Mirrage Napisano 26 Lipiec 2014 Napisano 26 Lipiec 2014 Dzisiejszy dzień poświęciłem na próbę uporania się z Arnoldem i pierwszym renderem na tym silniku. Wcześniej renderowałem na V-ray i nie było z nim tyle problemów co z Arnoldem.. a więc ! To, iż wyrenderować po przez Batch w zakładce renderingu nie mogę to raz. Dwa jak wyrenderuję sobie widok z kamery to jest ok idzie przez Arnolda lecz mam do wyrenderowania 300 klatek animacji. Myślałem więc, że mójego arnolda wystarczy zainstalować tak jak inne silniki lecz jak się przekonałem sprawa się skomplikowała.. Trafiłem na ten film po długim wyszukiwaniu w sieci : http://lesterbanks.com/2013/06/getting-started-using-the-arnold-renderer-in-maya/ Wykonałem praktycznie wszystko to o czym mówi użytkownik i powinno być ok no więc po odpaleniu CMD i wpisaniu "kick" oraz przeniesieniu pliku ASS wcześniej wyrenderowanego w Majce do okna konsoli i zatwierdzeniu tego enterem renderuje lecz obiekt jest znacznie ciemniejszy niż podczas renderowania w Majce. Chciałem wyrenderować całość już przez Kick Ass widząc, iż przez konsolę działa lecz po załadowaniu pierwszego pliku animacji o formacie ASS do Kick Ass'a klikam render i co? 00:00:00 9MB | [kick] command: C:\solidangle\mtoadeploy\2014\bin\kick.exe -nstdin -l C:\solidangle\mtoadeploy\2014\shaders -i E:/Inne/PULPIT/Maya/z.0001.ass -i E:/Inne/PULPIT/Maya/Pantera - animacja/images/ASS - Arnold/render-panterka_01.ass -i E:/Inne/PULPIT/Maya/Pantera - animacja/images/ASS - Arnold/panterka_01.ass -i E:/Inne/PULPIT/Maya/Pantera - animacja/scenes/pan.0001.ass -i E:/Inne/PULPIT/Maya/Pantera - animacja/images/persp/55_01.ass -v 5 -g 2.2 -interactive q 00:00:00 9MB | loading plugins from C:\solidangle\mtoadeploy\2014\shaders ... 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaMultiplyDivide uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaClamp uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaGammaCorrect uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaCondition uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaReverse uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaBlendColors uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaSamplerInfo1D uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaSamplerInfo2D uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaPlusMinusAverage1D uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaPlusMinusAverage2D uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaPlusMinusAverage3D uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaRemapValueToValue uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaRemapValueToColor uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaRemapColor uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaFile uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaPlace2DTexture uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaRamp uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaProjection uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MeshInfo uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaChecker uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaBulge uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaCloth uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaGrid uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaFractal uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaNoise uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaPlace3DTexture uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaRgbToHsv uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaHsvToRgb uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaLuminance uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaCloud uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaCloudAlpha uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaSnow uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaContrast uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaLayeredTexture uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaLayeredShader uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaSolidFractal uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaVolumeNoise uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaBrownian uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaStucco uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaRemapHsv uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaSetRange uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaImagePlane uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaSurfaceShader uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: colorToFloat uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: vectorToFloat uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: pointToFloat uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: point2ToFloat uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: writeColor uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: aovWriteColor uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: writeFloat uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: aovWriteFloat uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaEnvSphere uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: anim_matrix uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: anim_float uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: anim_point uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: anim_vector uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: anim_color uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: userDataFloat uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: userDataVector uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: userDataColor uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: userDataString uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaShadingEngine uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaSamplerInfo3D uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: aovWriteVector uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: aovWritePoint uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: aovWritePoint2 uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaNormalDisplacement uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaVectorDisplacement uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: userDataBool uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: shadowCatcher uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaHair uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: meshLightMaterial uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: userDataPnt2 uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: userDataInt uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: mayaBump2D uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: mayaFluid uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: mayaMarble uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaSingleShadingSwitch uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaDoubleShadingSwitch uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaTripleShadingSwitch uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaQuadShadingSwitch uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaFluidData uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: MayaFluidTexture2D uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: skin uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: volume_collector uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | mtoa_shaders.dll: skin_sss uses Arnold 4.1.3.2 00:00:00 10MB | loaded 86 plugins from 1 lib(s) in 0:00.00 00:00:00 10MB | loading plugins from . ... 00:00:00 10MB WARNING | unable to load dynamic library ./icuin49.dll: %1 is not a valid Win32 application. 00:00:00 10MB WARNING | unable to load dynamic library ./icuuc49.dll: %1 is not a valid Win32 application. 00:00:00 10MB WARNING | unable to load dynamic library ./libEGL.dll: %1 is not a valid Win32 application. 00:00:00 10MB WARNING | unable to load dynamic library ./libGLESv2.dll: %1 is not a valid Win32 application. 00:00:00 10MB WARNING | unable to load dynamic library ./qgenericbearer.dll: %1 is not a valid Win32 application. 00:00:00 10MB WARNING | too many messages (>5) of type: "unable to load dynamic library %s: %s" -- not printing any more! 00:00:00 10MB | no plugins loaded 00:00:00 10MB ERROR | [ass] can't open E:/Inne/PULPIT/Maya/z.0001.ass 00:00:00 10MB | 00:00:00 10MB | releasing resources 00:00:00 9MB | Arnold shutdown Z tego co widzę to chyba brakuje jakiś plików dlatego nie chce iść render w Kick Ass'ie.. I tutaj pojawia się pytanie czy nie idzie po prostu jak człowiek renderować animacji jak człowiek wybierając po prostu format pliku do jakiego ma zapisać, miejsce, silnik renderujący i to wszystko jak w każdym innych silniku bez takich zbędnych podchodów?
Azbesty Napisano 26 Lipiec 2014 Napisano 26 Lipiec 2014 Skontaktuj się z solid angle mają świetny help desk. więc co za problem. chyba że masz pirata :P to dlatego pewnie coś nie działa.
Mirrage Napisano 26 Lipiec 2014 Autor Napisano 26 Lipiec 2014 Triala mam na 15 dni. Korzystam tylko z tych rzeczy, które mają studenckie/uczniowskie wersje a jak nie ma to testuję sobie chociaż triale.
Azbesty Napisano 26 Lipiec 2014 Napisano 26 Lipiec 2014 o nie wiedziałem że wypuścili triala. ale się porobiło
Mirrage Napisano 26 Lipiec 2014 Autor Napisano 26 Lipiec 2014 Może kiedyś będzie wersja uczniowska tak jak w przypadku Octane. http://www.solidangle.com/arnold/try/
Reanimator Napisano 27 Lipiec 2014 Napisano 27 Lipiec 2014 Tym bardziej skontaktuj sie z nimi. Ja batchowalem swego czasu w arnoldzie bez zadnych problemow, mnostwo firm robi to samo, wiec to nie jest ich "ficzer";)
Mirrage Napisano 27 Lipiec 2014 Autor Napisano 27 Lipiec 2014 Ok więc skontaktuję się z nimi mam nadzieję, że całkiem szybko uzyskam odpowiedź :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się