Skocz do zawartości

GeForce PCX-5900 vs. PNY QuadroFX 330


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

No cóż. Co jest lepsze? Może, żeby nie było niedomówień streszczę osiagi. Na początek karta 5900 na PCI-Exepress:

 

>> chipset GeForce PCX 5900 - 8potoków, 128 RAMU, pamięć DDR 265 bitów, taktowanie rdzenia 375MHz, taktowanie pamięci 700Mhz, RAMDAC 400 (podwójny), w chu dodatków z serii "obsługiwane technologie". cena 1129 http://www.komputronik.pl

 

(((((Właściwości GeForce PCX 5900XT

256 bitowy procesor graficzny nVidia NV35

silnik graficzny CineFX Engine - programowalna skalarna matryca przetwarzania geometrii

Vertex Shader w wersji 2.0+ i programowalny Pixel Shader w wersji 2.0+

Pamięć 128 MB DDR

Przepustowość pamięci do 25 GB/sek.

Obsługa magistrali PCI Express x16

Podwójny RAMDAC 400MHz

Technologia Lightspeed Memory Architecture (LMA) III

Zaawansowane cieniowanie typu Vertex Shader 2.0+ i Pixel Shader 2.0+

Intellisample Technology

Zaawansowane algorytmy kompresji koloru i bufora Z

Kompresja tekstur S3TC i DirectX

4 kanałowy, krzyżowy kontroler pamięci

Obsługa do 16 tekstur w jednym cyklu zegarowym

Architektura "Unified Driver Architecture" (UDA)

Optymalizacja i wspomaganie DirectX 9.0 i OpenGL 1.4

inne cechy

-- operacje na werteksach

-- sprzętowe transformacje i oświetlenie

-- 128 bitowa precyzja koloru

-- dynamiczna korekcja gammy

-- adaptowalne filtrowania tekstur

-- filtrowanie trójliniowe, anizotropowe, LOD bias

-- mapowanie Dot Product3 i EMBM)))))

 

druga opcja to>>

>> chipset QuadroFX (NV37GL, 4-potoki), pamięć DDR 64, taktowanie rdzenia 250MHz, taktowanie pamięci 400Mhz, RAMDAC 350Mhz, (no ale wszystko z Dedykowane sterowniki aplikacji do AutoCAD'a i 3d max (POWERdraft, MAXtreme) cena: 993zł

 

(((((Karta PNY Quadro FX 330 jest kartą przeznaczoną dla użytkowników podstawowych aplikacji 2D/3D. Architektura Quadro FX wykorzystuje trzy równoległe matryce przetwarzania geometrii (Vertex) stosując, po raz pierwszy, pamięć typu cache do obróbki danych. PNY Quadro FX 330 posiada standard wyjścia wideo (DMS59) umożliwiający jednoczesną pracę na dwóch dowolnych monitorach. Mogą to być zarówno monitory analogowe jak i cyfrowe DVI. Karta obsługuje rozdzielczości do 2048 na 1536 punktów na każdy monitor analogowy i do rozdzielczości 1600x1200 punktów poprzez złącze DVI do monitorów cyfrowych LCD.))))

 

Szyna PCI-Express

Pamięć 64 MB DDR RAM

Obsługa 128-bitowego koloru

Pełna 128-bitowa jednostka zmiennoprzecinkowa

Sprzętowe wspomaganie dwustronnego oświetlenia

12-bitowa precyzja obróbki subpikseli

Sprzętowy antyaliasing punktów i linii

Technologia nView - wyświetlanie na wielu monitorach

Obsługa wyjść DVI do rozdzielczości 1600x1200 punktów

Karta w standardzie low-profile

Karta chłodzona pasywnie

Optymalizowany kompiler dla Cg, OpenGL i Microsoft HLSL

Wysokowydajny sterownik dla Windows XP/2000/NT 4.0

Dedykowane sterowniki aplikacji do AutoCAD'a i 3d max (POWERdraft, MAXtreme)

Sterowniki OpenGL optymalizowane pod profesjonalne aplikacje graficzne

 

------------------------------------------

co jest lepsze? może to pierwsze i podkręcać (to jest w mięki sposón quadrować)? hmm... no właśnie dlatego pisze tutaj na grupkę. Pojawia się jeszcze jedna kwestia. (WYJŚCIA VIDEO)

 

PNY QuadroFX 330 PCI-Express zawiera

LFH (2xDVI lub 2xVGA)

((tego dziada się da odpalić na 2 mointorkach na luzie...

 

no a....

 

GeForce PCX-5900 Asus EN5900 128MB

wyjście video [tv-out], wyjście DVI,wyjście D-Sub.

 

??? niewiadomo! Co to jest to wyjście D- SUB??? nView Multi-display Technology co prawda to posiada, ale co... dam rade to sobie rzucić na 2 ładne monitorki....

 

no cóż chyba już na maksa cię uśpiłem drogi czytelniku, no ale jak się łyka jonizator na maxa, to ma się power żeby robić przez 24h/ dobe... :-) poz tym jestem alchemikiem ;-)

 

http://www.Tikime3.org

http://www.JonizatorPowietrza.pl

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

aha czyli mamy jedno wyjście DVI - jak mniemam na monitory cyfrowe, i jedno VGA na analogowe - czyli topowo mogę podłączyć jeden taki monitor, a jeden taki... czy dobrze kminie...? no ale cały czas nie wiem jaką kartę kupić...

 

ja wiem, że z tymi kartami do zastosowań profesjonalnych to jest trochę komery - a właściwie to nic innego jak jedna wielka komera. Rynek że tak powiem profesjonalisów to po prostu jeszcze jeden zwykły rynek zbytu patrząc z marketingowego punktu widzenia. Tyle, że dzieciaki" z tej półki już zarabiają kaskę, (a nie biorą od mamusi) i można od nich wydębić trochę więcej grosza... zwłaszcza jak im się powie, że są "proffesional" to już każdy dzieciak - mały i duży będzie klaskał uszami.

 

Na pudełkach dla prosów mają być wierzowce, garnitury i ładne młode biznesswomen, a na pudełkach dla gierczomanów ma być Dizzy i LaraCroft. Mylę się. Dodam jeszcze jedno... moim zdaniem rynek odbiorców potencjalnych akcereratorów do gier to jakieś 95% ogólnej liczby sprzedawanych kart graficznych. To też i ceny tańszę..... no a jak Pan Heniek w fabryce ustawił na 1000MHz taktowania i 128RAMU -> to jest jeden czort z jakim chipsetem to pójdzie - a może się mylę??? Jak myślisz?

 

Tym bardziej, że słyszałem, że można softowo zmieniać (skonfigurować...) tak, żeby chodziło łądniej w 3d studuo.

 

>>> Jeszcze jedno - jak jest z tymi trójkątami na sekundę? Hmmm... no nie wiem czy ktoś jest mi w stanie poradzić odnoście tych kart, dlatego jak widzicie, staram się radzić sobie sam... tylko, że publicznie. Towar jest nowy ba PCI-E... i w sumie jeszcze niewielu "graczy" miało przyjemność poupalać...

 

dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności