Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

Niedawno zacząłem zabawę z Vray-em i powoli rozgryzam wszystkie ustawienia renderu, ale niestety nie mogę się pozbyć dziwnego błędu w cieniu, smugi sprawiają wrażenie jak by ściana była nie równa i nadpalona od dołu. Jak pozbyć się tego błędu, jaki parametr powinienem podnieść lub obniżyć, aby ten niepożądany efekt zniknął?

Pozostało mi tylko wyprowadzenie światła i otexturowanie i będzie koniec pracy, ale przez ten błąd stoję w miejscu. Pomocy :-)

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hehe wszystkich ustawien sie tak szybko nie nauczysz gwarantuje, pokaz swoje ustawienia to postaram ci sie pomoc:)

Napisano
  • Autor

Dzięki za szybki odzew :]

Oto ustawienia [chciałbym zauważyć, że dopiero poznaje Vray'a i jeśli gdzieś jakiś parametr jest ustawiony bez większego sensu to ..., no cóż każdy jakoś zaczyna :-)]

Edytowane przez MichalNowak

Napisano

wylacz calkowicie sky lighta, niepotrzeby do zaknietego pokoju jest, ustaw swiatlo v-ray jako prostokat na cala wielkosc okna i wstaw je tak aby bylo jak szyba w oknie, w indirect illumination secondary bounce ustaw na Photon Map (w ten sposob oswietlimy scene fotonami) w System-->Light settings ustaw diffsubdiv na 800 albo 1000, multiplier na 2, w global photon map ustaw search dist na 2, max photons na 0, multiplier na 3, reytrace bounces na 0, sproboj takich ustawien i daj rezultat to takie wyjsciowe beda reszte pozostaw bez zmian :)

Napisano
  • Autor

Witam

 

Dzieki Kuciel za pomoc [sam sobie poradziłem, ale dzięki za odzew, na pewno kiedyś wykorzystam te ustawienia do fotonów :-)], co prawda nie użyłem fotonów tylko dalej pozostałem przy Advanced irradiance map i trochę pobawiłem się z ustawieniami świateł i renderu i efekt finalnego renderu jest zadowalający [poniżej].

Ale mam drugie pytanie, jaką metodą lepiej oświetlać zamknięte sceny [pokój, hala, etc.]

- Advanced irradiance map,

czy

- Global photon map?

Czy nie ma to większej różnicy?

Napisano

noo ladnie hehe Irradiance wlaczasz zawsze w First Bounce, natomiast global photon w secondary bounce, i dzieki takiemu polaczeniu scena bedzie oswietlona najlepiej ale jest to dosc trudne ustawienie jesli wczesniej nie mialo sie z tym doczynienia :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności