Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dlaczego 3ds max tak kiepsko znosi dużą ilość geometrii w scenie?

To co płynnie wyświetla się w Zbrushu, a nawet rendererach real time - w maxie muli niewyobrażalnie. Stanowiło to problem na końcowym etapie niejednego z moich projektów.

Potrafię płynnie oglądać modele do kilkunastu milionów poly, a 3ds dławi się już powyżej miliona.

Niezależnie od wyświetlania w trybie realistic, wireframe czy shaded.

Używam renderera nitrous 3D

Mój sprzęt:

Proc: i7-5820k, 3.3Ghz, 15MB 6 cores

Graf: Gtx 970 Gigabyte G1

Ram: 24gb DDR4 2600mhz

MB: MSI Z97 Mpower

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

witam!!

Zwróciłem uwagę na Twój post ponieważ, w bardzo nieodległym czasie też miałem awarię kompa i musiałem wykonać format i na nowo instalować wszystko.

Też zdziwiło mnie to, że po reinstalce max dławi się niemiłosiernie nawet przy lekko ponad 1mln poly.

U mnie pomogło to, że wgrałem wszystkie 3 service packi. W pierwszym jest także security fix.

Nie wiem czy był to przypadek czy nie ale pomogło i teraz jest ok. Ale ale....

Kiedy odpalam sobie sceny exterior z 5mln poly i jest tam trochę roślinności to już viewporty tak szybko nie " chodzą"

Kartę graficzną mam GTX 960 4GB i spodziewałem się lepszej pracy tej karty ale się zawiodłem. Gdzieś na forum natknąłem sięna wpis że ta karta to badzie w i chyba potwierdza to się bo na upłynnienie viewportów już nie mam pomysłów.

Kiedyś mądry kolega powiedział mi pewną prawdę, że 3ds max jest takim cholerstwem, że obojętnie jaką mocną dasz mu kartęto i tak ją pożre i będzie mu mało. I chyba jest to racja.

Wczoraj nawet zaktualizowałem sobie BIOS w nadziei, że polepszy to kompatybilność podzespołów z płytą :)

Też szukam dalej rozwiązania tego problemu.

Pozdrawiam.

Napisano

U mnie nie ma takich problemów. Mogę mieć modele nawet po kilkanaście milionów poli i scena ciągle ma dużą płynność. Max jedynie nie lubi wielu obiektów w scenie. Możesz mieć 1 obiekt 20kk poli, działa ok, a posiadanie 20k obiektów po 1k poli już zaczyna zamulać.

 

Działam na FirePro W8000. Jakiś czas temu miałem okazję przetestować tą samą scenę na FirePro i Titanie Black, wydajność była praktycznie taka sama, tylko na Titanie dokładność wyświetlania linii to pomyłka. Później do testu dodałem Quadro M6000, wydajność minimalnie większa.

Była to scena architektoniczna zewnętrzan, budynek wielorodzinny + otaczenie, około 20kk poli, na wszystkich kartach 50+ fps miałem.

 

Albo macie jakieś bardziewne wersje maxa, albo syf w systemie.

 

PS. takiej płyty nie masz na pewno, LGA2011-v3 wymaga chipsetu x99, na z97 nie ruszy.

Napisano

Namierzyłem problem w tej konkretnej scenie - faktycznie importer STL rozbił mi wszystkie poligony na osobne elementy i nie zweldował ich poprawnie. Kwestia skopanej skali modelu i treshhold nie zadziałał.

 

Vandam - faktycznie, źle napisałem. X99s Mpower :)

Swoją drogą nie słyszałem o tych kartach - pogooglałem i widzę, że Nvidia kosi je pod każdym względem w speckach. Skąd ta cena?

Pytam serio nie złośliwie :)

Napisano

są to karty profesjonalne, stosowane głównie w firmach wykorzystujących specjalistyczne oprogramowanie do tworzenia czy liczenia przeróżnych rzeczy. Technicznie, dla przykładu, Quadro M6000 i Titan X to praktycznie takie same bebechy, jednak pierwsza karta posiada specjalne sterowniki dające kopa tym kartom w niektórych programach, jak i kilka innych funkcji i cech dostępnych dla profesjonalistów; np. większa precyzja podwójnych obliczeń, pamięć z korektą błędów, lepsza wydajność i dokładność wyświetlania linii. Karty z serii Quadro/ FirePro, w porównaniu do swoich odpowiedników Geforce/Radeon, są o wiele droższe, część tych modeli jest dla przeciętnego użytkownika kompletnie nieopłacalna. Ale, np. karty pokroju FirePro W5100, lub Quadro K4000, są dostępne w cenach około tysiąca złotych, tragedii więc nie ma.

 

To tak oczywiście tylko ogólnie mówiąc, możecie pogooglować i doczytać sobie porównania jak i testy kart.

Ja od siebie gorąco polecam te karty, tak jak pisałem, zwykłe karty (titan black) mają tak niedokładne wyświetlanie linii, że karta ta zawitała tylko na jakieś 30 min w moim systemie. W 3ds maxie wydajność w viewporcie będzie trochę wyższa na kartach profesjonalnych, ale nie jest to różnica warta płacenia np. 12 tyś. za Quadro M6000 w porównaniu do Titana X, którego obecnie można kupić za 3 tysiaki.

 

Jeżeli ktoś pracuje w solidworks, tam bez karty profesjonalnej ani rusz. Wydajność tych karty dosłownie miażdży, nie wspomnę nawet o braku dostępności niektórych trybów wyświetlania dla zwykłych radków czy geforców.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności