mrozik Napisano 16 Marzec 2003 Napisano 16 Marzec 2003 Dostałem Fr wczoraj i do 2 w nocy się męczyłem z takim problemem jak zrobiłem tutek ze strony adka (ten drugi o fr) i dałem żeby mi się renderowało to otoczenie by ło białe a obiekty czarne a nie tak jak to na rysunku pokazali O co chodzi?
MareG Napisano 16 Marzec 2003 Napisano 16 Marzec 2003 Podaj link do tego tutka, bo tak to nie wiele wiadomo, o co chodzi...
Bremen Napisano 16 Marzec 2003 Napisano 16 Marzec 2003 http://max3d.gry-online.pl/php/dl.php?id=tut121&href=tutoriale/kurs122/tBaker-tutorial.html To chyba ten link :)
mrozik Napisano 18 Marzec 2003 Autor Napisano 18 Marzec 2003 Takie coś mi się robi O co chodzi i jak sobie z tym poradzić bo ja się na fr znam tak że wim gdzie się włącza global settings więc nie miejcie do mnie żalu
Toxic Napisano 18 Marzec 2003 Napisano 18 Marzec 2003 To chyba wynik złej autoryzacji (te kropeczki). Przeinstaluj finala i jeszcze raz zarejestruj. No i chyba masz włączone światło które znajduje sie dość daleko od obiektu.
MareG Napisano 19 Marzec 2003 Napisano 19 Marzec 2003 o kurde ale rzeznia! Kaszana na calego, Toxic raczej ma racje co do braku autoryzacji - to chyba dlatego, juz ktos chyba meldowal o takim problemie na forum. Natomiast z ta odlegloscia swiatel od obiektu to jest akurat odwrotnie! Im dale odsuniesz lampe od obiektow - tym bardziej bedzie je oswietlala! - idiotyzm prawda? :) Tak jest tylko w maxie - dlatego wymyslono parametr Decay - pisalem o tym na mojej stronce... pozdr
Toxic Napisano 19 Marzec 2003 Napisano 19 Marzec 2003 A tak poza tym to w tym tutorialu pisze że to światło jest po to żeby wyeliminować domyślne światło maxa i musi być wyłączone. A z tym oświetlaniem obiektów przez maxowe światła to rzeczywiście idiotyzm. [Edited on 19-3-2003 by Toxic] [Edited on 19-3-2003 by Toxic] [Edited on 19-3-2003 by Toxic]
MareG Napisano 19 Marzec 2003 Napisano 19 Marzec 2003 To sie rowniez zgadza i dotyczy nie tylko finala, ale takze Brazila (i pewnie V-Raya) - jesli chcesz aby na scenie nie bylo absolutnie zadnego fizycznego zrodla swiatla to nalezy zdefiniowac jedna lampe i ja wylaczyc (OFF). W takim wypadku wyliczone GI zostanie na podstawie natezenia swiatla Ambient oraz jego multipliera i/lub dodatkowego oswietlenia sceny przez SkyLite, ktore moze emitowac bardziej sprecyzowane wlasne oswietlenie za pomoca mapy HDRI. Podsumowujac - technika \"wylaczonych lamp\" jest dobra do prezentacji przeroznych detali - pojedynczych obiektow referencyjnych - ich ekspozycji na neutralnym tle itp. i bardzo ladnie laczy sie z oswietleniem przez SkyLite + HDRI.... Wowczas na strukturze obiektow pojawi sie subtelne miekkie cieniowanie - mimo iz na prawde w scenie nie ma realnych zrodel swiatla rzucajacych cienie. Zdecydowanie nie nadaje sie do realistycznych wizualizacji wnetrz, budynkow i tego wszystkiego - gdzie trzeba symulowac konkretne kierunkowe oswietlenie (direct illumination) pochodzace z konkretnych zrodel swiatla. (szkoda tylko ze problem mrozika dalej nie zostal rozwiazany) pozdr Marek [Edited on 19-3-2003 by MareG]
mrozik Napisano 20 Marzec 2003 Autor Napisano 20 Marzec 2003 Małe sprostowanie światło omni stworzyłem i je wyłączyłem a fr mam już zautoryzowanego kropek już nie ma ale pozostaje problem tego świetlenia i nie tworzą się cienie.
MareG Napisano 20 Marzec 2003 Napisano 20 Marzec 2003 Sprawdz ta scene, ktora zrobilem na poczekaniu (wyslalem mailem) - jesli efekt bedzie taki sam jak teraz masz to juz nie wiem co jest grane! Naprawde to zadna filozofia scena zawiera 1geosphere i 1plane, dwa materialy typu FR i jedna zgaszona OMNI, ustawienia fRGlobals z wlaczonym Enable GI z domyslnymi parametrami - I TO WSZYSTKO. pozdr Render powinien wygladac tak: [Edited on 20-3-2003 by MareG]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się