Napisano 22 Wrzesień 201410 l Witam Tak jak w temacie, tyle że chodzi mi głównie o game dev. Powoli zagłębiam się w 3ds'a i stąd moje pytania. Chcę skupić się grafice 3D do gier, a więc: Na co warto zwrócić uwagę na początku? Czy chcąc pracować jako 3D artist muszę skupiać się na wszystkich aspektach grafiki 3d tj. modelowaniu, texturowaniu, riggingu, renderingu, animacji czy też oświetleniu ? (na pewno warto znać podstawy, ale czy chcąc tworzyć modele 3d do gier muszę to wszystko masterować ?) Na pewno są tu ludzie, którzy pracują na tym stanowisku i mogliby udzielić kilka trafnych porad ew. Jakie były wasze początki ? Mój problem polega na tym, że uczę się po trochu tego wszystkiego, ale czy w tej jednej konkretnej dziedzinie, na której mi zależy nie warto skupić się na tym co potrzebne ? Jeśli był już podobny temat to z góry przepraszam :D.
Napisano 22 Wrzesień 201410 l Ucząc się po trochu, poznasz czym się najbardziej chcesz zajmować. Z istnienia pewnych dziedzin, albo zakresu tematu tam, możesz nie zdawać sobie nawet sprawy :) Za to zajmując się w końcu jednym (niekoniecznie odrzucając inne), dostaniesz pracę. 3D anim+2D+DTP+Webdesign to za szeroko. Na taki zestaw skillów ucieszą się łowcy frajerów, chcący zaoszczędzić kaskę. (Chyba że zakładasz własną one-man-army, ale pytałeś o pracę na stanowisku :) ) Platige Image nie będzie wymagał od swoich animatorów robienia stronek, a zapłaci i tak duuużo lepiej. Jednak VFX+Photoshop+compositing, albo ZBrush+environment modelling+oświetlenie do gier to już wartościowe połączenia.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto