Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pracuję zawodowo w 3ds Max od ok 5 lat

w tym czasie borykałem się w różnymi problemami Maxa;

na większość znalazłem rozwiązanie na kilka nie...

 

 

Ostatnio jedna z tych rzeczy zdarzą się często i

wygląda trochę jak "wirus"; infekuje plik

i gdy eksportuję z niego jakiś element problem przenosi się

na plik do którego importuję ten obiekt.

 

 

Bez importowania obiektów z zewnątrz nie ma mowy o wydajnej pracy

a od jakiegoś czasu nie korzystam już z obiektów ze scen w których

wiem, że coś jest nie tak.

 

 

Wydaje mi się że sprzęt nie jest tu problemem więc nie będę pisał na

czym pracuję ale sprzęt jest dobry.

Poza tym Win 7 x64 3ds Max 2011 Design (oczywiście oryginalny)

 

 

Jednym z objawów tej "choroby" jest koszmarnie długi czas save/autosave'u

wystarczy przenieść obiekt do czystej sceny i od razu jest problem np. 1 min zapisywania.

zamiast 3-4 sekund

 

 

Drugi objaw to problemy z geometrią;

próba edycji lub nadania modyfikatora kończy się crash'em...

Ostatnio podzieliłem się tym plikiem z koleżanką która pracuje

na 3ds Max 2013 i to samo, dodatkowo mega długi czas otwierania pliku.

 

 

Niedawno w akcie desperacji pod presją czasową musiałem użyć obiektów

z "zainfekowanej" sceny i eksportowałem pojedynczo głównie .FBX i .3DS

pozornie wydawało się być lepiej.

Gdy jakiś obiekt powodował długi save od razu kasowałem plik i wracałem do

poprzedniej wersji sprzed zapisu.

Ale nadal nie ustrzegłem się obiektów o złej geometrii.

I znów cały plik do "kwarantanny".

 

 

Teraz skąd wzięła się zła geometria?

Jest tak czasem, że modelując obiekt używam np. Extrude Polygon

o wartość np. 0,7 a tu Max

nagle zamienia na wartości całkowite czyli 1,0.

Zapamiętuję scenę resetuję Max'a i znów mam możliwość

podawania wartości po przecinku.

Raz tego nie zrobiłem i pracowałem jeszcze 1h,

aż wreszcie nie dało się precyzyjnie pracować

i wtedy zresetowałem program.

Pojawiły się wartości dziesiętne i problemy z geometrią...

 

 

Szukałem jakiejś metody czyszczenia pliku jak w Autocad'zie PURGE i AUDIT

ale bez sukcesu.

 

 

Czy ktoś miał taki problem i jakoś sobie poradził ?

 

 

pozdrawiam

Plastikowy

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Okazuje się że problemem są NodeTrack'i

oto skrypt który je usuwa :

 

 

while (numNoteTRacks TrackViewNodes.Max_MotionClip_Manager > 0) do deleteNoteTrack TrackViewNodes.Max_MotionClip_Manager (getNoteTrack TrackViewNodes.Max_MotionClip_Manager 1)




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności