Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam,

Wymodelowałem dwa hełmy i chciałem je przygotować pod druk 3d. Najprostszą drogą wydawało mi się użycie narzędzia boolean, którego używałem już wcześniej bez problemu. Teraz jednak dzieją się rzeczy dziwne, cięcie booleanem albo delikatnie deformuje obiekt, usuwa poligony, dodaje artefakty do obciętej części, w najlepszym wypadku tnie obiekt dobrze zachowując jego grubość tylko bez ścianek bocznych, przez co mam dwie ścianki oddalone od siebie o faktyczną grubość jaką powinien mieć ten obiekt.

 

Na model hełmu narzucone są modyfikatory shell i meshsmooth.

 

Stąd moje pytania co pomijam w funkcji boolean, że wcześniej działała, czy są jakieś alternatywne metody cięcia na równe fragmenty modelu 3d, oraz czy poza modyfikatorami shell i extrude istnieją inne sposoby aby wymodelowanym obiektom nadać grubość. Tak jak w tym przykładzie hełmom aby ich ścianki miały grubość powiedzmy 5mm.

 

Próbowałem tego zabiegu z booleanem na 3ds 2014 i 2016.

Pozdrawiam serdecznie

  • Replies 0
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic




×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy