Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

ONLY MAX 5

 

Mam pytanie. Oświetlam sceny światłem symulowanym jest ok.

Ale:mad:

 

W książce J.A.Bella w 2 roździale jest pokoik.

Teraz chcę powywalać te niepotrzebne światła t.j. to które symuluje odbicie od sufitu, podłogi ścian....

 

Przy Radisity wogule nie gra. Jakieś dziwne kolory linie....

 

Na GI ok ale tże ustawić bounce na duzoooo. Render trwa dość długo a efekt gorsz niż przy symulowanym:(

 

Czy warto eksperymentować na standartowym GIowym renderem maxa.

 

Jeżeli render trwa 3h to bawieniem się światłem będzie trwało bardzo dużo.

 

CZy Advanaced light w maxsie 5 jest warty siedzenia godzinami przed lampkom elektronową.

 

Może ktoś zna tutki które by przyśpieszyły uczenie się.

 

A może jednak jakiś render?:o

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Rozumiem ze chcesz istniejaca scene wnetrza oswietlana przez \"fake GI\" - oswietlic z uzyciem \"prawdziwego\" GI - tak, aby efekt byl naturalny?

Radiosity nadaje sie do tego wrecz idealnie tyle ze musisz spelnic okreslone warunki np:

- zdefiniowac oswietlenie fotometryczne i okreslic wlasciwa moc swiatel

- wprowadzic \"fizyczne\" zageszczenie siatek poprzez zastosowanie modyfikatora Sibdivide, ew sprobuj zrobic to automatycznie, ustawiajac globalny Meshing Size w opcjach Radiosity - sprawdz jakie beda efekty.

- zdefiniowac logarytmiczna kontrole ekspozycji (wymagane) np. skrótem w panelu radiosity! (albo w bezposrednio w panelu Environment)

---------- i zobaczyc co z tego wyjdzie, wykonujac testowe renderingi!

UWAGA! Radiosity musi byc wyliczane od nowa, za kazdym razem gdzy zmienisz moc oswietlenia, przesuniesz lampy i/lub obiekty... Nie trzeba liczyc od nowa jesli zmienisz tylko widok z kamery :)

 

Lighttracer niby tez sie nadaje, poza tym dziala na bardziej tradycyjnej (prostszej) metodzie obliczania GI podobnej do komercyjnych rendererow - ale jest strasznie wolny i tez nie zawsze moze dawac tak oczywiste efekty! Korzysta ze standardowych typow oswietlenia oraz z IES Sky i IES Sun.

 

Kolejnym wyjsciem jest uzycie ktoregos z komercyjnych rendererow np. Brazil, finalRender czy V-Ray.

 

- nie spotkalem konkretnych tutoriali dot. maxowego Radiosity albo Lighttrace\'ra. Natomiast o Brazilu i finalRenderze - jak najbardziej! Odwiedz ponizsze fora - poswiecone tym rendererom.

 

a jeszcze odpowiedz ...czy warto... - zdecydowanie NIE jesli nawet testowy (ekonomiczny) rendering trwa wiecznosc! Jesli zalezy Ci na niespotykanej szybkosci obliczania GI to polecam finalRender! Wszelkie porady znajdziesz na forum, ew. na mojej stronie

pozdr

Marek

 

[Edited on 13-3-2003 by MareG]

Napisano

D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:

Wielkie dzięki MareG.

D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:

 

Już drugi raz pomagasz mi z oświetleniem.

 

Radiosity w Maxsie jest OK:D:

 

Tylko cosik mi jeszcze nie działa.

 

W pokoju mam drewnianom podłogę koloru drewnianego:P standartowa teksturka w maxsie

 

Taraz jak mi Radiosity obliczy to wychodzi wszystko zabarwioine na właśnie kolor podłogi. Czylix wszystko drewniane.

 

OK:mad:

 

No to ja mu najpierw wyłanczam w properites -> Adv. light -> diffuse. Po ponownym obliczeniu podłoga szara;)

 

Hmm. To chyba nie tą drogą

 

No to spróbowałem w edytorze materiałów:cool:

 

Tu jest materialik Advanced Lighting Override. Na to ja go na podłoge:D

Materialik miał of corse Base Material -> drewnoo....

 

W ustawieniach materialku Color bled blebleble:D na 0.2 HEHE

 

Teraz znowu procek do DZIEŁA!

 

No obliczył. OK! Ściany mają dobry kolor ale podłoga jest znowu szara:o

 

 

O co chodzi:mad::(:mad::(:mad::(:D:o:P

Na pewno zapomniałem zaznaczyć jakiegoś ptaszka w ustawieniach tylko jakiego?

 

HELP MEEEEE

GREEN PEACE:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności