Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Jak sam tytuł wskazuje, chciałbym poruszyć kwestię dość ważną w moim nadchodzącym renderze. A więc muszę wykonać wizke budynku, w którym głównie będę chciał polegać na materiale szkła. Tutaj pojawia się moje pytanie, jakiego najlepiej użyć oświetlenia i jak skonstruować materiał szkła, aby przyniósł w miarę przyzwoity efekt?

 

Prawdę mówiąc nie jest to moja pierwsza tego typu próba, bo wcześniej już trochę kombinowałem lecz z mizernym skutkiem. Przeglądałem jakieś poradniki jednak nadal nie jestem przekonany co będzie najlepszym wyjściem. Jak dotąd głównie polegałem na oświetleniu mapką HDRI i wtedy sprawa wyglądała dość prosto, gdyż do odbić na szkle dodawałem właśnie tą mapke. Problem polega na tym, że nie byłem zadowolony z tego efektu, samo szkło wyglądało tak jakoś sztucznie, nie wspominając o odbiciach.

Macie jakieś inne sprawdzone sposoby, bądź chociaż rady czym kierować się przy tego typu pracy.

Nie ukrywam, że HDRI to bardzo wygodna opcja i oglądając prace innych osób, aż ciężko uwierzyć że można doprowadzić wizke do takiej jakości dzięki niej.

 

Jestem świadomy, że sposób oświetlenia zależy od budynku i nie można ot tak stwierdzić, co będzie dla mnie najlepsze... dlatego też głównie proszę o jakieś przemyślenia, rady, i sprawdzone materiały szkła. Coś co będzie pomocne w pracy.

A, no i render będzie dzienny.

  • Wyświetleń 591
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności