Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witajcie

Mam do Was dwie sprawy

Jest sposób na modelowanie pod kątem? Już wyjaśniam

 

W większości interiorów to bryły stawiane zgodnie z osiami - wówczas nie ma problemu z dobudowaniem czegos do ścian np: (na bazie nowego boxa).

A załóżmy że trzeba zrobić coś na planie okręgu(rotunda/stadion/amfiteatr itp) i elementy będą pod kątami..

 

Wszystko co jest możliwe "na prosto" to zrobię a następnie cały element zrotuję - ale

Co zrobić w przypadku gdy trzeba dobudować elementy pod tym samym kątem do zrotowanych już obiektów - każdy nowy box jest tworzony wzdłuż osi XYZ

 

Wiem że można z tego wyjść poprzez cięcia ścianek, dublowanie albo autogrid itp..

ale pamiętam "za czasów" Sketchupa że miał on takie funkcjonalności całkiem dobrze rozbudowane.

Jeśli Sketchup mógł to w Maxie tym bardziej- tylko nie potrafię znaleźć.

 

 

 

 

Druga sprawa na bazie tego co wyżej

Załóżmy że nie ma żadej rady na wcześniejsze pytanie.

Jest może opcja Rotowania jak w Sketchupie - obrót z przyciągnięciem "zesnapowaniem" do wskazanego innego vertexa/krawędzi.

W linku na przestrzeni 10sekund gościu pokaże o co chodzi.

 

 

Jeśli są jakieś wtyczki/opcje/tryby specjalnej izolacji/ lub tutki gdzie jest odp to będę wdzieczny za podrzucenie.

Z góry dzięki

Edytowane przez DYKTATORR
  • Odpowiedzi 0
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Popular Days




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności