Konrad Suchocki Napisano 28 Październik 2013 Share Napisano 28 Październik 2013 Witam od kilku dni siedzę sobie nad 3d maxem, tutoriale oglądam od dawien dawna ale jak za coś się zabieram to napotykam zawsze problem, myślałem że wymodelowanie sztyletu będzie w miarę proste ale już na samym początku mam pewien problem, zamieszczam zdjęcie poglądowe http://oi39.tinypic.com/9sxdgo.jpg Zaznaczyłem w kółku linię którą chciałbym wysunąć w moją stronę jednak o tyle dobrze poligony na górnej stronie sztyletu zachowują się tak jakbym chciał jednak te na dole nie wychodzą wg uznania. Chciałbym żeby linia np 1,2 zachowywały się jako jedność (czyli tak jak linie na górze gdzie wszystko się ładnie układa) podczas wysuwania ww. elementu. Mam nadzieje że w miarę zrozumiale napisałem i ktoś mi pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gwynbleid Napisano 28 Październik 2013 Share Napisano 28 Październik 2013 Nie wiem czy dobrze rozumiem ale: może chodzi ci o opcje w zakładce "Edit Geometry" -> "Constains" (none, edge, face, normal) ? dla przykładu "edge" pozwala przesuwać punkty tylko po krawędziach, face po powierzchniach itd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrad Suchocki Napisano 28 Październik 2013 Autor Share Napisano 28 Październik 2013 Nie do końca o to mi chodzi, załączam drugie zdjęcie poglądowe http://oi40.tinypic.com/a3gkty.jpg tak jak w 1) chciałbym uzyskac takie przejscie jednak otrzymuje to co w dwójce ponieważ mam tam poligony i nie wiem jak uzyskać tak żeby mieć przerywane kreski. Może teraz trochę rozjaśniłem :) Próbowałem przesuwania vertexów po X i krawędzi po X i mogę uzyskać taki kształt jednak bardzo niedokładny poprzez manualne ustawienie tych wektorów ale jest to trudne, może jest jakiś sposób na to :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ch3steros Napisano 28 Październik 2013 Share Napisano 28 Październik 2013 Constrain edge i przesuwasz vertex po właściwej osi, albo dalej nie kumam :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrad Suchocki Napisano 29 Październik 2013 Autor Share Napisano 29 Październik 2013 Próbowałem ale jakoś mi nie wychodzi, dodaje nowe fotki :D tak wygląda moje pierwsze zaznaczenie http://fotoo.pl//out.php?i=646236_1.jpg&id=fbb7e38fc5713fd3303434313336 przesuwam to po X i otrzymuje coś takiego http://fotoo.pl//out.php?i=646237_2.jpg&id=fbb7e38fc5713fd3303434313532 gdzie chciałbym żeby te krawędzie niżej też się przesunęły ale nie o tyle samo tylko żeby utworzyły coś takiego jak te krawędzie na górze gdzie jest płynne przejście ze środka wypukłości do krawędzi górnej ostrza tyle że tam właśnie wystarczy przesunąć środek a w tym wypadku czeba sposobu :) a tutaj fotka po ręcznym ustawieniu jednak jest to krzywo nie to co na górze http://fotoo.pl//out.php?i=646238_3.jpg&id=fbb7e38fc5713fd3303434313638 tutaj po prostu zaznaczyłem te niższe krawędzie i tez je przesunąłem ale chciałbym uzyskać lepszy efekt bo tak nigdy dokładnie tego nie zrobię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gwynbleid Napisano 29 Październik 2013 Share Napisano 29 Październik 2013 (edytowane) Jeśli chodzi ci o to powstające na koniszku ostrza załamanie krawędzi to na moje niewprawne oko masz tam jakiś vertex na krawędzi. Usuń go i nie będzie załamania :) Trafiłem ? Edytowane 29 Październik 2013 przez Gwynbleid Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrad Suchocki Napisano 29 Październik 2013 Autor Share Napisano 29 Październik 2013 http://oi42.tinypic.com/f4g2lt.jpg Nowa fota :D sory że tak tłumaczę ale jakoś ciężko mi to przychodzi naprawde przepraszam. Chciałbym żeby 2 była tak jakby linią ciągłą tak jak 1 bo chcę uzyskać kształt taki >. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gwynbleid Napisano 29 Październik 2013 Share Napisano 29 Październik 2013 o to chodzi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrad Suchocki Napisano 29 Październik 2013 Autor Share Napisano 29 Październik 2013 (edytowane) Okej już sobie jakoś poradziłem usunąłem mniejsze poligony i po wysunięciu krawędzi zacząłem modelować wcięcie w ostrzy jednak mam pytanie czy da się ustawić widok kamery aby był prostopadły do widzianego poligona? Albo czy mozna przesunąć vertex po "FACE" ale nie do środka poly ale żeby go rozciągnąć Edytowane 29 Październik 2013 przez Konrad Suchocki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się