big_white_ninja Napisano 1 Wrzesień 2004 Napisano 1 Wrzesień 2004 1.Czy wiecie jak oteksturować kulę ażeby przypominała kulę energii(najlepiej białą, taką z Dragon Balla)?? 2.CZy macie pomysł na zrobienie promienia energii(coś w rodzaju "kamehamehan")?? 3.I jeszcze jedno. CZy wiecie jak zrobić żeby postać zniknęła i się pojawiła w drugim miejscu, ale podczas znikania żeby się rozmazała(tak jak w dragon ballu :-)))) Z góry dziękuję i pozdrawiam fanów.
Batou Napisano 1 Wrzesień 2004 Napisano 1 Wrzesień 2004 1. Robisz kulę i nakładasz biały materiał z self ilum. (chyba tak to się w 3dstudio nazywało) na max`a. Potem możesz sobie w videopost nałożyć na ową kulę efekt glow. 2. Ten sam materiał nałóż na cylinder który będzie się "wysuwał" (ekstrudował) z rąk postaci. Dodatkowo można zrobić jakieś światełko wolumetryczne i inne ozdobniki. 3. Robisz osobny render czystego tła i dwa rendery postaci z kanałem alpha (przeźroczystości.. ew. renderujesz osobny pass maski). Potem wchodzisz do jakiegoś programu do postprodukcji np. adobe after effects, lub combustion i nakładasz obie postacie na warstwę tła. Następnie odpowiednio sterujesz przeźroczystością warstw na których masz postać. Możesz, dla większego bajeru użyć jakiegoś blura. To tak w skrócie. Generalnie takie efekty, aby dobrze wyglądały, wymagają sporo pracy w postprodukcji.
illy Napisano 1 Wrzesień 2004 Napisano 1 Wrzesień 2004 3. Robisz osobny render czystego tła i dwa rendery postaci z kanałem alpha (przeźroczystości.. ew. renderujesz osobny pass maski). Potem wchodzisz do jakiegoś programu do postprodukcji np. adobe after effects, lub combustion i nakładasz obie postacie na warstwę tła. Następnie odpowiednio sterujesz przeźroczystością warstw na których masz postać. Możesz, dla większego bajeru użyć jakiegoś blura. To tak w skrócie. Generalnie takie efekty, aby dobrze wyglądały, wymagają sporo pracy w postprodukcji. 1. nie ogladalem 2. nie ogladalem 3. dodam ze postac moze zrobic na podlozu z materialem matte/shadow wtedy i cien zostanie zachowany, a blur w adobe nazywa sie chyba vertical blur, albo blur more (chodzi o Premiere)
big_white_ninja Napisano 2 Wrzesień 2004 Autor Napisano 2 Wrzesień 2004 1.Dzięki za odpowiedzi ale nie wiem jak wyrenderować coś na kanale alpha?? 2. Próbuję dodać efekt glow ale coś mi nie idzie :-( . Ustawiam glow w efektach, przypisuję odpowiedni kanał i i tak wszystko mi świeci Aha i odrazu się zapytam czy to podłoże matte/shadow już wystarczy i nie muszę nic zmieniać???
Darthapul Napisano 3 Wrzesień 2004 Napisano 3 Wrzesień 2004 Zapisujesz do Tifa i w setup ustawiasz "store alpha channel" Z manuala: To set a material's Effects Channel ID: In the Material Editor, make the material you want to be post-processed the active material. Choose a non-zero ID from the Material Effects Channel flyout. The Effects Channel ID can range from 1 to 15. If you give the same Effects Channel ID value to more than one material, all these materials will be post-processed. Note: For Multi/Sub-Object materials, post-processing applies at the sub-object/sub-material level. The Effects Channel ID of the parent Multi/Sub-Object material is ignored. Hmm... mozesz takze nadac ID obiektowi (prawy klawisz myszy --> properties) Jeszcze mozesz zobaczyc w opisach do maxowych tutków: Creating explosions. Jest sporo na ten temat. Pozdro!
LHT Napisano 5 Wrzesień 2004 Napisano 5 Wrzesień 2004 Może to w czymś pomoże: http://lht.w.interia.pl/motion_blur.htm
Krzysztof Kucharz Napisano 20 Wrzesień 2004 Napisano 20 Wrzesień 2004 Mozna dodac material glow (przy 100% source color) i animowane opacity... Efekt powinien byc spoko....
illy Napisano 21 Wrzesień 2004 Napisano 21 Wrzesień 2004 Aha i odrazu się zapytam czy to podłoże matte/shadow już wystarczy i nie muszę nic zmieniać??? i zrodlo swiatla
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się