Gość karol774 Napisano 22 Wrzesień 2014 Napisano 22 Wrzesień 2014 Witam Tak jak w temacie, tyle że chodzi mi głównie o game dev. Powoli zagłębiam się w 3ds'a i stąd moje pytania. Chcę skupić się grafice 3D do gier, a więc: Na co warto zwrócić uwagę na początku? Czy chcąc pracować jako 3D artist muszę skupiać się na wszystkich aspektach grafiki 3d tj. modelowaniu, texturowaniu, riggingu, renderingu, animacji czy też oświetleniu ? (na pewno warto znać podstawy, ale czy chcąc tworzyć modele 3d do gier muszę to wszystko masterować ?) Na pewno są tu ludzie, którzy pracują na tym stanowisku i mogliby udzielić kilka trafnych porad ew. Jakie były wasze początki ? Mój problem polega na tym, że uczę się po trochu tego wszystkiego, ale czy w tej jednej konkretnej dziedzinie, na której mi zależy nie warto skupić się na tym co potrzebne ? Jeśli był już podobny temat to z góry przepraszam :D.
muody Napisano 22 Wrzesień 2014 Napisano 22 Wrzesień 2014 Ucząc się po trochu, poznasz czym się najbardziej chcesz zajmować. Z istnienia pewnych dziedzin, albo zakresu tematu tam, możesz nie zdawać sobie nawet sprawy :) Za to zajmując się w końcu jednym (niekoniecznie odrzucając inne), dostaniesz pracę. 3D anim+2D+DTP+Webdesign to za szeroko. Na taki zestaw skillów ucieszą się łowcy frajerów, chcący zaoszczędzić kaskę. (Chyba że zakładasz własną one-man-army, ale pytałeś o pracę na stanowisku :) ) Platige Image nie będzie wymagał od swoich animatorów robienia stronek, a zapłaci i tak duuużo lepiej. Jednak VFX+Photoshop+compositing, albo ZBrush+environment modelling+oświetlenie do gier to już wartościowe połączenia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się