Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

1.Czy wiecie jak oteksturować kulę ażeby przypominała kulę energii(najlepiej białą, taką z Dragon Balla)??

2.CZy macie pomysł na zrobienie promienia energii(coś w rodzaju "kamehamehan")??

3.I jeszcze jedno. CZy wiecie jak zrobić żeby postać zniknęła i się pojawiła w drugim miejscu, ale podczas znikania żeby się rozmazała(tak jak w dragon ballu :-))))

Z góry dziękuję i pozdrawiam fanów.

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1. Robisz kulę i nakładasz biały materiał z self ilum. (chyba tak to się w 3dstudio nazywało) na max`a. Potem możesz sobie w videopost nałożyć na ową kulę efekt glow.

2. Ten sam materiał nałóż na cylinder który będzie się "wysuwał" (ekstrudował) z rąk postaci. Dodatkowo można zrobić jakieś światełko wolumetryczne i inne ozdobniki.

3. Robisz osobny render czystego tła i dwa rendery postaci z kanałem alpha (przeźroczystości.. ew. renderujesz osobny pass maski). Potem wchodzisz do jakiegoś programu do postprodukcji np. adobe after effects, lub combustion i nakładasz obie postacie na warstwę tła. Następnie odpowiednio sterujesz przeźroczystością warstw na których masz postać. Możesz, dla większego bajeru użyć jakiegoś blura.

 

To tak w skrócie. Generalnie takie efekty, aby dobrze wyglądały, wymagają sporo pracy w postprodukcji.

Napisano
  Batou napisał:

3. Robisz osobny render czystego tła i dwa rendery postaci z kanałem alpha (przeźroczystości.. ew. renderujesz osobny pass maski). Potem wchodzisz do jakiegoś programu do postprodukcji np. adobe after effects, lub combustion i nakładasz obie postacie na warstwę tła. Następnie odpowiednio sterujesz przeźroczystością warstw na których masz postać. Możesz, dla większego bajeru użyć jakiegoś blura.

 

To tak w skrócie. Generalnie takie efekty, aby dobrze wyglądały, wymagają sporo pracy w postprodukcji.

 

1. nie ogladalem

2. nie ogladalem

3. dodam ze postac moze zrobic na podlozu z materialem matte/shadow wtedy i cien zostanie zachowany, a blur w adobe nazywa sie chyba vertical blur, albo blur more (chodzi o Premiere)

Napisano
  • Autor

1.Dzięki za odpowiedzi ale nie wiem jak wyrenderować coś na kanale alpha??

2. Próbuję dodać efekt glow ale coś mi nie idzie :-( . Ustawiam glow w efektach, przypisuję odpowiedni kanał i i tak wszystko mi świeci

Aha i odrazu się zapytam czy to podłoże matte/shadow już wystarczy i nie muszę nic zmieniać???

Napisano

Zapisujesz do Tifa i w setup ustawiasz "store alpha channel"

 

Z manuala:

 

To set a material's Effects Channel ID:

 

In the Material Editor, make the material you want to be post-processed the active material.

 

Choose a non-zero ID from the Material Effects Channel flyout.

 

The Effects Channel ID can range from 1 to 15.

 

If you give the same Effects Channel ID value to more than one material, all these materials will be post-processed.

 

Note: For Multi/Sub-Object materials, post-processing applies at the sub-object/sub-material level. The Effects Channel ID of the parent Multi/Sub-Object material is ignored.

 

 

Hmm... mozesz takze nadac ID obiektowi (prawy klawisz myszy --> properties)

Jeszcze mozesz zobaczyc w opisach do maxowych tutków: Creating explosions. Jest sporo na ten temat.

 

Pozdro!

Napisano
  big_white_ninja napisał:

Aha i odrazu się zapytam czy to podłoże matte/shadow już wystarczy i nie muszę nic zmieniać???

 

 

i zrodlo swiatla

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności