Skocz do zawartości

Prosze o pomoc z linią.


Konrad Suchocki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od kilku dni siedzę sobie nad 3d maxem, tutoriale oglądam od dawien dawna ale jak za coś się zabieram to napotykam zawsze problem, myślałem że wymodelowanie sztyletu będzie w miarę proste ale już na samym początku mam pewien problem, zamieszczam zdjęcie poglądowe

 

http://oi39.tinypic.com/9sxdgo.jpg

 

Zaznaczyłem w kółku linię którą chciałbym wysunąć w moją stronę jednak o tyle dobrze poligony na górnej stronie sztyletu zachowują się tak jakbym chciał jednak te na dole nie wychodzą wg uznania. Chciałbym żeby linia np 1,2 zachowywały się jako jedność (czyli tak jak linie na górze gdzie wszystko się ładnie układa) podczas wysuwania ww. elementu.

 

Mam nadzieje że w miarę zrozumiale napisałem i ktoś mi pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nie do końca o to mi chodzi, załączam drugie zdjęcie poglądowe

http://oi40.tinypic.com/a3gkty.jpg

tak jak w 1) chciałbym uzyskac takie przejscie

jednak otrzymuje to co w dwójce ponieważ mam tam poligony i nie wiem jak uzyskać tak żeby mieć przerywane kreski.

Może teraz trochę rozjaśniłem :)

 

Próbowałem przesuwania vertexów po X i krawędzi po X i mogę uzyskać taki kształt jednak bardzo niedokładny poprzez manualne ustawienie tych wektorów ale jest to trudne, może jest jakiś sposób na to :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem ale jakoś mi nie wychodzi, dodaje nowe fotki :D

tak wygląda moje pierwsze zaznaczenie

http://fotoo.pl//out.php?i=646236_1.jpg&id=fbb7e38fc5713fd3303434313336

przesuwam to po X i otrzymuje coś takiego

http://fotoo.pl//out.php?i=646237_2.jpg&id=fbb7e38fc5713fd3303434313532

gdzie chciałbym żeby te krawędzie niżej też się przesunęły ale nie o tyle samo tylko żeby utworzyły coś takiego jak te krawędzie na górze gdzie jest płynne przejście ze środka wypukłości do krawędzi górnej ostrza tyle że tam właśnie wystarczy przesunąć środek a w tym wypadku czeba sposobu :)

a tutaj fotka po ręcznym ustawieniu jednak jest to krzywo nie to co na górze

http://fotoo.pl//out.php?i=646238_3.jpg&id=fbb7e38fc5713fd3303434313638

tutaj po prostu zaznaczyłem te niższe krawędzie i tez je przesunąłem ale chciałbym uzyskać lepszy efekt bo tak nigdy dokładnie tego nie zrobię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej już sobie jakoś poradziłem usunąłem mniejsze poligony i po wysunięciu krawędzi zacząłem modelować wcięcie w ostrzy jednak mam pytanie czy da się ustawić widok kamery aby był prostopadły do widzianego poligona?

Albo czy mozna przesunąć vertex po "FACE" ale nie do środka poly ale żeby go rozciągnąć

Edytowane przez Konrad Suchocki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności