Skocz do zawartości

kula energii


Rekomendowane odpowiedzi

1.Czy wiecie jak oteksturować kulę ażeby przypominała kulę energii(najlepiej białą, taką z Dragon Balla)??

2.CZy macie pomysł na zrobienie promienia energii(coś w rodzaju "kamehamehan")??

3.I jeszcze jedno. CZy wiecie jak zrobić żeby postać zniknęła i się pojawiła w drugim miejscu, ale podczas znikania żeby się rozmazała(tak jak w dragon ballu :-))))

Z góry dziękuję i pozdrawiam fanów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

1. Robisz kulę i nakładasz biały materiał z self ilum. (chyba tak to się w 3dstudio nazywało) na max`a. Potem możesz sobie w videopost nałożyć na ową kulę efekt glow.

2. Ten sam materiał nałóż na cylinder który będzie się "wysuwał" (ekstrudował) z rąk postaci. Dodatkowo można zrobić jakieś światełko wolumetryczne i inne ozdobniki.

3. Robisz osobny render czystego tła i dwa rendery postaci z kanałem alpha (przeźroczystości.. ew. renderujesz osobny pass maski). Potem wchodzisz do jakiegoś programu do postprodukcji np. adobe after effects, lub combustion i nakładasz obie postacie na warstwę tła. Następnie odpowiednio sterujesz przeźroczystością warstw na których masz postać. Możesz, dla większego bajeru użyć jakiegoś blura.

 

To tak w skrócie. Generalnie takie efekty, aby dobrze wyglądały, wymagają sporo pracy w postprodukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Robisz osobny render czystego tła i dwa rendery postaci z kanałem alpha (przeźroczystości.. ew. renderujesz osobny pass maski). Potem wchodzisz do jakiegoś programu do postprodukcji np. adobe after effects, lub combustion i nakładasz obie postacie na warstwę tła. Następnie odpowiednio sterujesz przeźroczystością warstw na których masz postać. Możesz, dla większego bajeru użyć jakiegoś blura.

 

To tak w skrócie. Generalnie takie efekty, aby dobrze wyglądały, wymagają sporo pracy w postprodukcji.

 

1. nie ogladalem

2. nie ogladalem

3. dodam ze postac moze zrobic na podlozu z materialem matte/shadow wtedy i cien zostanie zachowany, a blur w adobe nazywa sie chyba vertical blur, albo blur more (chodzi o Premiere)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Dzięki za odpowiedzi ale nie wiem jak wyrenderować coś na kanale alpha??

2. Próbuję dodać efekt glow ale coś mi nie idzie :-( . Ustawiam glow w efektach, przypisuję odpowiedni kanał i i tak wszystko mi świeci

Aha i odrazu się zapytam czy to podłoże matte/shadow już wystarczy i nie muszę nic zmieniać???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapisujesz do Tifa i w setup ustawiasz "store alpha channel"

 

Z manuala:

 

To set a material's Effects Channel ID:

 

In the Material Editor, make the material you want to be post-processed the active material.

 

Choose a non-zero ID from the Material Effects Channel flyout.

 

The Effects Channel ID can range from 1 to 15.

 

If you give the same Effects Channel ID value to more than one material, all these materials will be post-processed.

 

Note: For Multi/Sub-Object materials, post-processing applies at the sub-object/sub-material level. The Effects Channel ID of the parent Multi/Sub-Object material is ignored.

 

 

Hmm... mozesz takze nadac ID obiektowi (prawy klawisz myszy --> properties)

Jeszcze mozesz zobaczyc w opisach do maxowych tutków: Creating explosions. Jest sporo na ten temat.

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności