Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam pytanie gdyż pracuję sporo w zbrush ale dotychczas były to prace tylko do fanartów ale czy modele z zBrush mogą być wykorzystane w grach ? tzn na pewno mogą ale czytałem wiele komentarzy ,że w zbrush jest za dużo detali i ciężko bedzie to przerzucić na gre. i stąd moje pytanie czy warto tworzyc dalej modele w zbrush czy przerzucić sie na np 3ds maxa

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Wow - poszukaj sobie jak sie tworzy assety do gier. W przypadku postaci masz tzw high poly model - ktory moze byc zrobiony w Zbrushu i miec bardzo duzo poligonow - ktore nastepnie jest "kopiowany" na low poly model, ktory ma zaleznie od gry, ale srednio 10.000 polys (poprawcie mnie jak sie myle). Detale z high poly sa przenoszona na low poly poprzez tzw "baking maps" - z czego "normal map" jest najwazniejsza. Wszystko to mozesz tez robic w Zbrushu wydaje mi sie.

Napisano

Bezpośrednio nie możesz wykorzystywać modeli z zbrusha do gier, z racji tego, że mają po kilka milionów poly. Game art polega na tworzeniu modeli z jak najmniejszą ilością poly a jak najładniejszym wyglądzie. Dzięki wykorzystaniu normal map, specular map, tekstur i innych podobnych można usyskiwać te same efekty co mają modele HP. W zbrushu tworzysz High poly, potem tworzysz tak zwaną retopologię, czyli "rysujesz" ponownie siatkę na modelu ale o mniejszym zagęszczeniu, po czy, wypalasz (dosłownie po angielsku to się nazywa "baking") mapy, normalki itp i nakładasz je na to stworzone low poly.

 

3ds'a mozna wykorzystać do retopo i wypalania, dla mnie jest łatwiejszy w tym niż zetka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności