Plastikowy Napisano 10 Październik 2014 Napisano 10 Październik 2014 Pracuję zawodowo w 3ds Max od ok 5 lat w tym czasie borykałem się w różnymi problemami Maxa; na większość znalazłem rozwiązanie na kilka nie... Ostatnio jedna z tych rzeczy zdarzą się często i wygląda trochę jak "wirus"; infekuje plik i gdy eksportuję z niego jakiś element problem przenosi się na plik do którego importuję ten obiekt. Bez importowania obiektów z zewnątrz nie ma mowy o wydajnej pracy a od jakiegoś czasu nie korzystam już z obiektów ze scen w których wiem, że coś jest nie tak. Wydaje mi się że sprzęt nie jest tu problemem więc nie będę pisał na czym pracuję ale sprzęt jest dobry. Poza tym Win 7 x64 3ds Max 2011 Design (oczywiście oryginalny) Jednym z objawów tej "choroby" jest koszmarnie długi czas save/autosave'u wystarczy przenieść obiekt do czystej sceny i od razu jest problem np. 1 min zapisywania. zamiast 3-4 sekund Drugi objaw to problemy z geometrią; próba edycji lub nadania modyfikatora kończy się crash'em... Ostatnio podzieliłem się tym plikiem z koleżanką która pracuje na 3ds Max 2013 i to samo, dodatkowo mega długi czas otwierania pliku. Niedawno w akcie desperacji pod presją czasową musiałem użyć obiektów z "zainfekowanej" sceny i eksportowałem pojedynczo głównie .FBX i .3DS pozornie wydawało się być lepiej. Gdy jakiś obiekt powodował długi save od razu kasowałem plik i wracałem do poprzedniej wersji sprzed zapisu. Ale nadal nie ustrzegłem się obiektów o złej geometrii. I znów cały plik do "kwarantanny". Teraz skąd wzięła się zła geometria? Jest tak czasem, że modelując obiekt używam np. Extrude Polygon o wartość np. 0,7 a tu Max nagle zamienia na wartości całkowite czyli 1,0. Zapamiętuję scenę resetuję Max'a i znów mam możliwość podawania wartości po przecinku. Raz tego nie zrobiłem i pracowałem jeszcze 1h, aż wreszcie nie dało się precyzyjnie pracować i wtedy zresetowałem program. Pojawiły się wartości dziesiętne i problemy z geometrią... Szukałem jakiejś metody czyszczenia pliku jak w Autocad'zie PURGE i AUDIT ale bez sukcesu. Czy ktoś miał taki problem i jakoś sobie poradził ? pozdrawiam Plastikowy
Plastikowy Napisano 4 Listopad 2014 Autor Napisano 4 Listopad 2014 Okazuje się że problemem są NodeTrack'i oto skrypt który je usuwa : while (numNoteTRacks TrackViewNodes.Max_MotionClip_Manager > 0) do deleteNoteTrack TrackViewNodes.Max_MotionClip_Manager (getNoteTrack TrackViewNodes.Max_MotionClip_Manager 1)
Rekomendowane odpowiedzi