface scattering. A minimal set of parameters still allow the modeling of a variety of different materials while staying very artist*friendly. ∙ High*end quality, speed and robustness * Built on top of a production proven and pioneering render engine, 3Delight for Softimage will bring years of film rendering experience to VFX studios. http://www.3delight.com/en/uploads/press-release/3dfs-4.0.pdf
SYmek Napisano 24 Wrzesień 2013 Napisano 24 Wrzesień 2013 3delight w bezpośredniej rywalizacji z Vrayem i Arnoldem... ciekawe jak się przyjmie. Wiadomo, kiedy 11 Studio Pro ma się ukazać?
praetorian Napisano 24 Wrzesień 2013 Autor Napisano 24 Wrzesień 2013 3delight w bezpośredniej rywalizacji z Vrayem i Arnoldem... ciekawe jak się przyjmie. Wiadomo, kiedy 11 Studio Pro ma się ukazać? Myślę, że 3delight zawsze będzie miał pod górkę w starciu z Arnoldem i vRayem. O ile "core" jest świetny, to strona użytkownika zawsze była mocno w tyle. Zaczyna się to zmieniać, powstały wreszcie jakieś sensowne szadery, był lift GUI, ale to może nie wystarczyć przeciętnemu userowi. A szkoda, bo nowy pathtracer jest naprawdę niezły. Co do daty upublicznienia Studio Pro - nic nie wiem, byłem przekonany, że ukaże się razem z wersją dla XSI. Teraz w beta-testach jest raytracowy SSS, może potem ...
SYmek Napisano 24 Wrzesień 2013 Napisano 24 Wrzesień 2013 (edytowane) Dzięki. Mi chodziło o starcie na polu dużych studiów, tam gdzie ta przyjazność nie ma wielkiego znaczenia. Zastanawiam się po prostu, czy hybrydowy renderer ze wsparciem dla wszystkich ważnych pakietów (unlike Mantra) nie jest lepszym rozwiązaniem od Arnolda, który jest jednak drogim kamikaze. Jak się czegoś nie da path-tracować to już amen w pacierzu (na przykład nie ma to czasu albo ramu). Przyznam, że to jest rzecz, którą bardzo cenię w Mantrze. Jak jest czas, jedziemy na pełnym path tracie, a jak nie ma, przełykamy żabę i rzeźbimy w reyesie. Szczerze mówiąc trudno mi sobie wyobrazić życie bez takiej alternatywy. Ach ta jakość 3delighta... [edit]: znalazłem odpowiedź na swoje pytanie na stronie z darmową wersją: "IMPORTANT NOTE: The all new version 11.0 will be available for download before the end of November 2013" Edytowane 24 Wrzesień 2013 przez SYmek
praetorian Napisano 24 Wrzesień 2013 Autor Napisano 24 Wrzesień 2013 Dzięki. Mi chodziło o starcie na polu dużych studiów, tam gdzie ta przyjazność nie ma wielkiego znaczenia. Zastanawiam się po prostu, czy hybrydowy renderer ze wsparciem dla wszystkich ważnych pakietów (unlike Mantra) nie jest lepszym rozwiązaniem od Arnolda, który jest jednak drogim kamikaze. Jak się czegoś nie da path-tracować to już amen w pacierzu (na przykład nie ma to czasu albo ramu). W dużych studiach trynd jest chyba taki, żeby się nie wiązać z jednym rendererem (Katana, gaffer) :)
SYmek Napisano 24 Wrzesień 2013 Napisano 24 Wrzesień 2013 W dużych studiach trynd jest chyba taki, żeby się nie wiązać z jednym rendererem (Katana, gaffer) :) Takie można odnieść wrażenie, ale prawda jest taka, że w obrębie jednego filmu studio zawsze będzie dążyło do jednego renderera, żeby nie generować dodatkowej pracy i kłopotów z biblioteką materiałów, równaniem rozmycia ruchu etc. Rozdzielenie pipeline'u zawsze jest kompromisem i koniecznością, a nie wyrazem twórczej swobody :)
praetorian Napisano 2 Październik 2013 Autor Napisano 2 Październik 2013 (edytowane) Juz jest Studio Pro: 3Delight Studio Pro 11 is out. A free public version is available for download (go to the download section). Note that the free version can now execute 4 threads (instead of 2 for the previous versions). Furthermore, starting from now, public versions will be uploaded at more frequent intervals. We are aiming for one public release per month. The release notes can be found here: https://3delight.atlassian.net/wiki/dis … ease+Notes And the complete change log is available here: https://3delight.atlassian.net/wiki/dis … /Changelog W skrócie: New Path-tracing Algorithm - 3Delight’s Path-tracing includes novel technology that makes rendering of multi-bounce global illumination extremely affordable. This new algorithm also allows for efficient rendering of subsurface scattering using ray-tracing. Shaders can use new multiple importance sampling (MIS) techniques to provide very high quality results when rendering global illumination effects. ● Scene Editing API - This new API can be used to create interactive re-lighting applications. Both our Maya and Softimage plug-ins use this API to implement interactive rendering. ● Multi-threading optimisations - The core rendering engine has been improved so that it scales very well with an increased number of threads, especially when using large amounts of resources such as textures. ● All around ray-tracing optimizations - All ray-tracing operations have been optimized. A x5 acceleration can be expected on most renders. A x10 speed increase is expected when rendering curves. ● Deep EXR - Deep image output is supported using the EXR 2.0 file format. Deep files can be imported in Nuke for 3D compositing. Edytowane 2 Październik 2013 przez praetorian edit
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się