Napisano 1 Wrzesień 200420 l 1.Czy wiecie jak oteksturować kulę ażeby przypominała kulę energii(najlepiej białą, taką z Dragon Balla)?? 2.CZy macie pomysł na zrobienie promienia energii(coś w rodzaju "kamehamehan")?? 3.I jeszcze jedno. CZy wiecie jak zrobić żeby postać zniknęła i się pojawiła w drugim miejscu, ale podczas znikania żeby się rozmazała(tak jak w dragon ballu :-)))) Z góry dziękuję i pozdrawiam fanów.
Napisano 1 Wrzesień 200420 l 1. Robisz kulę i nakładasz biały materiał z self ilum. (chyba tak to się w 3dstudio nazywało) na max`a. Potem możesz sobie w videopost nałożyć na ową kulę efekt glow. 2. Ten sam materiał nałóż na cylinder który będzie się "wysuwał" (ekstrudował) z rąk postaci. Dodatkowo można zrobić jakieś światełko wolumetryczne i inne ozdobniki. 3. Robisz osobny render czystego tła i dwa rendery postaci z kanałem alpha (przeźroczystości.. ew. renderujesz osobny pass maski). Potem wchodzisz do jakiegoś programu do postprodukcji np. adobe after effects, lub combustion i nakładasz obie postacie na warstwę tła. Następnie odpowiednio sterujesz przeźroczystością warstw na których masz postać. Możesz, dla większego bajeru użyć jakiegoś blura. To tak w skrócie. Generalnie takie efekty, aby dobrze wyglądały, wymagają sporo pracy w postprodukcji.
Napisano 1 Wrzesień 200420 l Batou napisał: 3. Robisz osobny render czystego tła i dwa rendery postaci z kanałem alpha (przeźroczystości.. ew. renderujesz osobny pass maski). Potem wchodzisz do jakiegoś programu do postprodukcji np. adobe after effects, lub combustion i nakładasz obie postacie na warstwę tła. Następnie odpowiednio sterujesz przeźroczystością warstw na których masz postać. Możesz, dla większego bajeru użyć jakiegoś blura. To tak w skrócie. Generalnie takie efekty, aby dobrze wyglądały, wymagają sporo pracy w postprodukcji. 1. nie ogladalem 2. nie ogladalem 3. dodam ze postac moze zrobic na podlozu z materialem matte/shadow wtedy i cien zostanie zachowany, a blur w adobe nazywa sie chyba vertical blur, albo blur more (chodzi o Premiere)
Napisano 2 Wrzesień 200420 l Autor 1.Dzięki za odpowiedzi ale nie wiem jak wyrenderować coś na kanale alpha?? 2. Próbuję dodać efekt glow ale coś mi nie idzie :-( . Ustawiam glow w efektach, przypisuję odpowiedni kanał i i tak wszystko mi świeci Aha i odrazu się zapytam czy to podłoże matte/shadow już wystarczy i nie muszę nic zmieniać???
Napisano 3 Wrzesień 200420 l Zapisujesz do Tifa i w setup ustawiasz "store alpha channel" Z manuala: To set a material's Effects Channel ID: In the Material Editor, make the material you want to be post-processed the active material. Choose a non-zero ID from the Material Effects Channel flyout. The Effects Channel ID can range from 1 to 15. If you give the same Effects Channel ID value to more than one material, all these materials will be post-processed. Note: For Multi/Sub-Object materials, post-processing applies at the sub-object/sub-material level. The Effects Channel ID of the parent Multi/Sub-Object material is ignored. Hmm... mozesz takze nadac ID obiektowi (prawy klawisz myszy --> properties) Jeszcze mozesz zobaczyc w opisach do maxowych tutków: Creating explosions. Jest sporo na ten temat. Pozdro!
Napisano 20 Wrzesień 200420 l Mozna dodac material glow (przy 100% source color) i animowane opacity... Efekt powinien byc spoko....
Napisano 21 Wrzesień 200420 l big_white_ninja napisał: Aha i odrazu się zapytam czy to podłoże matte/shadow już wystarczy i nie muszę nic zmieniać??? i zrodlo swiatla
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto