Jump to content

zgubiły się połącz. z materiał.(najprawdop. z pow. przerzuc. części ob. do kontener.)


baleron

Recommended Posts

pełna nazwa tematu, w tytule nie dało rady

"zgubiły się połączenia z materiałami(najprawdopodobniej z powodu przerzucenia części obiektów do kontenerów)"

 

pracuje w 3ds Max 2012

 

Mam dość obszerną scenę i poruszanie się w niej stało się bardzo uciążliwe na możliwości mojego sprzętu

spłaszczyłem większość obiektów, aby już nie musiały się przeliczać wszystkie modyfikatory

ale i tak dalej działało bardzo wolno

część uznaną za skończoną ustawiłem aby była wyświetlana jako box`y

w większości jak tylko to możliwe to kopiuje jako instance, aby nie obciążać ramu, no i w ogóle dla wygody poprawiania elementów

więc można powiedzieć że jako tako scena jest zoptymalizowana

ale niestety musiałem pójść dalej i zdecydowałem się na kontenery

wszystko niby fajnie działa, ale obiekty z jakiegoś nieznanego dla mnie powodu zgubiły łączniki czy jak to nazwać z edytorem materiałów, mówiąc dokładniej po prostu nie są do obiektów przypisane nazwy materiałów(material name jakby się wyzerował)

materiały się nie zmieniły, lecz utrudnia mi to bardzo zmianę materiałów, bo teraz muszę na nowo nanosić wszystkie materiały klikając dane obiekty(normalnie wystarczyłaby zmiana materiału w material-editorze)

 

czy da się to poprawić jakoś ?

 

jest jeszcze jedna opcja o której myślę, mogę się wrócić do poprzedniej wersji pliku(na szczęście zapisuje dość często) i w inny sposób przełożyć materiały do kontenerów tak aby nie zgubiły połączeń(nazw materiałów)

albo może zamiast z kontenerów skorzystać z xrefs, czyli załączników *.max

 

Proszę o pomoc, jakąś wskazówkę

 

Z góry wielkie dzięki, trochę się z tym już męczę

Pozdrawiam

Edited by baleron
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 0
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic




×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy