MormoN Napisano 5 Luty 2014 Napisano 5 Luty 2014 (edytowane) Witam szanownych forumowiczów. Maltretuje mentala w maxie od jakiegoś czasu i wszystko ładnie pięknie, powoli nabywam coraz szerszy zakres wiedzy o tym silniku ale oczywiście jak to w 3d bywa - nie ma tak łatwo :-) W załączonej scenie nie mogę poradzić sobie z dwoma zjawiskami 1. Kolor sufitu dość drastycznie odcina się od koloru ścian pomimo zastosowania jednego materiału. Mam zwyczajnie problem z utrzymaniem bieli na białych ścianach no i ten color bleeding chyba zbyt nienaturalnie wygląda :-) 2. Za dużym wazonem w rogu listwa przypodłogowa z niewiadomych przyczyn "połyskuje" czy tam świeci... Próbowałem z interpolacją, ilością promieni FG jak i gęstością "density"i to używając wysokich wartości :-/. Fotonów dla SkyPortal jak i Daylight Sun też nie żałowałem i skończyły mi się pomysły. Nawet siatkę zwiększyłem w znacznym stopniu ale bez zmian... Materiał drewna wszędzie ten sam. Za wszelkie sugestie będę bardzo wdzięczny :-) Edytowane 7 Luty 2014 przez MormoN
Adder Napisano 18 Luty 2014 Napisano 18 Luty 2014 (edytowane) Jakiego materiału używasz na sufit? Bo Arch & Design ma w rolecie "Advance Rendering Options", "Max Distance" dla reflection i refraction. Wydaje mi się, że jak włączysz Max Distance dla reflection i go odpowiednio ustawisz to powinno pomóc. Co do drugiego problemu- Testuj: -czy minimalna zmiana położenia kamery to usuwa bo to może być błąd mentala, -wywal wazon albo TV bo może on tam Ci światła odbija Czy Twoje ściany mają grubość czy to są plainy? Mental jest taki głupi, że przy renderach wnętrz gdzie ściany są plainami to zdarza mu się przenikanie światła przez ściany. Dodaj modyfikator shell do ścian, albo zwykłego boxa gdzieś tam za ścianą i sprawdź. Edytowane 18 Luty 2014 przez Adder
MormoN Napisano 18 Luty 2014 Autor Napisano 18 Luty 2014 O kurcze! Dzięki za zainteresowanie tematem. Niestety Twoje sugestie nie pomogły w rozwiązaniu problemu. Aczkolwiek zacząłem brnąć dziś w to dalej i po kolejnych dziesiątkach testów pojawiły się nowe poszlaki :-) Co do listwy przypodłogowej to wywaliłem ją tymczasowo ponieważ kolory ścian i sufitu robią mi większą miazgę z mózgu. Zrezygnowałem z FG całkowicie i używając tylko GI kolorystyka ścian wyszła jak najbardziej naturalnie, aczkolwiek wymagało to dość mocnego podnoszenia ilości fotonów dla mrsun. Analogicznie korzystanie z samego FG, lub FG+GI od razu wywala mi pomarańczowy sufit. No i kolejny wniosek, a raczej efekt testów, to kiedy skierowałem światło mrsun tak aby nie wpadało do pomieszczenia i na podłogę, tylko mrSkyPortal doświetlał wnętrze, kolorystyka przy wykorzystaniu FG+GI też wychodzi naturalnie. Z tego wniosku zacząłem na odwrót zmniejszać energię dla fotonów mrsun, co by się wydawało, że odbijają się "zbyt mocno" od podłogi i dają te dziwne efekty.... no i... nadal k*pa :-/ Może te zjawiska pozwolą bardziej zbliżyć się do sedna problemu... Poradźcie coś, bo całkowicie stanąłem w miejscu z moją max`ową przygodą :-)
Adder Napisano 18 Luty 2014 Napisano 18 Luty 2014 Oświetlanie portalami to już jest najlepsza rzecz jaka mogłeś zrobić ;) A nie kolorowałeś w jakiś sposób światła słonecznego? Jak już całkiem zgłupiejesz to możesz zaimportować wszystko do nowej sceny, tylko ustawienia renderingu będziesz musiał przepisać. Takie coś naprawiło mi wiele błędów związanych właśnie z oświetleniem. Mental ma setki błędów. To nie jest zasada, że trzeba używać i FG i GI. Jeśli masz dobre efekty na tylko jednym z nich to bądź szczęśliwy. Mental jest ciężki. Spędziłem nad nim masę czasu i osobiście mam go dosyć :D W moim folio wszystko prócz jednego renderu jest robione mentalem i widzisz, że moje rzeczy bynajmniej nie wyszły tak ładnie jak Twój interior.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się