Mirrage Napisano 16 Lipiec 2016 Share Napisano 16 Lipiec 2016 Nie mogę poradzić sobie z występującymi w mojej prostej scenie pasami widocznymi na screenie: Korzystam z standardowych pratikli oraz kwadratowego emitera, który został zeskalowany do prostokąta. Pasy trochę się zmniejszyły przy @steps 256 w VDB Mesh ale taka wartość jest abstrakcyjna i eksperymentowałem z różnymi opcjami, które mogłyby być za to odpowiedzialne. Symulacja szła w minimum substeps 1 i max 200. Wygląda jakby emiter "dozował" partikle tak stopniowo a nie równomiernie. W widocznej scenie reolution mam na 50 i znajduje się tam 37k partikli ale przy 1mln również występują te pasy,które psują efekt jaki chcę osiągnąć. W scenie nie ma noisów i innych obiektów prócz emitera. Może ktoś zna sposób na coś takiego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ApaczoS Napisano 17 Lipiec 2016 Share Napisano 17 Lipiec 2016 W opcjach emittera znajdziesz dwa parametry H(horizontal) i V(vertical) random. Domyślnie emittery emitują particle dosyć liniowo, więc trzeba im pomóc się trochę rozproszyć :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mirrage Napisano 17 Lipiec 2016 Autor Share Napisano 17 Lipiec 2016 W opcjach emittera znajdziesz dwa parametry H(horizontal) i V(vertical) random. Domyślnie emittery emitują particle dosyć liniowo, więc trzeba im pomóc się trochę rozproszyć :) Dzięki za radę. U mnie ten parametr jest domyślnie na 0 więc popróbuję z tym i mam nadzieję, że rozwiąże to mój problem. Drugą kwestią jest sam mesh. Zrobiłem dzisiaj prosty setup sceny, w której jest splash z daemona i po zrobieniu mesha z VDB mesh nie jest on gładki mimo, że posiadam 1mln cząsteczek w scenie. Tutaj jest referencja: https://vimeo.com/155287461 , na której widać, że ich meshe są bardzo gładkie nawet kiedy zaczyna oddziaływać na nie jakaś siła. Dałem fitr erode x5 ora smooth x1 i dodatkowo @thinning 0.09 @relaxation 0.15 oraz @tension 0.065 . Nie mam niestety przy sobie teraz screena by pokazać ale mam nadzieję, że mimo jego braku usłyszę jakieś cenne wskazówki tak jak w przypadku fałdującego się mesha :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi