TrigonumVR Napisano 27 Luty 2016 Napisano 27 Luty 2016 Witam. Przedstawiam Wam projekt ArchViz który powstał pod koniec zeszłego roku w silniku Unreal Engine. Moim celem było stworzenie interaktywnej prezentacji z przeznaczeniem dla wirtualnej rzeczywistości. W związku z tym główny nacisk położyłem na optymalizację pod względem geometrycznym (cała scena, exterior oraz interior to około 125,000 trójkątów), teksturowym (w przeważającej części tekstury proceduralne nie przekraczające 1k), oświetleniowym (występują tylko światła stationary oraz static, całkowity brak świateł movable) aby móc uzyskać jak najwyższy framerate. Ze względu na wirtualną rzeczywistość, konieczne było stworzenie systemu który pozwoli na wybór materiałów, interakcję z otoczeniem (włączenie/wyłączenie telewizora, zmian kanałów itd.) tylko przy użyciu pada/klawiatury i bez konieczności ściągania gogli VR. W związku z tym w przestrzeni sceny wyświetlają się interfejsy pozwalające na określoną interakcję. Większość wizek wykonanych w Unreal'u które możemy obejrzeć w internecie przedstawione są w scenerii dziennej w związku z czym postanowiłem wykazać się oryginalnością i swoją stworzyłem w scenerii późnowieczornej :) Początkowo miałem dylemat czy tematyka prezentacji ma być związana z apartamentem (z okien którego rozpościera się widok na miasto) czy też z parterowym domem z podjazdem. Ostatecznie postanowiłem połączyć te dwie koncepcje co może realne nie jest ale za to moim zdaniem efektowne (szczególnie w kwestii widoku w sypialni). Zapraszam do obejrzenia filmiku w którym pokazany jest spacer po całej scenerii: Dziękuje za uwagę i zapraszam do komentowania :)
Rekomendowane odpowiedzi