Napisano 28 Maj 201410 l hejka. Mam pytanko. Posiadam pliki BVH z animacją postaci. Chcę teraz tą animację przenieść na kościec modelu, który zrobiłem. Robię to następująco: 1. importuje File -> Import -> Motion Capture (.BVH) kościec bez animacji z pozą T, który był w zestawie z BVH-esami. 2. łączę go z "ciałem" po przez CTRL + P - Set Parent To -> With Automatic Weights, oczywiście najpierw zaznaczam ciało a później szkielet i łącze. 3. plik z BVH z animacją importuję na oddzielną scenę w Blenderze po przez File -> Import -> Motion Capture (.BVH) i zapisuje jako .BLEND 4. wracam do sceny z postacią i chcę dodać animację. Będąc w Pose Mode szkieletu wybieram File -> Append -> nazwa pliku .BLEND z punktu 3 -> podfolder Action -> nazwa "ruchów" 5. Wybieram Dope Sheet, przełączam na Action Editor i z Browse Action to be linked wybieram "ruch" z punktu 4. i pokazuje mi się "taka sytuacja" jak na zrzucie ekranu. Animacja nie działa.
Napisano 28 Maj 201410 l a próbowałeś zrobić constraint Copy Rotation i kopiować ruch z BVH na Twój szkielet? Ja tak robiłem ze szkieletem Rigify. Zrobiłem prostszy szkielet, który zamierzałem wyeksportować do Unity i poprzez Constaint Copy Rotation, kopiowałem ruch ze szkieletu Rigify na swój. W przypadku kiedy nie masz rotacji kości tylko przesunięcie, musisz użyć Copy Location na danej kości. Troche z tym zabawy jest, ale jak załapiesz o co chodzi to powinno działać. Później bake'ujesz animację swojego szkieletu do klatek.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto