Napisano 17 Październik 200420 l Cześć. Mam dla przykładu dwie płaszczyzny NURBS. Chcę je połączyć ze soba ale nie tylko przez attach, lecz tak żeby stworzyły jedna całość. Jak to zrobić?? Próbowałem wszelkich połączeń typu "blend" itp. ale coś się kaszani. HELP ME!!
Napisano 17 Październik 200420 l join na poiomie sub-object: surface. Zajrzyj do helpa: OMÓWIONE SĄ PARAMETRY I RÓŻNICE W SPOSOBIE ŁĄCZENIA. (sorki, caps lock a nie chce mi sie przepisywac :-P )
Napisano 21 Październik 200420 l Autor Join daje efekty takie jak chce ale czasem coś się kaszani. Np mam dwie płaszczyzny i wystarczy ze jedną obrócę o 180° to przy łączeniu powstanie "piękna" wstęga powyginanych nurbsów:P Może troche niejasno napisałem ale przydałby się jakiś tutorial. PS. PAULUS jesteś pierwszym, który odpowiedział na moje pytanie dzięki.
Napisano 21 Październik 200420 l Wiem, podobnie mialem z problemem z IGS. Ludzie pracuja i moga nie miec czasu by sie zajac watkiem - nie to ze nie chca. ALbo to nie ich dzialka. NURBSow maxowych chyba wiekszosc unika. Lepiej przesiadz sie na Rhino (wersja 3 jest spolszczona!!!), potem eksport do IGS, import do Maxa i masz pieknego NURBSa w Maxie. Jak zajmujesz sie CADem, to polecam Solid Works - nie jest to program na miare Unigraphicsa (podobno przereklamowanego) czy ProEngineera (podobno niedocenianego - tzn z gorszym marketingiem niz UG), ale ma za to swietnego eksportera IGS. Tak przynajmniej twierdza znajomi CADowcy. Jak mam problem z wcciagnieciem siatki z UG cze ProE to przewalam przez SW i jest OK :-D Ale mi sie skrotami napisalo :-) OK. Dosyc bo klawiatura dymi...
Napisano 22 Październik 200420 l Autor No właśnie co to za skóty?? szczególnie ten do "przelewania" SW?? :P Czy naprawdę max'owe nurbsy sa do bani?? z tego co narazie doswiadczylem to wychodzi ze tak. Ale sa napewno jakies sposoby na okielznanie co??
Napisano 22 Październik 200420 l wiesz discreet raczej nigdy niebyl dobry wte klocki skupil sie na polygonowym modelowaniu a nurbsy maxowe to prawdziwa pomylka. zalezy do czego potrzebne ci te nurbsy jak postacie i inne rzywe stworzenia to mayka a jak mechanika i inne sprawy techniczne to polecam "Alias Studio tools" lub "Rhino3d" gdzie na początek najlepszy by byl wlasnie ten drugi jest prostszy bardziej lopatologiczny. A SW to chyba tu Paulus mial na mysli skrot od SolidWorks ale to CAD przeznaczony do pracy na solidacha a Studiotools i rhino to przedewszystkim surfacing czyli modelowanie powirzchniowe. Czyli musisz wiedziec do czego ci potrzebne te nurbsy...
Napisano 22 Październik 200420 l Dzieki Bzyku za komentarz i roszszyfrowanie :-) Nic dodac, nic ujac. PawKiller: Co do NURBSow w Maxie to dodam jeszcze jedno: oszczedzaj czas. Jak sa lepsze narzedzia do czegos to je wykorzystaj - czas to pieniadz (a pienadz czasem jest, a czasem go nie ma... :-) )
Napisano 23 Październik 200420 l Autor Hmm. Co możecie mi powiedzieć więcej o Rhino3D? Chyba faktycznie sie przesiądę. A NURBS'ów chciałem użyć do wymodelowania samochodu. PS. Jak załączyc obrazek? Nigdy tego nie robiłem. Będe wdzięczny. (wiem że to nie jest najlepsze miejsce na forum ale to tak przy okazji)
Napisano 23 Październik 200420 l Jest dzial rhinoceros tam sie dowiesz wszystkiego. ale mozesz zacząć od http://www.rhino3d.com ... 2. Attach files >> Zarządzaj załącznikami
Napisano 24 Październik 200420 l Autor Dzięki za linka Bzyku. A co do "Attach files >> Zarządzaj załącznikami" To sory ale chyba jestem ślepy. Gdzie to jest?? Może czegoś nie zrobiłem przy logowaniu??
Napisano 27 Październik 200420 l Autor Dobra, dzięki Chłopcy:P Teraz przerzucam się na Rhino. Włączyłem i nie kapuje gdzie co jest:P więc ide zapostować na forum "RHINO". A funkcja wstawiania rysunków nadal jest dla mnie znakiem zapytania.
Napisano 27 Październik 200420 l Autor Hmm. Działa. Jak ktoś chce to może ocenic ale tak naprawde to nawet ja nie jestem zadowolony. NURBS'y maxowe faktycznie nie sa idealne:P To moje pierwsze autko i pierwsza praca na nurbsach więc proszę olitość.