Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Moze tak:

 


on (rollOver) {
this.onEnterFrame = function(){
if (this.lp1._currentframe>1) {
this.lp1.gotoAndStop(this.lp1._currentframe-1);
}
}
}

on (rollOver) {
this.onEnterFrame = function() {
if (this.lp1._currentframethis.lp1.gotoAndStop(this.lp1._currentframe+1);
}
}
}

 

Uzywasz starej skladni i Buttonow, wiec nie jestem pewien, czy na pewno zadziala. :|

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

tyl

on (rollOver) {
this.onEnterFrame = function() {
	this.lp1.gotoAndStop(this.lp1._currentframe-1);
};
}
on (rollOut) {
this.onEnterFrame=null;
}

 

przod

on (rollOver) {
this.onEnterFrame = function() {
	this.lp1.gotoAndStop(this.lp1._currentframe+1);
};
}
on (rollOut) {
this.onEnterFrame=null;
}

 

 

 

Zdaje sie napisalem to samo co DruG. U mnie dziala. If'y olalem, bo w sumie po co one? nie lepiej dac stopa w lp1?

 

Aha, Alekdander pamietaj, ze to musza byc buttony, a nie mc.

Napisano
  • Autor

E, a juz pisalem swoja wersje bez umieszczania na przyciskach ;)

No nic...

Napisano

U mnie to bylo tak:

 

lewy przycisk:

on (rollOver) {
 czy=1;
}
on (rollOut) {
 czy=0;
}

prawy:

on (rollOver) {
 czy=2;
}
on (rollOut) {
 czy=0;
}

Tak w ogole to zrobilem to na dwoch klatkach:

 

w pierwszej: (w tej, w ktorej jest lp1)

if (czy==1) {
 if (this.lp1._currentframe>1) {
   this.lp1.gotoAndStop(this.lp1._currentframe-1);
 }
}

if (czy==2) {
 if (this.lp1._currentframe    this.lp1.gotoAndStop(this.lp1._currentframe+1);
 }
}

w drugiej wcisnalem po prostu F6

Napisano
  • Autor

Zrobilem to na jednej klatce;)

Wpisujesz kod w klatce wlasnie, nie na buttonach. Musi dzialac! Jezeli nie dziala, to znaczy, ze uzywasz jakiegos starego Flasha (ja uzywam MX) ;)

 

W razie potrzeby moge przeslac plik .fla, na ktorym testowalem.

 

//mojMC - instance name MC, ktorym chcesz sterowac
//mojButtonNext - instance name Buttona, ktory przewija do przodu
//mojButtonPrev - instance name Buttona, ktory przewija do tylu
//
//
//stopuje odtwarzanie mojMC
mojMC.stop ();
//
//przewijanie do przodu przy najechaniu mysza
mojButtonNext.onRollOver = function ()
{
mojMC.onEnterFrame = function ()
{
	if (this._currentframe 		{
		this.nextFrame ();
	}
	else if (this._currentframe == this._totalframes)
	{
		this.gotoAndStop (1);
	}
};
};
//
//przerwanie przewijania do przodu po zjechaniu mysza
mojButtonNext.onRollOut = function ()
{
mojMC.onEnterFrame = undefined;
};
//
//przewijanie do tylu przy najechaniu mysza
mojButtonPrev.onRollOver = function ()
{
mojMC.onEnterFrame = function ()
{
	if (this._currentframe > 1)
	{
		this.prevFrame ();
	}
	else if (this._currentframe == 1)
	{
		this.gotoAndStop (this._totalframes);
	}
};
};
//
//przerwanie przewijania do tylu po zjechaniu mysza
mojButtonPrev.onRollOut = function ()
{
mojMC.onEnterFrame = undefined;
};

 

EDIT:

 

Ehh, teraz doczytalem, ze uzywasz Flasha 5 :|

Pewnie wersja Stradivaliusa bedzie dzialac.

 

Przy okazji - polecam Flasha MX, ulatwia zycie.

Napisano

Aleksander, zdecydowanie tez polecam MX. Flash 5 to jeden wielki klebek bug'ów i nieprzemyslanych rozwiazan, najgorsza wersja Flasha. Już 4-ka była lepsza. MX 2004 za to jest zbyt malo user friendly. MX rządzi.

 

Co do powyzszego rozwiazania, opieranie cyklicznosci na dwoch klatkach jest dosyc kiepskim rozwiazaniem, ktore rozwiazalo wlasnie onEnterFrame. Dzieki temu zamiast kilkunastu dwuklatkowych MC, mozna oprzec cala prezentacje na jednej klatce. Tak czy inaczej najwazniejsze, ze dziala.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności