Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam! Pojawia się problem z Normal Mapą. Mógłby ktoś bardziej rozjaśnić mi umysł, dlaczego tak się dzieje i jak można zrobić to inaczej.

Nawet jak ktoś rzuci linkiem do tutka to będę bardzo wdzięczny bo tyle ich przejrzałem i coś nadal mi nie idzie... :/

Wiem ,że ktoś odpowiadając na moje banalne pytania poświęci pewnie dużo czasu.

Szanuje to i Bardzo Dziękuje za Pomoc.

Może opisze cały proces. Tworze obiekt low poly w 3ds Max, porządkuje sobie UVs mape. i już pojawia sie pierwszy problem.

Jak importuje model .obj do Zbrusha, to czy da się jakoś jeszcze zaimportować tą UVs mape którą przygotowałem w 3ds Maxie?

Nie jestem pewien ale chyba ona już się importuje z tym modelem .obj

Zaczynam robić sculpt w Zbrushu(zeta potocznie ta?) i kiedy chce zrobić normal mape to pojawia się błąd "Map can not be..."

Znalazłem co do tego rozwiązanie ,że trzeba skoczyć do zakladki zplugin>uvmaster> i zrobić unwrap, i wtedy już mogę sobie stworzyć normal mape i ja wyexportować. Ale dlaczego ona ma calkiem inny układ siatki UVs ???

 

I teraz parę pytań co do mojego problemu:

1. Czy da się jakoś importować tą mape UVs tak ,żeby po sculptingu w zecie miała ten sam układ?

2. O co chodzi z tym unwrapem? i z Work on clone? co one takiego powoduje i kiedy ich używać?

3. Co to jest bake texturing? Czy to jest wyciąganie jakimś narzędziem normal mapy z modelu hp ?

4. Czy polecacie używać x-normala do tworzenia normal map, lub w innym przypadku. jestem otwarty na wszelkie propozycje.

  • Odpowiedzi 0
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Popular Days

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności