DrComet Napisano 4 Sierpień 2014 Napisano 4 Sierpień 2014 Witam. Dzisiaj pragnę Was pomęczyć kolejnym problemem odnośnie modelu do gry. Postanowiłem przerobić sobie jedną z gier MMO, mianowicie metin2 (na pewno ktoś słyszał). Na ten temat nie będę się rozpisywać, bo problem tkwi gdzieś indziej. Dorwałem edytor map do tej gry, i chciałem wczytać do niego przygotowany przeze mnie wcześniej model budynku. Modele w tej grze są zapisywane w formacie .gr2. Początkowo miałem spore problemy, bo edytor bawił się moim modelem w Picasso. Początkowo problem leżał głównie w tym, że model był podzielony na wiele elementów - nie używałem attach. Następnie w tym, że był źle wypozycjonowany. Nie korzystałem z żadnego poradnika odnośnie takich problemów, ponieważ i tak takowe nie istnieją. Kombinuję już trochę czasu i wyczerpały mi się pomysły. W 3d max model wygląda w renderze tak: http://www.tinypic.pl/663xv3d7i8qz A w edytorze tak...: http://www.tinypic.pl/8v0p0qwsqrvm Dla przykładu pokażę, jak wyglądał zanim połączyłem ze sobą elementy, żeby pokazać progres: http://www.tinypic.pl/8flps26ie7ub Tutaj po zrobieniu attach, ale bez pozycjonowania: http://www.tinypic.pl/y27zitspfui9 Ma ktoś jakiś pomysł, co jeszcze może być źle? Pozdrawiam.
DrComet Napisano 4 Sierpień 2014 Autor Napisano 4 Sierpień 2014 Proszę bardzo: Jak widać model jest całkiem prosty... Nie wiem co tutaj może być powodem. Niektóre elementy chyba mają takie momenty, że ściany w siebie wchodzą, ale nie wiem czy to jest problem, bo na renderze wszystko widać normalnie...
ciacho191 Napisano 4 Sierpień 2014 Napisano 4 Sierpień 2014 ngony są powodem, popraw siatkę, zobacz jak wygląda na budynkach u innych ludzi :)
DrComet Napisano 4 Sierpień 2014 Autor Napisano 4 Sierpień 2014 ngony? (nie jestem jeszcze zbytnio obeznany). W budynkach u innych ludzi... No więc właśnie jestem pierwszą osobą, która tworzy nowe budynki do tej gry, dlatego nie mam za bardzo jak porównać z pracą innych ludzi. Do tej gry ludzie tworzą tylko ekwipunek, i tylko do ekwipunku są tutoriale... A bronie nie są tak rozbudowane i skomplikowane jak budowle. Jak wczytuję jeden z budynków z gry, to widzę, że wszystko jest scalone. Czyli, że nie ma nigdzie wchodzenia ściany w ścianę. Aczkolwiek te modele są bardzo dziwnie zrobione... Np jak jest altana i ma te słupki podtrzymujące dach, to każda ściana słupka jest osobno. Tak jakby to był osobny element... Dziwnie w każdym razie. Co to są te ngony? Chodzi o poligony? :D
ciacho191 Napisano 4 Sierpień 2014 Napisano 4 Sierpień 2014 ngon to nic innego jak wielokąt, każdy polygon powinien składać się z czterech wierzchołków czyli dwóch triangles (trójkątów), a u ciebie, na przykład ściana z drzwiami, to jeden wielki ngon modele mogą w siebie wchodzić, z tym nie ma problemu a co do tego że do metina robią tylko ekwipunek to nic, metin tworzy się tak samo jak każdą inną grę, tu nie ma nic nadzwyczajnego, może oprócz eksportowania itp, ale pod względem modelingu/animacji/teksturowania to wszystko jedno kopyto
DrComet Napisano 4 Sierpień 2014 Autor Napisano 4 Sierpień 2014 Ah... Czyli... Mam ręcznie porobić te ngony czy jest jakieś narzędzie, które mi w tym pomoże?
ciacho191 Napisano 4 Sierpień 2014 Napisano 4 Sierpień 2014 ręcznie, a na przyszłość modelować z głową :)
DrComet Napisano 4 Sierpień 2014 Autor Napisano 4 Sierpień 2014 Nie przewidziałem takiej opcji po prostu. Ok, poprawię to i zobaczymy jak to wyjdzie. Tymczasem dziękuję za wskazówki :)
DrComet Napisano 5 Sierpień 2014 Autor Napisano 5 Sierpień 2014 (edytowane) Hmmm... Tak jeszcze się zapytam. Czy to aby na pewno konieczne? Tzn, jestem w trakcie poprawiania siatki i tak teraz patrzę, że ten model z gry nie ma czegoś takiego. Jego układ siatki wygląda w ten sposób: Faktycznie jak wczytuję jakąś postać, to ma taką siatkę ngonową, ale np ten budynek już nie ma. Czym to się różni? Edit: Ok, odpowiedziałem już sobie na to pytanie. Nie ma ngonów, bo konwertowałem to do poli zamiast wejść najpierw w Modify. Tam jest już nałożone Mesh, i faktycznie ma te trójkąty :) Edytowane 5 Sierpień 2014 przez DrComet
DrComet Napisano 5 Sierpień 2014 Autor Napisano 5 Sierpień 2014 (edytowane) Ok, nowe pytanie. Postanowiłem dla próby wrzucić to, co już poprawiłem do edytora map. Screen obiektu: (Wiem, że trochę przesadziłem z ilością ngonów, ale to przez rozpęd) Ogólne edytor wczytuje model i nie psuje już siatki, przynajmniej tej pokazanej powyżej. Za to... Tym razem wyczynia coś innego...: Dziwne bardzo, wcześniej tak się nie działo (patrz screen 2 w pierwszym poście). Any idea? :D Edytowane 5 Sierpień 2014 przez DrComet
ciacho191 Napisano 11 Sierpień 2014 Napisano 11 Sierpień 2014 o, myślałem że odpisałem, a jednak nie :) musisz zamrozić transformacje (freeze transforms), poszukaj w googlach jak to jest w maxie bo niestety nie wiem, i dopiero wtedy exportować
DrComet Napisano 18 Sierpień 2014 Autor Napisano 18 Sierpień 2014 Nie... Też nic nie dało :| Jakiś jeszcze pomysł?
DrComet Napisano 28 Sierpień 2014 Autor Napisano 28 Sierpień 2014 Postanowiłem coś innego. Poczekam aż mi brat przyśle dysk do lapka, zainstaluję na nim win 7 ulti, i na nim będę pracował. Niestety XP jest coraz mniej kompatybilny z coraz to większą liczbą programów. Podejrzewam, że to jest jednak główna przyczyna... Jeśli na 7 mi zadziała, to dam znać. Modelowanie od nowa nic nie da, bo już próbowałem nawet ze zwykłym sześcianem ;)
Rekomendowane odpowiedzi