MichalNowak Napisano 19 Październik 2004 Napisano 19 Październik 2004 Witam Niedawno zacząłem zabawę z Vray-em i powoli rozgryzam wszystkie ustawienia renderu, ale niestety nie mogę się pozbyć dziwnego błędu w cieniu, smugi sprawiają wrażenie jak by ściana była nie równa i nadpalona od dołu. Jak pozbyć się tego błędu, jaki parametr powinienem podnieść lub obniżyć, aby ten niepożądany efekt zniknął? Pozostało mi tylko wyprowadzenie światła i otexturowanie i będzie koniec pracy, ale przez ten błąd stoję w miejscu. Pomocy :-)
Kuciel Napisano 19 Październik 2004 Napisano 19 Październik 2004 hehe wszystkich ustawien sie tak szybko nie nauczysz gwarantuje, pokaz swoje ustawienia to postaram ci sie pomoc:)
MichalNowak Napisano 19 Październik 2004 Autor Napisano 19 Październik 2004 (edytowane) Dzięki za szybki odzew :] Oto ustawienia [chciałbym zauważyć, że dopiero poznaje Vray'a i jeśli gdzieś jakiś parametr jest ustawiony bez większego sensu to ..., no cóż każdy jakoś zaczyna :-)] Edytowane 9 Marzec 2013 przez MichalNowak
Kuciel Napisano 19 Październik 2004 Napisano 19 Październik 2004 wylacz calkowicie sky lighta, niepotrzeby do zaknietego pokoju jest, ustaw swiatlo v-ray jako prostokat na cala wielkosc okna i wstaw je tak aby bylo jak szyba w oknie, w indirect illumination secondary bounce ustaw na Photon Map (w ten sposob oswietlimy scene fotonami) w System-->Light settings ustaw diffsubdiv na 800 albo 1000, multiplier na 2, w global photon map ustaw search dist na 2, max photons na 0, multiplier na 3, reytrace bounces na 0, sproboj takich ustawien i daj rezultat to takie wyjsciowe beda reszte pozostaw bez zmian :)
MichalNowak Napisano 20 Październik 2004 Autor Napisano 20 Październik 2004 Witam Dzieki Kuciel za pomoc [sam sobie poradziłem, ale dzięki za odzew, na pewno kiedyś wykorzystam te ustawienia do fotonów :-)], co prawda nie użyłem fotonów tylko dalej pozostałem przy Advanced irradiance map i trochę pobawiłem się z ustawieniami świateł i renderu i efekt finalnego renderu jest zadowalający [poniżej]. Ale mam drugie pytanie, jaką metodą lepiej oświetlać zamknięte sceny [pokój, hala, etc.] - Advanced irradiance map, czy - Global photon map? Czy nie ma to większej różnicy?
Kuciel Napisano 20 Październik 2004 Napisano 20 Październik 2004 noo ladnie hehe Irradiance wlaczasz zawsze w First Bounce, natomiast global photon w secondary bounce, i dzieki takiemu polaczeniu scena bedzie oswietlona najlepiej ale jest to dosc trudne ustawienie jesli wczesniej nie mialo sie z tym doczynienia :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się