koen Napisano 24 Sierpień 2014 Napisano 24 Sierpień 2014 witam, muszę nałożyć ortofotomape na teren 3d i mam takie pytanie do osob ktore miały jakieś doswiadczenia z osadzaniem ortofotomapy w terenie 3d. Mam podłużny teren 3d przygotowany przez geodetow w postaci siatki trójkątów o dlugosci kilku kilometrow, i do tego dostalem ortofotomape rzekomo dopasowaną do tego terenu, wiec trzeba by bylo tylko nalożyć ta ortofotomapę... tylko nie mam pojecia jak... szczegóły ortofotomapy: jest to szereg plików rozmiar lączny okolo 7 gb. całość zgrupowana jest w 3 katalogi: "f1 patched tiles" "f3a patched tiles" "f3b patched tiles" W kazdym z folderów znajduje się szereg plików o zmieniającej się nazwie z oznaczeniem literowym jak poniżej: "f1_A1.tif" "f1_A1.map" "f1_A1.prj" "f1_A1.tfw" - oznaczenie literowe jak w tym przypadku zmienia się koncówka, jak tu jest A1 to potem kolejna grupa plików to koncówka A2 i tak do A10 a potem idzie B1 az do B10 itd do literki "J". Gdy otworzy się plik tif (który zresztą najwiekszy ma rozmiar)wyswietla się fragment mapy widac od razu ze już docięty jakby do modelu terenu 3d (pozostala cześć tifa pzoa obrysem terenu na zółto) Prosze pomóżcie mi sobie z tym poradzić bo kombinuję i nie wiem jak za to się zabrać. Domyślam się ze te pliki Tworzą jakby poszczegolne pola szachownicy mapy ale jak to w 3ds maxie wstawic do modelu? ponizej jeszcze link do jednego pola dla przykladu: https://www.sendspace.com/file/r08dkn z góry dzięki i pozdrawiam!
Drathir Napisano 24 Sierpień 2014 Napisano 24 Sierpień 2014 ps. podczas sciagania pliku antywir szaleje ;)
koen Napisano 24 Sierpień 2014 Autor Napisano 24 Sierpień 2014 dzięki, zaraz bede sie wdrazal w ten tutorial i program, tylko zapytam bo tak przegladnalem ogolnie, to nadaje sie do mojego przypadku gdzie najprawdopodobniej juz mapy sa miedzy soba poustawiane odpowiednio i pozwoli mi to nalozyc w maxie ta ortofotomape?
koen Napisano 22 Październik 2014 Autor Napisano 22 Październik 2014 witam, program powyzej sluzyl do tworzenia ortofotomap ze zdjec lotniczych nakladajacych sie. ja natomiast mam juz stworzone takie til'sy i nie wiem jak to poprawnie i szybko nalozyc na teren. czy kto moglby mi tym pomoc jak to zrobic w 3ds maxie z vrayem??
PICsell Napisano 23 Październik 2014 Napisano 23 Październik 2014 Może masz już zamapowany ten fragment. Pobierz materiał i sprawdź czy masz podpiętą mapę, ale błędną ścieżkę. Jeśli nie i jeżeli model masz podzielony na odpowiednie kawałki odpowiadające mapie to mapujesz każdy element plenarnie i będzie dobrze. Wrzuć jeszcze raz plik i zobaczę co tam masz.
koen Napisano 23 Październik 2014 Autor Napisano 23 Październik 2014 tzn teren otrzymalem w pliku autocada w pierwotnej wersji taki wykrojony ale wyraznie widac ze ortofotomapa gotowa w tych tilesach byla do niego docieta. Prawdopodobnie ten teren byl importowany do autocada z microstation. ja go zaimportowalem do 3ds maxa i potem poszerzylem bo to dlugi teren a waski i by bylo widac jego granice przy wizualizacji. w załaczniku ponizej znajdują się oba tereny ten pierwotny i ten ktory ja poszerzylem. dodatkowo dorzucam kilka pierwszych pol z tej ortofotomapy. Jako ze model terenu byl na starcie w cadzie to nie posiada on zadnego mapowania ani tez podzialow na kwadraty czy dodanych materiałów. czy moglbym prosic o pomoc jak to ugryzc w mojej sytuacji? jak dodac to do tego pierwotnego modelu terenu a najlepiej juz do mojego poszerzonego? link: https://www.sendspace.com/file/dyb609
PICsell Napisano 23 Październik 2014 Napisano 23 Październik 2014 Pliki maxa mają usunięte informacje o materiałach i mapowaniu. Podeślij cada. Może masz w tym pliku na jednej warstwie model 3d, na drugiej płaskie ortofotomapy. Jeśli ich nie ma, poproś o plik z ułożonymi orto, będziesz mógł je zamapować na teren 3d.
koen Napisano 23 Październik 2014 Autor Napisano 23 Październik 2014 przesylam plik z terenem takim jak otrzymalem. oni go wyeksportowali z microstation. nie wiem czy tam mieli podpieta ortofotomape. obawiam sie ze nie. plik z ulozonymi orto tzn? jakis rastrowy czy cada? nie wiem czy taki maja, bede mial trudnosc by taki od nich zdobyc teraz, ale sprobuje. jesli sie nie uda to co wtedy? ponizej plik cada: https://www.sendspace.com/file/43c50r
PICsell Napisano 23 Październik 2014 Napisano 23 Październik 2014 Z cada nic nie wyciągniesz. Skoro masz tylko to co przesłałeś (model 3d + lużne tify) - Najpierw ustaw sobie w maxie te wszystkie mapy na planach, poskładaj je do kupy. Wyskaluj całość do terenu Podziel teren3d na części wielkość planów od map, zdetachuj je od siebie i zamapuj uvw plenar. Można to obejść na parę innych sposobów ale ten chyba jest najprostszy. Możesz użyć pliku z poszerzonym terenem. Masz tam trochę błędów swoją drogą. Lużne vertexy itp.
koen Napisano 23 Październik 2014 Autor Napisano 23 Październik 2014 ok dziękuje CI bardzo, sprobuje to z tym podzieleniem terenu, tylko wlasnie tam jest troche luznych vertexow (chodzi mi o plik maxa) i nie wiem czy bedzie tak latwo to podzielic. mam pytanie : czm to podzielic na takie równe czesci w maxie? bo jak sobie ustawię jeden tiles dokladnie to reszte juz bedzie banalnie bo jak widac one tworza swoja strukturą szachownice o rownych polach. i jeszcze jak szybko pozbyc sie tych luznych vertexow? jesli sie da. mam jeszcze pytanie tak z ciekawosci: do czego służa te pozostale pliki z rozszerzeniami jak ponizej ktore sa przy kazdym tifie jednego pola tak jak ponizej? "f1_A1.tif" "f1_A1.map" "f1_A1.prj" "f1_A1.tfw"
PICsell Napisano 23 Październik 2014 Napisano 23 Październik 2014 (edytowane) Vertexy olej bo za dużo zabawy z tym, siatka nie jest taka gęsta więc możesz slice planem pociąć. Te pliki mówią o ułożeniu map. (to co będziesz ręcznie ustawiał) Pewnie można by wykorzystać je jakoś... Edytowane 23 Październik 2014 przez PICsell
koen Napisano 25 Październik 2014 Autor Napisano 25 Październik 2014 Vertexy olej bo za dużo zabawy z tym, siatka nie jest taka gęsta więc możesz slice planem pociąć. Te pliki mówią o ułożeniu map. (to co będziesz ręcznie ustawiał) Pewnie można by wykorzystać je jakoś... dziękuje za odpowiedz, dzisiaj bede próbował to zrobić, mam nadzieje ze sie uda. zastanawiam sie wlasnie jak by mozna wyorzystac te dodatkowe pliki ustawiania pozycji w samym 3ds maxie, czy to mozliwe? ktos moze wie? jak nie to bede próbował ręcznie
koen Napisano 28 Październik 2014 Autor Napisano 28 Październik 2014 Probowalem własnie to robic. i nawet udale sie ukladac tekstury - mam tylko jeden problem poniewaz nie bardzo znam polecenie uvw planar i nawet gdzie go znalezc. moglbys powiedziec gdzie sie ono znajduje i jak po krotce dziala? szukalem ale nie moge trafic. i jeszcze czy to ze moje tekstury nak naprawde zostaly tak stworzone ze by pasowały do siebie musza nachodzic na siebie czescia powierzchni - jakies 10 % . czy to bedzie jakis poroblem?
