Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Import złej geometrii

Featured Replies

Napisano

Pracuję zawodowo w 3ds Max od ok 5 lat

w tym czasie borykałem się w różnymi problemami Maxa;

na większość znalazłem rozwiązanie na kilka nie...

 

 

Ostatnio jedna z tych rzeczy zdarzą się często i

wygląda trochę jak "wirus"; infekuje plik

i gdy eksportuję z niego jakiś element problem przenosi się

na plik do którego importuję ten obiekt.

 

 

Bez importowania obiektów z zewnątrz nie ma mowy o wydajnej pracy

a od jakiegoś czasu nie korzystam już z obiektów ze scen w których

wiem, że coś jest nie tak.

 

 

Wydaje mi się że sprzęt nie jest tu problemem więc nie będę pisał na

czym pracuję ale sprzęt jest dobry.

Poza tym Win 7 x64 3ds Max 2011 Design (oczywiście oryginalny)

 

 

Jednym z objawów tej "choroby" jest koszmarnie długi czas save/autosave'u

wystarczy przenieść obiekt do czystej sceny i od razu jest problem np. 1 min zapisywania.

zamiast 3-4 sekund

 

 

Drugi objaw to problemy z geometrią;

próba edycji lub nadania modyfikatora kończy się crash'em...

Ostatnio podzieliłem się tym plikiem z koleżanką która pracuje

na 3ds Max 2013 i to samo, dodatkowo mega długi czas otwierania pliku.

 

 

Niedawno w akcie desperacji pod presją czasową musiałem użyć obiektów

z "zainfekowanej" sceny i eksportowałem pojedynczo głównie .FBX i .3DS

pozornie wydawało się być lepiej.

Gdy jakiś obiekt powodował długi save od razu kasowałem plik i wracałem do

poprzedniej wersji sprzed zapisu.

Ale nadal nie ustrzegłem się obiektów o złej geometrii.

I znów cały plik do "kwarantanny".

 

 

Teraz skąd wzięła się zła geometria?

Jest tak czasem, że modelując obiekt używam np. Extrude Polygon

o wartość np. 0,7 a tu Max

nagle zamienia na wartości całkowite czyli 1,0.

Zapamiętuję scenę resetuję Max'a i znów mam możliwość

podawania wartości po przecinku.

Raz tego nie zrobiłem i pracowałem jeszcze 1h,

aż wreszcie nie dało się precyzyjnie pracować

i wtedy zresetowałem program.

Pojawiły się wartości dziesiętne i problemy z geometrią...

 

 

Szukałem jakiejś metody czyszczenia pliku jak w Autocad'zie PURGE i AUDIT

ale bez sukcesu.

 

 

Czy ktoś miał taki problem i jakoś sobie poradził ?

 

 

pozdrawiam

Plastikowy

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 823
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Napisano
  • Autor

Okazuje się że problemem są NodeTrack'i

oto skrypt który je usuwa :

 

 

while (numNoteTRacks TrackViewNodes.Max_MotionClip_Manager > 0) do deleteNoteTrack TrackViewNodes.Max_MotionClip_Manager (getNoteTrack TrackViewNodes.Max_MotionClip_Manager 1)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.