Skocz do zawartości

Problem_model low poly_kolczuga


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Mam problem z którym nie mogę sobie poradzić, chodzi mi o przygotowanie modelu low poly takich obiektów jak kolczuga, lub poszarpany materiał.

Rysunek przedstawia o czym mówię: (obie prace nie są oczywiście moje, pozwoliłem sobie tylko wykorzystać je gdyż będzie mi to łatwiej wytłumaczyć).

 

http://zapodaj.net/43502a77ffae6.jpg.html

http://zapodaj.net/007d26ec2a3ab.jpg.html

 

 

Już tłumacze o co chodzi.

Wiem że takie rzeczy mapuje się na płasko (screeny) jednak nie wiem dokładnie jak to zrobić.. Na pierwszym zdjęciu widzę jak wygląda model low poly jednak nie do końca wiem jak go zmapować. Czy chodzi tutaj o przygotowanie w Photoshop kanałów Ralpha w miejscach gdzie ma być całkowita przeźroczystość? Czyli tam gdzie będzie kończył się poszarpany materiał? A jak sytuacja wygląda z drugim zdjęciem, chodzi o kolczugę.

 

Szukałem tuto riali w necie jednak nic konkretnego nie znalazłem, może źle szukam.. :/

Dlatego mam do was prośbę, jeśli ktoś posiada jakiś dobry tuto rial bądź jest mi w stanie wytłumaczyć to będę wdzięczny, gdyż powyższy problem spędza mi sen z powiek… :/

 

PS. Jeśli już wył poruszany taki temat to proszę o link. Proszę tylko o konkretne odpowiedzi, nie jednym zdaniem gdyż często jest to powodem jeszcze większej ilości pytań :)

 

Pozdrawiam :)

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hmm.. czyli nikt nic niby nie wie tak :/

 

ps. przeprasza za błędy nie *Ralpha tylko *alpha, i nie *tuto riali tylko *tutoriali.

Napisano

ten drugi obrazek to nie jest low poly, najlepiej jest zrobić coś jak z postu arcadii i ładnie ułożyć na tle jakiegoś mesha np udającego jakiś materiał i wypalic w postaci normal mapy, wygląda to tak se, ale nic lepszego jeszcze nei wymyslili, a ten pierwszy obrazek to poprostu dodany kanał alfa w teksturze i w miejscach przejsc wymazany.

to sobie obadaj

http://rodrigopixel.com.br/projects/knight/

Napisano

Tak oczywiście Rice ten drugi obrazek to nie jest low poly :)

Arcadia dziękuje za tutorial :)

 

Próbowałem wykonać przy pomocy tego tutorialu Displacement Map kolczugi.. i coś kiepsko wyszło :/

 

1. wykonałem kolejno prostą kolczugę (a raczej jej fragment), potem płaszczyznę, szybkie UV płaszczyzny, następnie render to texture i ustawiłem klatkę, wszystko jest na screenach poniżej:

 

http://zapodaj.net/612fb60882ea3.jpg.html

http://zapodaj.net/e3227dcd57813.jpg.html

 

2. Na zdjęciu poniżej moje ustawienia panelu render to texture

 

http://zapodaj.net/9dd8372976ce2.jpg.html

 

3. I kupa... bo coś jest nie tak gdyż na czerwono jest zaznaczony "Ray miss"

 

http://zapodaj.net/ed676e4c1e901.jpg.html

 

4. tak to wygląda w PS..

 

http://zapodaj.net/5bf3b4c9137ec.jpg.html

 

 

Powiedzcie proszę gdzie robię błąd, podejrzewam że jest to coś banalnego.. coś przeoczyłem w tutorialu??




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności