Napisano 19 Marzec 200322 l otoz rzrobilem sobie scenke taka dosyc upiekszona mesh smoothem i poprzesiekana booleanami... razem wyszlo kolo 800 kb - zapis tego trwa z 2 sekundy - no ale zeby juz otworzyc w maxie ten plik to 3 minuty to trwa. No nic to jeszcze nie koszmar. Ale podczas przacy na obiekcie ktory wlasnie jest w duzym stopniu wytworem booleana i mesh smooth\'a - dokladnie przy jego kopiowaniu otrzymuje komunikat o braku pamiatki wirtualnej - mam 1024 mb virtualnej i 256 fizycznej. I teraz pytanie - co zrobic zeby to sie krocej wgrywalo i co zrobic aby operacje na tym obiekcie nie zajmowaly tyle pamieci virtulnej ?
Napisano 19 Marzec 200322 l 3 minuty to zdecydowanie za duzo - tyle to mi sie wczytywala scena ponad 80cio megowa... Bez watpienia cos jest namieszane:) Zeby znalesc winowajce to ja bym sobie zadal trud wstawiania poprzez Merge obiektow z tej sceny (kazdy po kolei) do nowej pustej sceny. Najpierw zaznacz wszystkie i wczytaj je przez Merge - przekonasz sie czy tak samo dlugo to potrwa, a potem to juz po kolei jeden za drugim - az sie znajdzie winowajca. To jedyne sensowne wyjscie i napewno lepsze niz wyrywanie sobie wlosow z glowy przy zastanawianiu sie co jest nie tak! Do dziela! pozdr
Napisano 19 Marzec 200322 l Autor winowajca jest tylko jeden - jest to obiekt z duza liczba scianek , z mesh smoothem w interactions 2 , 6 razy zastosowalem na nim boolean do wyciecia cylindrycznych otworow, obiekt ten jest powielony 6 razy - docelowo 12, tylko przy nim wystepuje takie zwolnienie i brak pamieci .
Napisano 22 Marzec 200322 l Jakieś 2 lata temu jak robiłem pierwszą wizualke w Max\'e to na Win2000 scena wczytywana była jakieś 15 min, lecz pod win 98 to trwało nacznie krucej bo około 5 min. Wiem że ja zrobiłem błąd przy modelowaniu, nie znałem innej metody jak \"toporne\" wycinanie siatka była zbyt gęsta - teraz to wiem ale w tedy... Więc nie martw się że to się otwiera TYLKO 3 min ja czekałem dłużej he - to ostatnie zdanie to żart :-) Pozdrawiam
Napisano 22 Marzec 200322 l Autor przesiadka na 98 oczywiscie odpada :D kurcze slabo. Czy nie da sie jakos ZOPTYMIZOWAC sceny. Zeby na poziomie modelowania cos z tym fantem zrobic.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto