Skocz do zawartości

test quadro vs gtx @3ds max


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

witam

 

wpadły mi w ręce dwie karty quadro 5000 do porównania mam gtx460 1gb i gtx570.

myślę, że jest szansa na wyjaśnienie kwestii wyższości jednego rozwiązania nad drugim ;)

monitory 1920x1200+1600x1200

max 2014 i 2012

zorientowane na achviz

do podglądania gpu będę używał afterburnera

do podglądania cpu menagera zadań i aidy64

póki co tyle. jeśli macie jakieś uwagi i pomysły piszcie śmiało.

testy na pewno się przeciągną bo mam sporo pracy więc możecie śmiało mnie poganiać ;)

 

ktoś coś poleci do mierzenia fpsów w vieportach ?

Edytowane przez juri36
  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1. niestety nie mam mayki a bez niej specap nie pójdzie.

2. specap do 3dsa jest płatny :/

3. cinebencha już sciągnąłem ale on testuje wydajność w opengl a viewporty w maxie chyba już się na ogl nie opierają. choć może faktycznie warto popróbować przełączyć tryby wyświetlania.

4. blendera tez nie mam i nie umiem ;)

5. póki co pierwsze testy dają bardzo mieszane wyniki i większy wpływ na wydajność ma zmiana sterowników niż kart a do tego w 3ds 2012 jest inaczej niż 2014 a jeszcze mam podejrzenie że sceny utworzone od początku w 2014 zachowują się inaczej niż te przeniesione z 2012. będę zgłębiał temat.

6. sterowniki jakie testowałem to 340.54 i 270.61 dla gtxów a quadro 331.65 ktoś ma jakies swoje ulubione do polecenia ?

7. na koniec wyniki zabawy irayem.

 

IRAY 2014

scena w załaczniku - ściągnąłem ją z internetu, nie pamiętam skąd :/

 

60sec - [email protected]

55sec - gtx460@880MHz

58sec - quadro5000

30sec - 2 x quadro5000

22sec - [email protected] + 2 x quadro5000

16sec - [email protected] + 2 x quadro5000 + gtx460@880MHz

 

później dodam jeszcze gtx570

 

z ciekawostek

* w irayu wyłączenie jednego rdzenia cpu nie powodowało zmiany czasu albo wręcz nieznacznie ten czas skracało. gdy cały cpu jest zajęty renderowaniem czasem brakuje mu czasu na karmienie gpu danymi wykres obciązenia gpu jest lekko poszarpany. zwolnienie jednego wątku powoduje pełne obciążenie gpu i karty nadrabiają straty spowodowane wyłaczeniem tego wątku. oczywiście czy to się opłaca będzie zależało od relacji wydajności cpu do zestawu gpu ;) a maksymalny zysk oscylował w granicach 3%

* zestaw składający się z [email protected] + 2 x quadro5000 + gtx460@880MHz + 32gb ramu ... przy renderowaniu w irayu czyli pełne obciążenie wszystkiego co się da pobierał z gniazdka około 730W - to takie info dla kupujących kilowatowe generatory do niepodkręconej i5 i pojedynczego gpu ;)

* sterowniki nvidii są tak skonstruowane, że jeśli mam w zestawie dwa gpu to ten drugi nie obniża sobie taktów gdy nic nie robi. czyli większość czasu leci na maksymalnych zegarach marnując energię. być może sli coś tu zmienia.

* iray 2014 lepiej radzi sobie z zażądaniem vramem scena zajmowała troszkę mniej przestrzeni w porównaniu do iraya 2012.

iray_test_just_hit_render.zip

Napisano

tak, główną uwagę kieruję na viewporty, przeprowadziłem trochę testów ale póki co ciężko wyciągnąć z tego jakieś wnioski. raz jest tak a raz siak, zmieniam sterowniki i w jednych scenach robi się 10 szybciej a w innych o połowę wolniej ... a niestety nie mam na tyle czasu żeby spędzić cały weekend na drążenie tematu :/

iray był ciekawostką ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności