Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

hejka. Mam pytanko.

Posiadam pliki BVH z animacją postaci. Chcę teraz tą animację przenieść na kościec modelu, który zrobiłem. Robię to następująco:

1. importuje File -> Import -> Motion Capture (.BVH) kościec bez animacji z pozą T, który był w zestawie z BVH-esami.

2. łączę go z "ciałem" po przez CTRL + P - Set Parent To -> With Automatic Weights, oczywiście najpierw zaznaczam ciało a później szkielet i łącze.

3. plik z BVH z animacją importuję na oddzielną scenę w Blenderze po przez File -> Import -> Motion Capture (.BVH) i zapisuje jako .BLEND

4. wracam do sceny z postacią i chcę dodać animację. Będąc w Pose Mode szkieletu wybieram File -> Append -> nazwa pliku .BLEND z punktu 3 -> podfolder Action -> nazwa "ruchów"

5. Wybieram Dope Sheet, przełączam na Action Editor i z Browse Action to be linked wybieram "ruch" z punktu 4.

i pokazuje mi się "taka sytuacja" jak na zrzucie ekranu. Animacja nie działa.

bace9eee96e1362fgen.png

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 2,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano

a próbowałeś zrobić constraint Copy Rotation i kopiować ruch z BVH na Twój szkielet?

Ja tak robiłem ze szkieletem Rigify. Zrobiłem prostszy szkielet, który zamierzałem wyeksportować do Unity i poprzez Constaint Copy Rotation, kopiowałem ruch ze szkieletu Rigify na swój. W przypadku kiedy nie masz rotacji kości tylko przesunięcie, musisz użyć Copy Location na danej kości. Troche z tym zabawy jest, ale jak załapiesz o co chodzi to powinno działać. Później bake'ujesz animację swojego szkieletu do klatek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności