Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam

Niedawno zacząłem zabawę z Vray-em i powoli rozgryzam wszystkie ustawienia renderu, ale niestety nie mogę się pozbyć dziwnego błędu w cieniu, smugi sprawiają wrażenie jak by ściana była nie równa i nadpalona od dołu. Jak pozbyć się tego błędu, jaki parametr powinienem podnieść lub obniżyć, aby ten niepożądany efekt zniknął?

Pozostało mi tylko wyprowadzenie światła i otexturowanie i będzie koniec pracy, ale przez ten błąd stoję w miejscu. Pomocy :-)

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hehe wszystkich ustawien sie tak szybko nie nauczysz gwarantuje, pokaz swoje ustawienia to postaram ci sie pomoc:)

Napisano
  • Autor

Dzięki za szybki odzew :]

Oto ustawienia [chciałbym zauważyć, że dopiero poznaje Vray'a i jeśli gdzieś jakiś parametr jest ustawiony bez większego sensu to ..., no cóż każdy jakoś zaczyna :-)]

Edytowane przez MichalNowak

Napisano

wylacz calkowicie sky lighta, niepotrzeby do zaknietego pokoju jest, ustaw swiatlo v-ray jako prostokat na cala wielkosc okna i wstaw je tak aby bylo jak szyba w oknie, w indirect illumination secondary bounce ustaw na Photon Map (w ten sposob oswietlimy scene fotonami) w System-->Light settings ustaw diffsubdiv na 800 albo 1000, multiplier na 2, w global photon map ustaw search dist na 2, max photons na 0, multiplier na 3, reytrace bounces na 0, sproboj takich ustawien i daj rezultat to takie wyjsciowe beda reszte pozostaw bez zmian :)

Napisano
  • Autor

Witam

 

Dzieki Kuciel za pomoc [sam sobie poradziłem, ale dzięki za odzew, na pewno kiedyś wykorzystam te ustawienia do fotonów :-)], co prawda nie użyłem fotonów tylko dalej pozostałem przy Advanced irradiance map i trochę pobawiłem się z ustawieniami świateł i renderu i efekt finalnego renderu jest zadowalający [poniżej].

Ale mam drugie pytanie, jaką metodą lepiej oświetlać zamknięte sceny [pokój, hala, etc.]

- Advanced irradiance map,

czy

- Global photon map?

Czy nie ma to większej różnicy?

Napisano

noo ladnie hehe Irradiance wlaczasz zawsze w First Bounce, natomiast global photon w secondary bounce, i dzieki takiemu polaczeniu scena bedzie oswietlona najlepiej ale jest to dosc trudne ustawienie jesli wczesniej nie mialo sie z tym doczynienia :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.