Napisano 9 Wrzesień 200420 l Moze tak: on (rollOver) { this.onEnterFrame = function(){ if (this.lp1._currentframe>1) { this.lp1.gotoAndStop(this.lp1._currentframe-1); } } } on (rollOver) { this.onEnterFrame = function() { if (this.lp1._currentframethis.lp1.gotoAndStop(this.lp1._currentframe+1); } } } Uzywasz starej skladni i Buttonow, wiec nie jestem pewien, czy na pewno zadziala. :|
Napisano 9 Wrzesień 200420 l Moze to nie najlepsze rozwiazanie, ale dziala ;) przewijanie.fla przewijanie.swf
Napisano 9 Wrzesień 200420 l tyl on (rollOver) { this.onEnterFrame = function() { this.lp1.gotoAndStop(this.lp1._currentframe-1); }; } on (rollOut) { this.onEnterFrame=null; } przod on (rollOver) { this.onEnterFrame = function() { this.lp1.gotoAndStop(this.lp1._currentframe+1); }; } on (rollOut) { this.onEnterFrame=null; } Zdaje sie napisalem to samo co DruG. U mnie dziala. If'y olalem, bo w sumie po co one? nie lepiej dac stopa w lp1? Aha, Alekdander pamietaj, ze to musza byc buttony, a nie mc.
Napisano 9 Wrzesień 200420 l Autor E, a juz pisalem swoja wersje bez umieszczania na przyciskach ;) No nic...
Napisano 9 Wrzesień 200420 l U mnie to bylo tak: lewy przycisk: on (rollOver) { czy=1; } on (rollOut) { czy=0; } prawy: on (rollOver) { czy=2; } on (rollOut) { czy=0; } Tak w ogole to zrobilem to na dwoch klatkach: w pierwszej: (w tej, w ktorej jest lp1) if (czy==1) { if (this.lp1._currentframe>1) { this.lp1.gotoAndStop(this.lp1._currentframe-1); } } if (czy==2) { if (this.lp1._currentframe this.lp1.gotoAndStop(this.lp1._currentframe+1); } } w drugiej wcisnalem po prostu F6
Napisano 9 Wrzesień 200420 l Autor Zrobilem to na jednej klatce;) Wpisujesz kod w klatce wlasnie, nie na buttonach. Musi dzialac! Jezeli nie dziala, to znaczy, ze uzywasz jakiegos starego Flasha (ja uzywam MX) ;) W razie potrzeby moge przeslac plik .fla, na ktorym testowalem. //mojMC - instance name MC, ktorym chcesz sterowac //mojButtonNext - instance name Buttona, ktory przewija do przodu //mojButtonPrev - instance name Buttona, ktory przewija do tylu // // //stopuje odtwarzanie mojMC mojMC.stop (); // //przewijanie do przodu przy najechaniu mysza mojButtonNext.onRollOver = function () { mojMC.onEnterFrame = function () { if (this._currentframe { this.nextFrame (); } else if (this._currentframe == this._totalframes) { this.gotoAndStop (1); } }; }; // //przerwanie przewijania do przodu po zjechaniu mysza mojButtonNext.onRollOut = function () { mojMC.onEnterFrame = undefined; }; // //przewijanie do tylu przy najechaniu mysza mojButtonPrev.onRollOver = function () { mojMC.onEnterFrame = function () { if (this._currentframe > 1) { this.prevFrame (); } else if (this._currentframe == 1) { this.gotoAndStop (this._totalframes); } }; }; // //przerwanie przewijania do tylu po zjechaniu mysza mojButtonPrev.onRollOut = function () { mojMC.onEnterFrame = undefined; }; EDIT: Ehh, teraz doczytalem, ze uzywasz Flasha 5 :| Pewnie wersja Stradivaliusa bedzie dzialac. Przy okazji - polecam Flasha MX, ulatwia zycie.
Napisano 9 Wrzesień 200420 l Aleksander, zdecydowanie tez polecam MX. Flash 5 to jeden wielki klebek bug'ów i nieprzemyslanych rozwiazan, najgorsza wersja Flasha. Już 4-ka była lepsza. MX 2004 za to jest zbyt malo user friendly. MX rządzi. Co do powyzszego rozwiazania, opieranie cyklicznosci na dwoch klatkach jest dosyc kiepskim rozwiazaniem, ktore rozwiazalo wlasnie onEnterFrame. Dzieki temu zamiast kilkunastu dwuklatkowych MC, mozna oprzec cala prezentacje na jednej klatce. Tak czy inaczej najwazniejsze, ze dziala.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto