TightLife Napisano 12 Sierpień 2015 Napisano 12 Sierpień 2015 Witam, (Maya 2016 - render mental ray) Czy może mi ktoś powiedzieć dlaczego pojawiają się te białe kropeczki? a) oświetliłem kilkoma area light bez włączonej opcji w mental Ray light shape. b) jedno światło area light umiejscowione z tyłu o zwiększonym rozmiarze. Włączona opcja light shape w mental ray. Sampling domyślny tj. 8-1-1. c) jest to to samo światło, co w "b)", ale o zmniejszonym rozmiarze. Korzystam Unfield Sampling i podkręcenie na 1 czy 2 nie sprawia, że one znikają. Również zwiększyłem High Sampels w opcjach światła na 128, a pozostałe High Sample Limit oraz Low Samples na 1. Bez zmian... Macie może jakiś trop, którym miałbym podążyć?
TightLife Napisano 13 Sierpień 2015 Autor Napisano 13 Sierpień 2015 ... no, nie uwierzycie, co jest przyczyną tego stanu rzeczy. Siedziałem i siedziałem, aż zwątpiłem i dla testu czy mam dobrze w głowie poukładane sprawdziłem na V-ray'u render i mnie olśniło, gdy moim oczom ukazało się źródło światła typu area light (z opcją Light Shape) za włoskami. Otóż, gdy włosy są przed źródłem światła to właśnie w tych miejscach powstają te "przecieki". Wystarczyło podnieść emiter światła i wszystko jest tip top. To nie jest wyjście z opresji tak w 100%, bo może ktoś sobie zażyczy obiegającego światła wokół obiektu... W każdym razie wyeliminowałem sampling z tematu, a należy się skupić na trace ray i visibility :) Uff...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się