baleron Napisano 16 Listopad 2013 Napisano 16 Listopad 2013 (edytowane) pełna nazwa tematu, w tytule nie dało rady "zgubiły się połączenia z materiałami(najprawdopodobniej z powodu przerzucenia części obiektów do kontenerów)" pracuje w 3ds Max 2012 Mam dość obszerną scenę i poruszanie się w niej stało się bardzo uciążliwe na możliwości mojego sprzętu spłaszczyłem większość obiektów, aby już nie musiały się przeliczać wszystkie modyfikatory ale i tak dalej działało bardzo wolno część uznaną za skończoną ustawiłem aby była wyświetlana jako box`y w większości jak tylko to możliwe to kopiuje jako instance, aby nie obciążać ramu, no i w ogóle dla wygody poprawiania elementów więc można powiedzieć że jako tako scena jest zoptymalizowana ale niestety musiałem pójść dalej i zdecydowałem się na kontenery wszystko niby fajnie działa, ale obiekty z jakiegoś nieznanego dla mnie powodu zgubiły łączniki czy jak to nazwać z edytorem materiałów, mówiąc dokładniej po prostu nie są do obiektów przypisane nazwy materiałów(material name jakby się wyzerował) materiały się nie zmieniły, lecz utrudnia mi to bardzo zmianę materiałów, bo teraz muszę na nowo nanosić wszystkie materiały klikając dane obiekty(normalnie wystarczyłaby zmiana materiału w material-editorze) czy da się to poprawić jakoś ? jest jeszcze jedna opcja o której myślę, mogę się wrócić do poprzedniej wersji pliku(na szczęście zapisuje dość często) i w inny sposób przełożyć materiały do kontenerów tak aby nie zgubiły połączeń(nazw materiałów) albo może zamiast z kontenerów skorzystać z xrefs, czyli załączników *.max Proszę o pomoc, jakąś wskazówkę Z góry wielkie dzięki, trochę się z tym już męczę Pozdrawiam Edytowane 16 Listopad 2013 przez baleron
Rekomendowane odpowiedzi