Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Oprogramowanie: Sketchup+vray+ps (ew. 3dsmax)

Sprzęt: Dell precision m6700(CPU: i7-3740QM 2.70GHz; 12 Gb ram; GPU: NVIDIA Quadro K4000M; Intel HD Graphics 4000; dysk ssd+hdd

Deadline: 20 czerwca, ale chciałbym mieć model skończony w do 8-9

 

 

 

Witam, zaglądam na forum od wielu lat oglądając Wasze pracę, a od około roku próbuję coś sam robić. Obecnie siedzę przy projekcie na konkurs ekologiczny. Wymyśliłem sobie zielone przejście nad jedną z głównych ulic w Gdańsku połączone z budynkiem centrum handlowego, którego główną atrakcją jest planetarium. Formuła konkursu pozwala na większe szaleństwa, więc sam pomysł jest dość kosmiczny jak na polskie warunki.

Obecnie jestem na początku całej zabawy, wymyśliłem coś skomplikowanego i trudnego, ale jak zawsze brakuję mi umiejętności. Pracuję w sketchupie+v-ray, ze względu na to że w nich czuję się najpewniej. Generalnie jestem zielony z grafiki 3d, a postawiłem sobie dość wysoką poprzeczkę. Na ogół robiłem dość proste modele i większość rzeczy dodawałem w postprodukcji w ps. Tym razem chciałbym bardziej się skupić na modelu 3d. Poniżej obecne stadium pracy:

 

 

bb2.jpg

 

bb3.jpg

 

bb5.jpg

 

Tak naprawdę nie wiem czy to jest odpowiednie miejsce na to. Mam nadzieje że mnie nie zjecie :P. Pracę które są tu prezentowane, stoją na naprawdę wysokim poziomie i w większości są robione w znacznie bardziej zaawansowanych programach niż sketchup. Chciałbym w tym miejscu prosić o pomoc i zadać parę pytać, w związku z tym że już niedługo prawdopodobnie pojawią się związane z nimi problemy podczas modelowania, teksturowania oraz renderowania. Jest ich trochę i są to podstawy, ale prosiłbym o wyrozumiałość. Na uczelni uczą nas robić sześciany i praktycznie wszystkiego muszę uczyć się sam za pomocą tutków z neta i na szkoleniach/ warsztatach. Teraz trochę przycisną mnie do ściany ten konkurs, mam nadzieje jak najwięcej wyciągnąć korzyści ze startu w nim i dlatego zwracam się do Was z poniższymi pytaniami:

 

1. W jaki sposób ustawić jakiś kształt na krzywej Béziera? Chodzi mi o umieszczenie deskowania w konkretnych odległościach od siebie na ścieżce, coś w tym stylu jak na obrazku poniżej(oczywiście w sketchupie, w przestrzeni xyz):

Wzd%25C5%2582u%25C5%25BC%2520Lini.jpg

 

2. Przejrzałem w internecie sporo poradników i znalazłem coś takiego - http://www.ronenbekerman.com/sketchup-v-ray-proxy-grass/ . Niestety autor używa skrótów myślowych i nie wiem jak zrobić wszystko co pokazuję:

2a. Na trzech pierwszych obrazkach widzimy jak uzyskuję kształt źdźbła trawy. W jaki sposób to robi?

2b. Teraz przechodzimy praktycznie do samego końca poradnika, do sekcji "Quick Test and making the Lawn". Po zamianie kępki trawy na proxy w v-ray, używając ponownie wtyczki Make Fur tworzy trawę za pomocą kępek trawy na okręgach i kwadratach. W jak sposób to robi że zamiast strzępków źdźbeł jak to jest normalnie po zamianie na proxy pojawiają mu się okręgi i kwadraty?

 

3. Teraz czas na pytania dotyczące tego co się dzieje w tym poradniku - http://issuu.com/dbrenders/docs/proxy_tutorial_for_su_by_dbrenders#download .

3a. Co autor robi na stronach od 5 do 12. Wiem że tworzy za pomocą narzędzi 'kształtowanie powierzchni terenu', po czym za pomocą podobnego narzędzia do "modelowanie' różnicuję teren. Ale nie wiem w jaki sposób to robi, i w jaki sposób ustawił by wyświetlała mu się tak dokładny widok siatki.

3b. Od 13 do 18 strony tworzy znowu komponent na którym będzie umieszczać kępki trawy. W jaki sposób najwygodniej na tak krzywych powierzchniach umieszczać takie kształty? Używać po prostu narzędza move i odpowiednio zmieniać do terenu ręcznie każdą kupkę?

3c. Pytanie dotyczące jeszcze tych samych stron - Co on robi za pomocą pulingu make fur w oknie, konkretnie chodzi mi o to okno które jest na obrazkach, do czego ono służy, nie do końca je rozumiem?

3d. Na następnych stronach rozumiem że nakłada na dany komponent proxy kępki trawy i sprawdza jak działają? Czemu na tych wielokątach umieszcza na ich środku pojedynczą pionową linię? Chodzi o to by mieć poglądowy widok na to jak będzie trawa wyglądać po dodaniu jej na komponencie?

3e. Co się dzieje na stronach od 39 do 47? Co to za narzędzie, ten duży pędzel do nakładania tekstury na stronie 44?

 

Mam nadzieje że ktoś znajdzie trochę czasu i siły jak wytłumaczyć mi powyższe kwestie. Z góry ogromnie dziękuję za każdą pomoc.

Edytowane przez DeltiX
  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Skończyłem projekt. Po drodze miałem masę problemów z softem, ale na pocieszenie sporo się nauczyłem. Finalnie wiele nie wyszło, wizki prezentują się dość przeciętnie, ale na więcej niestety nie miałem czasu, brakuję wiele, ale najbardziej postprodukcji. Mimo wszystko chyba nie mogę narzekać jak na pierwszy poważniejszy raz ;).

 

Krótki opis idei:

Główne ciągi komunikacyjne w związku z hałasem i spalinami są nieatrakcyjną przestrzenią dla pieszych oraz rowerzystów. Moja propozycja to odcięte od tego zgiełku zielone przejście w formie parku, które tworzy w centrum miasta namiastkę łona natury. Przejście jest połączone z budynkiem centrum handlowego, którego główną atrakcją jest planetarium. Obiekt handlowy swoją formą komentuje w postmodernistyczny sposób bałagan architektoniczny jaki znajduję się w miejscu projektu(skrzyżowanie al. Grunwaldzkiej z ul. Do studzienki).

 

1.

1.jpg

2.

4.jpg

3.

2.jpg

4.

e8LPDum-nHSxIlcNzWgKUAJQSIX5RQoRIVbZZkG4kgA=w1476-h830-no

5.

6.jpg

6.

7.jpg

7.

8.jpg

8.

9.jpg

9

Nzih3XdCYqT2xwlt9a0Vef_kdnqo_qUh8gund3XuGlU=w1476-h830-no

10.

11.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności