Gość JakubAntoniuk Napisano 28 Maj 2014 Napisano 28 Maj 2014 hejka. Mam pytanko. Posiadam pliki BVH z animacją postaci. Chcę teraz tą animację przenieść na kościec modelu, który zrobiłem. Robię to następująco: 1. importuje File -> Import -> Motion Capture (.BVH) kościec bez animacji z pozą T, który był w zestawie z BVH-esami. 2. łączę go z "ciałem" po przez CTRL + P - Set Parent To -> With Automatic Weights, oczywiście najpierw zaznaczam ciało a później szkielet i łącze. 3. plik z BVH z animacją importuję na oddzielną scenę w Blenderze po przez File -> Import -> Motion Capture (.BVH) i zapisuje jako .BLEND 4. wracam do sceny z postacią i chcę dodać animację. Będąc w Pose Mode szkieletu wybieram File -> Append -> nazwa pliku .BLEND z punktu 3 -> podfolder Action -> nazwa "ruchów" 5. Wybieram Dope Sheet, przełączam na Action Editor i z Browse Action to be linked wybieram "ruch" z punktu 4. i pokazuje mi się "taka sytuacja" jak na zrzucie ekranu. Animacja nie działa.
Gość Chrupek3D Napisano 28 Maj 2014 Napisano 28 Maj 2014 a próbowałeś zrobić constraint Copy Rotation i kopiować ruch z BVH na Twój szkielet? Ja tak robiłem ze szkieletem Rigify. Zrobiłem prostszy szkielet, który zamierzałem wyeksportować do Unity i poprzez Constaint Copy Rotation, kopiowałem ruch ze szkieletu Rigify na swój. W przypadku kiedy nie masz rotacji kości tylko przesunięcie, musisz użyć Copy Location na danej kości. Troche z tym zabawy jest, ale jak załapiesz o co chodzi to powinno działać. Później bake'ujesz animację swojego szkieletu do klatek.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się