MichalG Napisano 27 Październik 2014 Napisano 27 Październik 2014 (edytowane) Siema! To mój pierwszy post - do tej pory byłem tylko anonimowym przeglądaczem. W związku z tym kilka słów o sobie: aktualnie pracuję w PI jako generalista 3d przy tzw. szybkich reklamach: packshoty, telefony, oświetlenie studyjne, jak mam fart to jakeś fajne fluidy, dymy, shattery lub inne particle (lovin' that) O robocie nie mogę powiedzieć złego słowa, ale mimo to po godzinach staram się rozwijać set umiejętności klimatycznie nieco odbiegających od zadań, które aktualnie wykonuję na co dzień. W tym przypadku mam na myśli environmenty utrzymane w stylistyce cinematiko-gierkowej. Właśnie taką pracę chciałbym zaprezentować poniżej. 3ds max, zbrush, mari, vray, speedtree, after effects Scena jest przygotowana pod krótką animację, ale dobiłem do 1,5h na ramkę w małym hd, więc chwilowo poprzestaję na stillkach. Szerokie ujęcie Zbliżenie latarni (starszy setup oświetleniowy, w którym brakowało kontrastu, ale w tym ujęciu tak to nie raziło więc zostawiłem jak jest) Porównanie przed/po compo Clay Latarnia solo - od niej wszystko się zaczęło :) Mam nadzieję, że technicznie post spełnia guideline'y. Dzięki za obejrzenie moich wypocin i wszelką krytykę :) Edytowane 27 Październik 2014 przez MichalG
czaaje Napisano 27 Październik 2014 Napisano 27 Październik 2014 To drzewo, z tyłu za tym drzewem i tamtym krzakiem jest brzydko zrobione. A tak na serio, to genialna scena. Na pewno dostaniesz fronta(dobry start);p
MichalG Napisano 27 Październik 2014 Autor Napisano 27 Październik 2014 Ufff, dzięki za przełamanie lodów :D Start jest jaki jest, bo woziłem się ponad rok z wrzuceniem czegokolwiek ;)
muody Napisano 27 Październik 2014 Napisano 27 Październik 2014 (edytowane) Fajnie, ze tu masz elementy z roznych materialow i pasuja do siebie. Chodzi mi przede wszystkim o latarnie, gdzie jest drewno, metalowe obrecze, sznury, a same sa metale sa wiarygodnie zabrudzone. W tle chciales swiatlo ksiezyca? zamysl ze swiatlem tam ciekawy. Jednak wyszlo jak dlugie swiatla samochodu albo latarka o ogromnej mocy. W clayu widac, ze dobrze zakomponowales scene. Wiec moze kwestia mocy, koloru, rozproszenia swiatla? Masz klarowny malarski podzial na bliski i daleki plan, a jednoczesnie mocne kontrasty i ogolny odbior sa dla mnie jak kadr z filmu akcji typu Purpurowe Rzeki. Wiec - dla mnie - pojawia sie tu sprzecznosc. Modele sa pro :) wiec ja marudze tylko o stilla samego w sobie Edytowane 27 Październik 2014 przez muody
Azbesty Napisano 27 Październik 2014 Napisano 27 Październik 2014 a mi osobiście coś nie leży w tej pracy. nie wiem czy to post produkcja czy co ale napewno bym wywalił aberacje chromatyczną.. ona chyba tutaj tak niszczy efekt
MichalG Napisano 28 Październik 2014 Autor Napisano 28 Październik 2014 @muody Dobrze słyszeć, że shadery spełniają swoje zadanie. Jest to jeden z elementów, do którego przywiązuję szczególną uwagę. Światło w tle miało reprezentować jakąś niezbadaną energię tkwiącą za ruinami, więc Twoje skojarzenia są w sumie trafne. Do animacji mam przygotowane świetliste pyłki zmierzające w tamtym kierunku - pewnie wtedy lepiej się to będzie czytać. Księżyc świeci z lewej zza kamery :) Ciekawe jest Twoje zdanie na temat kompozycji. Uważasz, że podział na bliski i daleki plan za pomocą rozmieszczenia obiektów jest wystarczający i podkreślanie go światłem jest niepotrzebne? Dobrze Cię zrozumiałem? Kontrasty mocno podbiłem właściwie pod sam koniec tworzenia sceny, bo dostałem kilka uwag, że z powodu takiej ilości roślin całość się spłaszcza, zlewa w jedno i wygląda nieciekawie. I faktycznie, moim zdaniem, był to krok w dobrą stronę. Co nie zmienia faktu, że jestem skłonny jeszcze tym trochę pokręcić, jeżeli ma z tego wyniknąć jakaś nauka. @Azbesty Dzięki za komentarz. Niestety ciężko mi się odnieść do jego treści inaczej niż: "Ty no nie wiem, mnie się podoba" :) Gratuluję dobrego oka - ta aberracja jest ledwo widoczna
Rekomendowane odpowiedzi