PICsell Napisano 28 Październik 2014 Napisano 28 Październik 2014 modyfikator uvw map - plenar. http://www.3dmax-tutorials.com/UVW_Map_Modifier.html Zanim zaczniesz dłubać te uv poczytaj o mapowaniu, żebyś niepotrzebnie się nie narobił. W uproszczeniu: wstawiasz plane 100x100 i mapujesz plenarnie szer, wys 100x100.
koen Napisano 28 Październik 2014 Autor Napisano 28 Październik 2014 ups sory.. mysalem ze to jakis dodatkowy modyfikator ukryty gdzies. tego oczywiscie znam:) jak całe uvw map. tylko dalej nie wiem jak sobie poradzic z tym ze obrazki byly tobione za zakladkę by do siebie pasowały a nie na styk. Mogłbym Cie prosić o pomoc w tej sprawie?
PICsell Napisano 28 Październik 2014 Napisano 28 Październik 2014 To zamapuj model a później go dotnij tak żeby nie było zakładek tylko na styk. Nie wiem gdzie cie odesłać bo to w sumie podstawy. Zamapuj fragment na próbę, konwertuj na poly i usuń kilka poligonów, to co zostanie układasz jak płytki w łazience. ps.Z tego co widzę to masz tam 3 mapy, ale teren znacznie większy, czegoś tu brakuje.
koen Napisano 28 Październik 2014 Autor Napisano 28 Październik 2014 ok rozumiem, po prostu po zmapowaniu planeów i dopasowaniu map tak by mapa pasowala idealnei do terenu daje sobie np przezroczystosc planeow i docinam model w takich miejscach gdzie wypada srodek sryku tych sasiednich tekstur (chociaz to miejsce wcale nei bedzie logiczne i oczywiste) potem juz tylko wyodrebnienie tilesow modelu i nakladanie. Ewentualnie wpadlem jeszcze na jeden pomysl. zauwazylem ze wszystkie tilesy maja taka sama zakladke- wiec moze w photoshopie dociac je wszystkie by juz nie bylo zakladek czyli o ta sama wartosc z kazdej strony i potem jzu latwo nakladac w maxie. co do ilosci map - to ja wyslalem tylko kilka z nich , ich jest o wiele wiecej , lacznie okolo 7 gb
PICsell Napisano 28 Październik 2014 Napisano 28 Październik 2014 zauwazylem ze wszystkie tilesy maja taka sama zakladke- wiec moze w photoshopie dociac je wszystkie by juz nie bylo zakladek Tak będzie najwygodniej, możesz akcją to zrobić.
koen Napisano 28 Październik 2014 Autor Napisano 28 Październik 2014 dzięki, zrobię to akcjami. Mam jeszcze jedno pytanie , mam doczynienia z plikami tif a wiec i bardzo duzy rozmiar. czy nie bedzie lepiej jesli przy okazji zmieniania zdjęc akcją zapisywac je jako jpg? Czy wpłynie to korzystnie czasowo na render czy moze nie ma to sensu? jak to sie moze miec w przypadku takich ortofotomap? moglbym oczywiscie potestowac , ale przyznam ze nei mam za wiele czasu..
PICsell Napisano 28 Październik 2014 Napisano 28 Październik 2014 Zapisz do jpg. Mniej miejsca na dysku.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się